1 juni 2024, 10:05:25

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

20 oktober 2006, 21:54:40 #2475 Last Edit: 20 oktober 2006, 22:49:00 by Karin
Nu ik de kooi in elkaar gezet heb en beter kan bekijken lijkt de kooi me wat minder om een niet tamme valk in quarantaine in te zetten ( kleine deurtjes, lastig eruit te halen ), dus ik zit er aan te denken om de catharina's er in over te zetten. Dan hebben ze zelf een kooi met meer ruimte ( vierkant én iets groter ) en dan kan ik in hun kooi kweken ( onderstel ook wat stabieler ). Wel zullen ze opnieuw moeten wennen aan het broedblok, maar goed, ze doen er nu toch weinig mee. Alleen zaagsel eruit gooien  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hey Karin,

Mooie kooi hoor! Zo te zien ook heel ruim! Een mooie plek voor je catharina's inderdaad en wie weet gaan ze in het broedblok nu wel meer doen dan alleen zaagsel eruit gooien ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Nou, wie weet, zou wel leuk zijn  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

21 oktober 2006, 14:22:33 #2478 Last Edit: 21 oktober 2006, 15:05:56 by Karin
Gisterenavond laat wat foto's gemaakt van mijn 4 supertamme dames. Helaas is de foto van Madelief mislukt, dus die zal ik van de week nogmaals op de kiek zetten.



Deze 4 zijn mijn grootste trots. Natuurlijk zijn al mijn valkjes geweldig, maar 3 van de 4 heb ik vanaf heel jong met de hand grootgebracht  ;D

Kijk, zo ziet Sterre er nu dus uit ! Het jong wat ik vanaf dag 3 met de hand heb grootgebracht. Haar staart moet nog wat voller worden, maar vliegen gaat haar nu heel goed af ! Haar kale plekje achter de kuif is ook weg, en ze heeft nu het formaat van een normaal valkje. Ze is zo lief. Ik ben nog steeds eventjes verbaast als ik de vogelkamer binnenkomt en zij naar me toe vliegt en op mijn schouder gaat zitten. Ze is zo'n schatje !



En kijk maar, ze geeft echt licht  ;D ;D ;D



Hier rechts Sterre samen met haar tante Summer. Summer was één van de twee van mijn allereerste valkjes die ik met de hand heb grootgebracht. Ze was 2 1/2 week oud en ik dacht echt dat het me nooit zou lukken, maar ze deed het geweldig ! Ze is absoluut een snoepie, maar wel erg jaloers. Ze is helemaal gek op Marcel. Hij komt zelden boven, maar als hij komt vliegt ze meteen naar hem toe  :-* Ze was eigelijk besproken, maar omdat ze zeker een pop was ( ze was geplukt en de veertjes kwamen gepareld terug ) hebben die mensen er vanaf gezien. Die hebben later een broertje uit een volgend nest genomen. Ik natuurlijk hartstikke blij, want ik wilde haar helemaal niet kwijt  ;D ;D ;D



Willow was het valkje die ik samen met Summer met de hand groot bracht. Zij was 3 1/2 week oud. Ik had toen 2 koppels met beide 1 jong en die vonden het niet de moeite om ze groot te brengen. Die hielden meer van grote nesten  ;D Willow is een apart geval, zo is ze weken superknuffelig en zo kijkt ze me een tijd niet meer aan  ;) Maar ze is zóóóóó leuk, ze hoort dus ook bij de top 4 ! Ze is alleen absoluut geen fotomodel. Ze zit er altijd bij als een zoutzak  ;D



Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Wat een lieve foto's. Sterre is echt een beauty en het lijkt idd of ze licht geeft ;D ;D Goed werk wat je verricht hebt met zowel Sterre als Summer, zo met de hand grootbrengen is toch een hele opgave!
En Willow is een prachtig valkje zeg, ze lijkt op Fuzzy. Kan je bij bontjes trouwens zien wat een mannetje is en wat een popje?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Ineke

Daar sluit ik mij bij aan :)
:o hoeveel ringen zijn dat, krijg jij zoveel jongen volgend jaar?


Karin

21 oktober 2006, 19:14:09 #2482 Last Edit: 22 oktober 2006, 19:57:28 by Karin
Citaat
  hoeveel ringen zijn dat, krijg jij zoveel jongen volgend jaar?


Geen idee hoeveel jongen ik krijg, maar ik heb volgend jaar 9 koppeltjes, dus vandaar 70 ringen  ;)

CitaatKan je bij bontjes trouwens zien wat een mannetje is en wat een popje?


Nee, helaas, je moet echt naar het gedrag kijken.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Pffff, vandaag flink bezig geweest in de vogelkamer. De catharina's zitten nu in hun nieuwe kooi, de primrose man die ik voorlopig zelf hou overgezet in een andere kooi ( die valk staat nog in een aparte kamer ), de kooi waar hij uit kwam en de kooi van de catharina's schoongemaakt en ingericht, broedblok opgehangen en nu zitten de koppels Magic - Dimple en Nessa -  Kenya erin. Het eerste koppel had er al helemaal zin in. Die zitten al een week of 2 in alle hoeken en gaten te kijken of ze er niet in kunnen broeden. Maar omdat Dimple nog wat in de rui was moesten ze nog even wachten. Het andere koppel wordt nog spannend of het wat wordt. Nessa vindt Kenya best wel leuk, maar Kenya vindt mij leuker  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hey Karin,

Wat spannend zeg. Ik ken het probleem. Mikki vindt mij ook leuker dan Dreamy ;D ;D Maar misschien dat het broedblok toch stimulerend werkt en dat Kenya er toch voor gaat!
Dat vertelde een buurman van mijn ouders mij ook, hij heeft ook valkjes. Soms lijken ze elkaar niet te zien staan, maar op gegeven moment als de broedblokken er hangen, gaan ze er echt voor! :D
Nou, ik ben benieuwd, Magic en Dimple zijn iig helemaal in de stemming.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

Nou je hebt goed werk geleverd hoor!  :D
De met de handgevoerde valkjes zien er heel goed en mooi uit.  ;D
Ik hoop ook een beetje dat Magic en Dimple nu de goeie hoek of gat kunnen vinden.  ;)
Dan kan ik misschien over een paar weekjes bij je aankloppen.
Wij hebben nml. een cahti probleempje.  :-\

Groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Karin

CitaatIk hoop ook een beetje dat Magic en Dimple nu de goeie hoek of gat kunnen vinden. 
Dan kan ik misschien over een paar weekjes bij je aankloppen.
Wij hebben nml. een cahti probleempje. 


Ik denk dat je Tinka ( = Lemon  ;D ) en Kiwi bedoelt, mijn catharina's ! Ja, ik hoop dat ze eens aan de slag gaan. Ze gaan in ieder geval wel steeds het blok in, maar verder nog geen actie  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Yvon

Hoi hoi

Citaat van: Karin op 23 oktober 2006, 16:13:22
CitaatIk hoop ook een beetje dat Magic en Dimple nu de goeie hoek of gat kunnen vinden. 
Dan kan ik misschien over een paar weekjes bij je aankloppen.
Wij hebben nml. een cahti probleempje. 


Ik denk dat je Tinka ( = Lemon  ;D ) en Kiwi bedoelt, mijn catharina's ! Ja, ik hoop dat ze eens aan de slag gaan. Ze gaan in ieder geval wel steeds het blok in, maar verder nog geen actie  ;D
Oeps,foutje  :-[  :D
Maar als die 2 het gaan doen ,ist ook goed hoor.  ;D

Groetjes Yvon[/color]

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Karin

Nou, nou, nou, die 2 hebben er zin in hoor ! Nog geen dag een blok en Dimple en Magic zitten al hevig te wipwappen  ;D Heb er een filmpje van gemaakt, zal hem van de week neerzetten. Ik hoop dat het jonge koppel Nessa - Kenya die er naast staat wat tips van ze overnemen  ;D ;D ;D

Helaas heeft Dizzy allemaal onbevruchte eitjes, waar ik dus al bang voor was. Ze vindt Diba niet zo geweldig, ze accepteerd hem wel enigsinds, maar verder.... Ik hoop dat de volgende ronde beter gaat, en anders helaas pindakaas.

En de andere 2 koppels...... Jaaaaaaa...... Daar moeten jullie nog even gedult voor hebben  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Nou, dat gaat goed met Magic en Dimple :D :D :D
Jammer dat de eitjes van Dizzy onbevrucht zijn...maar misschien moeten ze toch nog wat meer aan elkaar wennen?
Ga je anders voor allebei een andere partner zoeken?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki