18 april 2024, 10:47:39

Ons eigen grote nieuws!

Gestart door Silvia, 18 maart 2003, 16:54:50

« vorige - volgende »

Silvia

Hoi allemaal,

Wij hebben ook groot nieuws!
Vanavond krijgen wij een valkje van een half jaar erbij. Op dit moment hebben we een valk, Hugo, die in mei 2002 is geboren. De nieuwe vogel is van september 2002 en komt bij dezelfde kweker (Lutino, Papendrecht) vandaan. Zijn baasjes moesten hem opgeven omdat ze allergisch zijn.

Via de kweker zijn zij bij ons tercht gekomen en vanavond is het zover.

We houden jullie op de hoogte....................

Groetjes Silvia

Peter

Hoi Silvia,

Wat leuk zeg een tweede erbij! Alvast heel plezier voor vanavond als jullie de nieuwe aanwinst gaan ophalen! Enne wil je de groetjes doen aan Ilse?

Groetjes,
Peter

Silvia

hoi Peter,

Nou we zijn de eerste nacht zonder problemen doorgekomen...

Ik heb het misschien niet helemaal duidelijk verteld, maar wij hebben 'em niet bij Ilse opgehaald. Hij is bij Ilse geboren (net als onze andere valk), is toen naar andere mensen gegaan, maar deze mensen bleken allergisch. Ze zochten een nieuw huis voor 'em en hebben Ilse om ideeen gevraagd. Omdat wij bij Ilse op de wachtlijst stonden voor een jong valkje moest ze aan ons denken.

Gisteren heeft zijn oude baasje hem gebracht en het is een schatje hoor. Heel anders dan Hugo. Deze fluit veel meer en ziet er heel anders uit (Hugo = geparelde lutino, Plukkie = witkopmasker)

Als ik Ilse van de week mail om te vertellen hoe het ermee staat zal ik haar de groeten doen. Ze wist nog niet of ze tijd had om naar de meeting te komen.....

Groetjes Silvia

p.s. Hebben jullie nog tips hoe we de twee (beide tam) valkjes aan elkaar kunnen laten wennen. Ze zitten nu nog in aparte kooien en zijn er nog niet tegelijkertijd uitgeweest.

Natalie

Hoi!

Ik denk dat je ze gewoon bij elkaar in de kooi moet zetten op een dag dat je veel thuis bent, en dan kijken hoe ze op elkaar reageren. Toen ik mijn tweede valkje kreeg heb ik hem direct bij Pino in de kooi gezet, en dat ging direct uitstekend, en zij waren ook allebei tam oen ik ze kreeg. Ze zijn nu allebei nog hardstikke tam maar gaan ook heel leuk met elkaar om!Gewoon alles direct samen laten doen!

Peter

Citaathoi Peter,

Nou we zijn de eerste nacht zonder problemen doorgekomen...

Ik heb het misschien niet helemaal duidelijk verteld, maar wij hebben 'em niet bij Ilse opgehaald. Hij is bij Ilse geboren (net als onze andere valk), is toen naar andere mensen gegaan, maar deze mensen bleken allergisch. Ze zochten een nieuw huis voor 'em en hebben Ilse om ideeen gevraagd. Omdat wij bij Ilse op de wachtlijst stonden voor een jong valkje moest ze aan ons denken.

Gisteren heeft zijn oude baasje hem gebracht en het is een schatje hoor. Heel anders dan Hugo. Deze fluit veel meer en ziet er heel anders uit (Hugo = geparelde lutino, Plukkie = witkopmasker)

Als ik Ilse van de week mail om te vertellen hoe het ermee staat zal ik haar de groeten doen. Ze wist nog niet of ze tijd had om naar de meeting te komen.....

Groetjes Silvia

p.s. Hebben jullie nog tips hoe we de twee (beide tam) valkjes aan elkaar kunnen laten wennen. Ze zitten nu nog in aparte kooien en zijn er nog niet tegelijkertijd uitgeweest.
Hoi Silvia,

We hebben de valkjes eigenlijk altijd direct bij elkaar gezet. Het is altijd goed gegaan, alleen K.C. en Kyra hebben een tijdje aan elkaar moeten wennen maar dat ging na verloop van tijd ook goed. Nou ja hiermee bedoel ik eigenlijk hetzelfde als Natalie :)

Groetjes,
Peter