20 mei 2024, 11:28:23

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

27 juli 2006, 01:22:01 #2325 Last Edit: 27 juli 2006, 13:35:44 by Karin
Ik kreeg net een mailtje van mensen die 2 jongen bij mij gekocht hebben en ze helaas weg moeten doen i.v.m. allergie. Het zijn 2 jongen van Jazzy ( die er helaas niet meer is  :'(  ) en Dizzy. Hier kunnen jullie het lezen :

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19085.0.html
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Jeetje joh, Karin,
Wat ontzettend vervelend. Ik zou ze bijna nemen....
Maar ik ben bang dat ik langzamerhand ook vol begin te raken. Ik heb nog een aantal in de reservering staan :)
Je vindt er vast wel goede baasjes voor. Ik zou ook niet anders verwachten van je ;D

Groetjes,
Monky

Karin

Ik heb gisteren een paar nieuwe foto's voor op mij website gemaakt. Ik ben nog niet helemaal tevreden, maar het maken van foto's  van de wilde valkjes is niet zo makkelijk als de tamme  ;D Voorlopig doe ik het er maar mee.

Deze 2 heren wonen tijdelijk in 1/4 van de nieuwe volière. Als hun toekomstige popje uit quarantaine komen ( ik heb ze nog niet hoor  ;)  ) krijgen ze beide 1/4 van de volière tot ze goed gekoppelt zijn. Het zal nog even duren voor ik met ze kan kweken, want de popjes zijn van dit jaar.

Dit is Cocktail, primrose ( getekend moet je tegenwoordig zeggen geloof ik  ;D ) cinnamon witmasker man :



Dit is River, fallow ( bronze fallow ) bonte witmasker man :



De foto's van Sterre gingen een stuk makkelijker  ;) Dit was het achterlopertje uit het laatste nest die ik vanaf 1 week leeftijd volledig met de hand heb grootgebracht. Ze zit nu in de kamervolière met Summer, Willow en Madelief. Ze kan nog niet goed vliegen doordat haar veren zich nog niet goed ontwikkeld hebben, maar ze vermaakt zich opperbest, zeker als ze op mijn schouder zit  ;)

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Tja, die nieuwe benamingen... dan ben je aan iets gewend en dan gaan ze het allemaal veranderen! ::)
Net zoals met de invoering van de €uro... ik vraag me af of er mensen zijn die 100% in euro kunnen denken zonder ook maar eventjes terug te rekenen naar de oude valuta om te weten hoeveel dat bedrag nou precies is ;D

Ik ben wel benieuwd naar de jongen die je met deze valkjes zult krijgen!

Hoe is het intussen met Kenzie gesteld? :D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Met Kenzie gaat het heel goed, dikke maatjes met Cookie. Misschien ga ik ze "gebruiken" als pleegkoppel, even kijken hoe het gaat  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

Hoi Karin,

is je nieuwe voliere al helemaal ingericht of niet?
heb je daar al foto's van?ik ben wel nieuwsgierig ;D

hebben de 2jongen van Jazzy en Dizzy al een nieuw huisje gevonden?

groetjes eefje

Karin

Hij is wel ingericht, maar nog geen foto's van  ;D Ik ga vanmiddag mijn nieuwe koppeltje halen, dus ik denk dat ik vanavond wel foto's heb  ;)
Nee, ik heb nog geen mensen voor de 2 jongen van jazzy en Dizzy, maar ik wacht ook nog het mailtje van de baasjes af i.v.m. de geslachten en karakters. Dan is er ook makkelijker iemand voor te vinden  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ja dat is ook zo .dat heb ik tenminste wel,zeker als je al wat meer vogels hebt wil je denk ik graag weten wat het geslacht is.

moet je ver weg voor je nieuwe koppel?

groetjes eefje

Karin

Nee hoor, ben al terug  ;D Was bij Inger, 3 kwartier rijden ongeveer.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

oh gouda toch?

nou ben benieuwd.

groetjes eefje

Monky

Hi Karin,

Wat heerlijk om weer foto's van je valkjes te zien. De jongen zijn natuurlijk hartstikke leuk, maar je volwassen vogels zijn ook zo schitterend... :)

Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe aanwinsten.

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

We willen natuurlijk graag foto's zien! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Omdat mijn gewone computer gisterenavond vastgelopen is ( Whéééé, al mijn email én emailadressen kwijt  :'( Ook van de kweker waar ik 1 à 2 valkjes bij besproken heb, en hij heeft geen website ) wat later dan de bedoeling was : De foto's van mijn nieuwe koppeltje !

Ze zitten nu in een kwart deel van de grote volière, beide zijkanten is afgeschermd met een plaat ( hoort bij de volière ), op de bovenkant ligt karton en de voorkant heb ik aan de onderkant een stuk afgeschermd met een deken. Dit als een soort "quarantaine". Ik weet, niet echt ideaal, maar binnenkort komen ( hopelijk ) de 2 nieuwe popjes en die wil ik liever in de aparte kamer hebben. Dit nieuwe koppeltje komt bij Inger vandaan, en omdat ik haar een beetje van hier ken ben ik niet zo bang dat ze wat mankeren  ;D Ze blijven een aantal weken zo afgescheiden zitten en daarna gaat één plaat eruit, zodat ze bij Kazoo-Luna en Mystic-Breezer komen te zitten. Tijdens het broeden gaan ze weer apart.

Ik had ze in een kleine kooi opgehaald en had deze in de volière gezet. Het mannetje ging er uit zichzelf uit, maar het popje niet.  Ik na een uur of 2 heel voorzichtig de bovenkant van de kooi eraf gehaald om het popje eruit te halen, schiet de man over mijn hoofd zo de volière uit  ;D ;D ;D Meneer ging bovenop de tak voor het schuine raam zitten alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Even later ging hij buurten bij de andere valkjes. dat was natuurlijk niet de bedoeling  :o Eerst even wat foto's gemaakt ( misbruik maken van de situatie  ;D ) en toen gevangen met een theedoek en heel rustig terug gezet. Een heel leuk rustig koppeltje hoor ! ben er erg blij mee. Hier dan.... de foto's ! :

De man







Weet je wat nou het vreemde is ? De man heeft een cinnamon waas over zich heen, maar hun jongen hebben geen cinnamon  ??? rara, hoe kan dat ?

Hier de pop, cinnamon gepareld :





Zo, en nu kan ik weer dagen nadenken over 2 mooie namen  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inger m

Hoi,
Leuk om even foto's van ze terug te zien! Ze zullen wel even moeten wennen, maar zo te lezen lijkt de man er weinig moeite mee te hebben...ff kijken wie de nieuwe buren zijn...
Op jouw foto's valt de cinnamon waas best op. Op de foto's buiten niet echt, maargoed dat is ook weer heel andere belichting.

Mooie takken met die kronkels erin, ziet er heel natuurlijk uit.

Veel succes met ze!

Ik ben benieuwd naar de namen die je gaat bedenken.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 31 juli 2006, 20:57:08
De man

Weet je wat nou het vreemde is ? De man heeft een cinnamon waas over zich heen, maar hun jongen hebben geen cinnamon  ??? rara, hoe kan dat ?


Volgens mij is de pop vreemd gegaan ;D!

Best wel een mooie mutatie. Ik neem aan dat het geen lutino witmasker is? (of wat voor nieuwe benaming ze daar voor bedacht hebben... ::))




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -