1 juni 2024, 06:06:01

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Monky

Hoe gaat het met de auto? Is het wat je wil? Heb je hem nu gekocht?
Wat een vragen toch weer  :-[ Komt door het lange weekend denk ik  ::) ;D

Gefeliciteerd met je promotie ;D
Toch een eer dat ze zoveel vertrouwen in je hebben.

Hoe gaat het met Gara(th)? Leert ze het schreeuwen al een beetje af? Wat een Miep is het toch, hè? Hahaha, karakter heeft ze wel.

Groetjes,
Monky

Karin

Nou, we gaan hem kopen hoor  ;D Van de week of volgende week gaat hij nog voor de apk + grote beurt en daarna komt hij naar ons  ;D Ene, geen verjaardagskado voor mij hoor  ;D Ik heb geen rijbewijs  ;D ;D ;D Dank je wel Monique, ik zal mijn best doen om alles waar te maken  ;D Het gaat goed met Garath hoor ! Ik hoop dat ze zo rond eind april naar huis kan zonder schreeuwen  ;D Ze heeft wel van de week weer voor het eerst trosgierst gekregen ( ze zit natuurlijk ook bij andere valkjes en die wilde wel weer eens lekker trosgierst ) en ze vond het heerlijk. Maar gelukkig dook ze wat later gewoon weer in de zaadbak. Ze is bijna van de pelletspap af en dan van de week als het lukt even haar bakkenbaartjes wassen ( heb het wel erg druk deze week, moet extra werken + de extra handvoedingpiepkuikentjes ) en dan moet ze minimaal 10 dagen van mij paploos zijn zonder geschreeuw en dan heb ik er helemaal vertrouwen in dat ze het bij jou thuis ook geweldig gaat doen  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Esther*

Aah wat een mooie foto's heb je toch weer.
Wat een werk voor je om ze allemaal hier in je dagboek te krijgen.
Die bonte cinnamon is mijn favoriet hoor :o
gr Esther

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Dank je wel !  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

17 april 2006, 02:32:23 #1985 Last Edit: 17 april 2006, 02:36:30 by Karin
Zo, weer tijd voor foto's  ;D Eerst mijn pleegkindjes  :-* Ze zijn zo lief en groeien heel goed ! De kleinste ( achterlopertje ) is nu 51 gram ( allemaal gewogen vóór het voeren ) ! Het broertje / zusje erboven is 76 gram, het wildkleurtje is 102 gram  :o en het oudste cinnamon pareltje is 92 gram. Er gaat dus heel wat pap door per dag  ;D Van de week maar snel een nieuwe pot halen.  Er is nu een vijfde papjong bijgekomen ( variatie op paplam  ;D ), het andere wildkleurtje uit het nest van Dazzle en Chico. Omdat dit een echt hittepetitje is en ook een slechte invloed had op de andere 2 drukke jongen heb ik haar ( ik weet bijna zeker dat het een popje is  ;)  ) dus ook op de pap gezet. En wel lachen, want ze is 2 dagen ouder dan het andere wildkleurtje ( waarvan ik bijna zeker weet dat het een man is ), maar ze is toch maar 89 gram. De papjongen zijn dus zwaarder dan de jongen die door de ouders gevoerd worden. Terwijl die ze flink volstoppen hoor. Deze foto heb ik vanmiddag gemaakt en daarom staat het ene wildkleurtje er niet op :



