1 juni 2024, 03:46:36

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin



ZE ZIJN GEBOREN !!

Eindelijk kan ik de foto's laten zien, gisterenavond is nml de laatste geboren 
De jongen van Dimple en Magic ! Het zijn er in het totaal 5 geworden, 2 cinnamon geparelde en 3 cinnamon geparelde witmaskertjes. Zo lief !!

Hier het groepje bij elkaar :

In vergadering


Lekker warm met zijn vijfjes op een kluitje


Jong 1, 6 dagen oud


Jong 2, 5 dagen oud


Jong 3, 4 dagen oud


Jong 4, 2 dagen oud, dit was een buikschuivertje. Zijn / haar pootjes stonden helemaal naar achteren. Het werd dus ook slecht gevoert. Ik ben een paar keer per dag zijn pootjes netjes onder zijn kontje gaan zetten en heb hem 2 x per dag een beetje pap gaan geven. Gisterenavond stonden zijn pootjes goed en was zijn kropje gevult, dus ik hoop dat het hierbij blijft.


Jong 5, net geboren


Ik heb nog een aantal hele lieve voerfoto's, maar die laat ik wel vanavond of morgen zien. Zo lief ! 

Gisteren is het geelwang valkje opgehaald door Caro ! Ze gaat nu samenwonen met een mooie geelwang man en mag na een tijdje lekker de volière in. Zal ze fijn vinden ! Het ophalen moest een beetje snel gebeuren, want een half uurtje later kwam de fokker van Indy de stamboom brengen. Het is nu dus officieel : Indy heeft een stamboom !!  Het was een heel gezellige middag. Ze had ook een hond meegenomen en we hebben lekker in Noordwijk gewandelt.

Mellody is weer eitjes gaan leggen, en o, wat voel ik me een draak ! Ik heb haar eerste 2 eitjes al weggehaald, en er zullen er nog 2 volgen. Ze zijn nogal bezitterig op hun blok, dus ik moet het ei weghalen als ze erin zitten ( eruit gaan doen ze bijna niet als ze een ei hebben, zelfs als die net gelegt is ). Ik verwen ze wel meteen hoor, ze krijgen lekker trosgierst en zelfgebakken brood en mogen meteen de hele dag vrij rond vliegen, zo zijn ze het snel vergeten. Mellody komt zelfs gezellig bij me zitten     Voor degene die het niet gevolgt hebben : dit koppel is bij het eerste nest gestopt met voeren ( ik breng nu 3 jongen met pap groot ) en ik wil ze dus met een heel ervaren koppel tegelijk laten broeden zo dat als het weer mis gaat ik de jongen bij het andere koppel kan zetten. Dazzle en Chico zij superouders ( hebben zelfs 9 jongen grootgebracht met gemak toe een ander koppel niet meer voerde ), maar hun jongen zijn nogal druktemakertjes en er gaat ontzettend veel tijd in zitten om die goed tam te maken. Ik laat hun nu de eerste ronde dus op eitjes van Mellody zitten. Misschien mogen ze de tweede ronde wel hun eigen jongen grootbrengen, maar dan moet ik op dat moment niet te veel jongen hebben om tam te maken. Zo kan ik me helemaal op hun storten 

Dizzy is ook weer aan een ronde begonnen, ik hoop dat Diba haar deze keer wel bevrucht heeft, anders gaat het niet lukken  Diba is nog zo onervaren, hij weet niet precies wat hij moet doen 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Gefeliciteerd Karin,

wat een plaatjes!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ineke

Proficiat! Weer hele mooie foto's!

Marije

Wat een heerlijke donsballetjes... :D
Ik vind jou jongen er altijd zo lekker bol en pluizig uitzien!
Trouwens, als je je kooi nog wilt verkopen ben ik wel geïnteresseerd... ;) Ik had een nieuwe kooi van marktplaats maar (zoals je al had gelezen.. ;)) de verf bladdert er een beetje af...en ik wil geen risico met m'n meisjes lopen...
Groetjes,
Marije

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 26 november 2006, 16:23:02



Proficiat! Weer een nestje met Jefkes! :D
Die vind ik altijd bijzonder! :D

tussen haakjes... er staat "copyrighy" op de foto's gedrukt :o...?




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

*Yvon

Hoi hoi

Ooooohw,wat zien ze er liefffffff uit !!   :-* ;D
En Caro heeft je geelwangetje,wat leuk !!
Dan wil ik hier Caro even feliciteren met haar prachtige nieuwe aanwinst !!
Hopelijk kan ik zulke nestjes volgend jaar int eggie van ons zelf bekijken.Lijkt me zo mooi en lief om te zien,van die kleine gele en witte donsjes door elkaar.  ;D
Je kan je dan wel een draak voelen,maar dat ben je niet hoor.
Je doet het voor hun eigen bestwil.

CitaatDizzy is ook weer aan een ronde begonnen, ik hoop dat Diba haar deze keer wel bevrucht heeft, anders gaat het niet lukken   Diba is nog zo onervaren, hij weet niet precies wat hij moet doen
Dat zal ook best wel ooit eens goedkomen. ;) :D

Groetjes Yvon[/color]



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Karin

Allemaal bedankt voor jullie reacties !  :-*
Marije, ik heb je een IM gestuurd.
Ja, ik weet het Marc, mijn gewone copyright tag stond op de andere computer ( Marcel had de laptop weer eens opgeruimd en mijn hele plaatjespenseelmapje van paint shop pro weggegooid  >:(  ) en heb deze dus even op de laptop gemaakt, maar op één of andere manier wilde paint shop pro géén T zetten achter copyright  ;D En toen dacht ik : laat maar, het is maar tijdelijk.
Ik hoop ook dat het goedkomt Yvon ! Hij zingt wel voor haar, lief hè ?  :-*
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Gefeliciteerd met de nieuwe jonkies! :D
Leuk zicht altijd, die gele en witte donsjes in 1 nest. :)
Dat ze maar mooi groot en gezond mogen worden. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

ManjaV

Hoi Karin,

Wat een schatjes, geweldig hoor, weer zo een leuk nestje! :D :D
Gefeliciteerd!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Karin,

Wat een heerlijke nest jongen heb je weer erbij...
Er komen allemaal heerlijke herinneringen boven  ;) Garath ophalen in een sneeuwstorm bijvoorbeeld hahaha. We konden toen echt geen hand voor ogen zien. We zagen niet eens op welke weghelft we zaten. Ik scheet bijna gouden tientjes hahaha. Het is zo'n pracht van een manneke geworden. En zingen dat hij doet  :)

Ik vermoed dat ze weer zo schitterend zullen zijn  ;D

Groetjes,
Monky

Rianne

Gefeliciteerd met je jongen! :D Dat ze maar groot en sterk mogen worden :)

Karin

27 november 2006, 17:25:14 #2681 Last Edit: 27 november 2006, 23:06:53 by Karin
CitaatIk scheet bijna gouden tientjes

Hahaha, als dat eens waar kon zijn Monky, daar kun je héél wat valkjes van kopen 

Bedankt voor jullie reacties ! Ik ga zo de voerfoto's neerzetten, om bij weg te smelten.....
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Papa-Magic met de eerste 2 jongen





De oudste 2 toen ze 1 dag en net geboren waren :





Mama-Dimple en de jongen :











Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hey Karin,

Ach...wat lief zeg, om Magic en Dimple zo met hun kleintjes te zien. Zo zorgzaam! En wat een bijzondere foto waarop Dimple aan het voeren is. Ik smelt er helemaal bij weg.  :-*

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Citaat van: Karin op 27 november 2006, 17:25:14
CitaatIk scheet bijna gouden tientjes

Hahaha, als dat eens waar kon zijn Manja, daar kun je héél wat valkjes van kopen 

Bedankt voor jullie reacties ! Ik ga zo de voerfoto's neerzetten, om bij weg te smelten.....


Dat was ik hoor  ;D

Maar smelten heb ik zeker gedaan. Wat ziet dat er vertederend uit zeg!!
Wat schitterend dat ze het ook toe laten dat je foto's van ze maakt.

Werkt je video-camera installatie nog die je vorig jaar hebt aangeschaft?

Nogmaals heerlijke foto's  :-* :-* :-*

Groetjes,
Monky