klik hier

En deze foto's van de jongen van Dazzle en Chico heb ik een uurtje geleden gemaakt tijdens de knuffelsessie en ook hier staat het wildkleurtje dus niet op  ::) Ga ik wel van de week goedmaken hoor  ;D Het cinnamon bont geparelde popje ging heel eigenwijs achterstevoren zitten  ;D Maar zo kun je wel goed haar rug zien, bijna helemaal geel ! Die 2 geparelde  vlekken die je ziet zijn heel grappig, want als je ze naar de zijkant toe aait is de rug helemaal geel. Ik zal even kijken of ik kan zien wie nu wie is. Het bontertje aan de voorkant met het guitige kopje is natuurlijk Luna van Heleen  ;D Ik vind de gewone bontertjes van dit koppel altijd zo grappig ! Mijn eigen Willow heeft ook al zo'n lekker bekkie  ;) Links van haar zit het felgele pareltje die bij Mellow komt te wonen ( cinnamon pareltje uit het laatste nest van Jazzy en Dizzy ). Rechts zit Simba, die gaat bij Zazou wonen, een pareltje uit het laatste nest van Jazzy en Dizzy. Achter het felgele cinnamon pareltje zit nummer 022, heeft nog geen naam  ;D Die komt samen met het jong helemaal achteraan zit ( nummer 017 ) te wonen. Gut, ik hoop dat ik ze goed uit elkaar gehouden heb  ;D Voortaan meteen na het foto's maken opschrijven, want als ze zo door elkaar zitten is het wel erg lastig om te zien  ;D



klik hier

Verder nog nieuws over mijn fallow bonte witmasker "pop", nou volgens mij is het 100 % man hoor ! "Ze" begint 's morgens vroeg al met zingen, en niet zo'n beetje ook ! Ze heeft wel dwarstrepen op haar, oeps, zijn staart en stippen onder de vleugels, maar  zover ik weet zegt dat bij bont helemaal niks. Volgens degene waarbij ik hem gekocht heb had deze al eitjes gelegd bij de eigenaar ervoor. Maar het klikte niet tussen "haar" en de man waaraan "ze" gekoppelt was, maar dat is nogal wiedes als het 2 mannen zijn  ;D ;D ;D Nou, dan moet ik natuurlijk een andere naam gaan verzinnen, want Sterre is toch echt een meidennaam  ;)Gelukkig heb ik er nog geen partner voor gevonden en wacht ook even met verder zoeken, want in juni ga ik op vakantie en dan is een vogel in quarantaine zo lastig voor de oppas ( ik hou vogels bij grote kwekers vandaan 3 maanden in quarantaine, kan ook alleen maar bij "wilde" valkjes ). Eerst maar eens de nieuwe volière op de vogelzolder maken. Als de jonge valkjes weg zijn kunnen we daar aan beginnen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Je hebt daar toch weer enkele heel mooie valkjes bij zitten :D.
"Sterre" een meisjesnaam? Ik zou het niet weten, ik heb het nog nooit gehoord hier. Maar als je er "Testosterre" van maakt is het gelijk veel mannelijker ;D.
Oh ja, en een gelukkige verjaardag natuurlijk :D ;D
Groetjes - Marc




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

ManjaV

Hoi Karin,

Ik begrijp dat je jarig bent vandaag. Van harte gefeliciteerd! :)
En ik geniet nog steeds van je verhalen over alle kleintjes.
Als ik hier wat meer ruimte zou hebben, zou ik zo het wildkleurtje willen bestellen!
Ik vind alleen de kooi niet ruim genoeg.
Ik zit er nu over te denken om van de zijkamer een aparte kamer te maken (woonkamer en zijkamer lopen nu gewoon in elkaar over) en wie weet kan ik dan gaan uitbreiden :D
Anyways...wens je een fijne verjaardag toe, je hebt een mooie dag er voor uitgekozen ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Esther*

Hoi
Gefeliciteerd!
Is het niet mooier dat Sterre een man is?
Het lijkt mij dat de mannen in die mutatie moeilijker te vinden zijn dan de poppen?
Nu kun je op zoek naar een split fallow witmasker popje ;D ;)
gr Esther

Rianne

Hey Karin,

ga je voor zekerheid nog een DNA test doen of niet? :)
Je kindjes zien er weer prachtig uit!


Sanne388

Hi karin :D
Gefeliciteerd  ;D
erg mooie foto's weer ;)

Mandy

Hé weer een andere auto?!  ;D
En geen "terrein wagen" deze keer, want voor deze hadden jullie toch ook zoiets?
Maar deze is toch ook lekker ruim. Genoeg plek voor kooien lijkt me. ;)

Je valkjes zien er weer toppie uit, vooral die bonte, mooi is die geworden hoor! :D
En met dat achterlopertje komt het vast ook allemaal wel goed. :)

Tja, vervelend is dat, als een pop een man blijkt te zijn of andersom. Maarja, je weet nu in ieder geval wat het is. ;D
En die naam kan toch best, ik vind het vrij neutraal klinken.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Ja, weer een andere  ;D Deze hebben we nu maar een jaar of 2 gehad, maar ja, te hoge kosten is ook zonde. Hiervoor hadden we een pick-up.
Sterre is echt een meisjesnaam hoor  ;D Nu dus op zoek naar een mooie flinke pop ( want het is wel een klein mannetje hoor  ::)  ), maar dat wordt denk ik na de vakantie of zo. Ruimtetekort voor quarantaine  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Weer tijd voor nieuwe foto's. Met de 5 papjongen gaat het goed. Ik heb gisteren een advertentie gezet voor de 2 wildkleurtjes en de 3 cinnamon pareltjes. Met de 2 jongste wil ik nog wel even wachten om ze 100 % te laten bespreken, maar als ik alvast geïntereseerde heb is dat natuurlijk wel fijn  ;D Omdat ze 100 % handgevoerd worden zullen ze supertam zijn, maar het zou voor mij nooit een reden zijn om het standaard te doen. Alleen als het niet anders kan. De 2 bontjes die bij Dazzle en Chico zitten zijn nu wel een stuk rustiger nu ik het oudste wildkleurtje weg heb gehaald. Hier is zij (016,  ik denk dat het een popje is  ;D ), gisteren voor het eerst gevlogen en goed dat dat ging ! Huppekee, zo netjes landen op de tak voor het schuine raam  ;D Ze is nu 86 gram en 35 dagen oud. Ze is split bont, mocht het toch een man zijn ook split gepareld én kans split cinnamon.



klik hier

Dit is het andere wildkleurtje ( 023 ), ik denk een man. Hij is nu 101 gram en 30 dagen oud.  Hij is split bont, mocht het inderdaad een man zijn dan ook split gepareld én kans split cinnamon.
:



klik hier

Dit is het cinnamon pareltje van Dimple en Magic  ( 024 ), split voor witmasker ( kans split bont ). Het weegt 94 gram en is 29 dagen oud :



klik hier

Dit cinnamon pareltje is eigelijk van Cookie en Kenzie ( maar uitgebroed door Dimple en Magic ) en is split voor bont ( véél bont  ;D, echte-mams is bijna zo bont als een primrose  ). Het is 26 dagen oud en 85 gram ( 025 )



klik hier

En dit is het achterlopertje ( 026 ), ook een jong van Kenzie en Cookie, cinnamon gepareld, split flink bont  ;D, 23 dagen oud en 57 gram.



klik hier

En dan de jongen van Dazzle en Chico. Deze zijn allemaal besproken, alleen het cinnamon bonte pareltje heb ik nog niet voor vast laten bespreken, zodat ik nog de mogelijkheid heb...  ;D Maar ik denk het niet hoor. Ik denk dat ik haar ( want het is 100 % zeker een pop ) toch verkoop. Maar ze is zóóóó mooi, zucht  ::)

017, cinnamon pareltje, 35 dagen oud :



klik hier

018, cinnamon pareltje, ook 35 dagen oud, maar dan 's avonds laat geboren :



klik hier

019, Luna het bontertje, 34 dagen oud :



klik hier

020, het mooie cinnamon bont geparelde jong, 31 dagen oud.



klik hier

021, Simba, cinnamon gepareld, 30 dagen oud. Je kan het niet op de foto zien, maar aan de andere kant van de snavel zit er een wondje op de snavel. Ik denk dat de ouders iets te enthousiast hebben gevoerd en per ongeluk in de snavel gebeten. Of misschien een broertje of zusje :



klik hier

022, ook een cinnamon pareltje, 33 dagen oud :



klik hier

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves