25 april 2024, 11:50:54

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Mandy

Ik heb wel eens tweelingen gehad, maar een 5-ling, hartstikke leuk! ;D
Het zullen vast weer pracht valkjes gaan worden. :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Hoi Karin,

Gefeliciteerd met je 5-ling.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Monky

Hi Karin,

Wederom weer gefeliciteerd met je kleintjes  ;D ;D ;D
Ik moet me heel erg inhouden... Ik zit al weer te puzzelen...als ik er nou 2 neem....:P  ;D ;D Maar ze zijn waarschijnlijk allemaal ondertussen besproken. Het gaat zo hard bij jou... Ik moet me echt inhouden als ik jouw foto's iedere keer zie. Hahahaha. 

Ik meende gisteren een foto te hebben gezien waarbij je ze alle 5 in je handen had ??? Ik kan die foto nu nergens meer vinden ??? Die vond ik wel erg mooi. Misschien heb ik het over het hoofd gezien...



Groetjes,
Monky

Karin

14 februari 2006, 17:13:20 #1623 Last Edit: 14 februari 2006, 19:02:17 by Karin
Als het goed is staat de foto met de jongen in mijn hand er weer. Ik heb per ongeluk weer eens een foto geupload naar mijn upload site met dezelfde naam  ;D En dan krijg je dus ineens een hele andere foto  ::)

Nog niet allemaal 100 % besproken Monique, wel met diverse mensen contact. Maar ik heb nog geen haast om alles 100 % vast te leggen. Dat komt vanzelf wel. Ik heb liever dat mensen er 10 x te veel over denken dan 1 x te weinig. Zo had ik een man met 2 kleine kindjes en die wilde er 2 nemen, maar uiteindelijk heeft hij besloten er geen te nemen toen ik vertelde dat hij dan wel een soort slotje op de kamervolière moet maken, zodat de kinderen ze niet los kunnen laten als ze er niet bij zijn  ( het verhaal van het jong van Bianca verteld ) en die man heeft er toen nog eens goed overna gedacht en kwam tot de conclusie dat zijn kinderen toch er te jong en onvoorspelbaar voor zijn. Hij wacht dus nog even een jaartje. Voor mij 2 vogels minder verkopen, maar dat kan me niks schelen. Ik geef liever te veel advies dan dat ik alleen maar met dollartekens ( eh, eurotekens ....  ;D ) zo veel mogelijk valkjes verkoop ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♪ Marlies

Hoi Karin, ;D

Een wijs besluit van die man.
Als je om het geld moet gaan kweken met valkjes, dan kun je beter iets anders verzinnen, want rijk zul je er echt niet van worden.

Groetjes Marlies ;)

Monky

Hi Karin,
Nee, ik denk dat ik er even mee wacht tot na de verhuizing.
De verleiding is alleen zoooooo grooooot  :P :-\ ;D
Ik heb nu voor ieder valkje een maatje en de rest komt als we in het nieuwe huis zitten. Het brengt anders alleen maar meer stress met zich mee. Ik zal ook steeds minder tijd hebben.
Ik neem aan dat Jazzy en Dizzy volgend jaar weer een broedblok krijgen? Ik kan zo lang nog wel wachten....denk ik... hahahaha  :D :D :D

Ik vind dat toch zo'n heerlijke foto om te zien...


Groetjes,
Monky

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

15 februari 2006, 00:06:34 #1627 Last Edit: 15 februari 2006, 00:10:17 by Karin
O, er zullen nog genoeg jongen komen hoor eind dit jaar  ;D september gaan er weer een paar blokken in en dan keuze genoeg  ;D En dan  misschien ook nog eens de catharina's als die hun best gaan doen, dus je hebt nog genoeg om naar uit te kijken Monique  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

15 februari 2006, 02:33:47 #1628 Last Edit: 15 februari 2006, 02:39:55 by Karin
Zo, net klaar met het schoonmaken van 3 van de 7 kooien ( waarvan 5 kamervolières ) maar mijn vuilnisbak zit vol, dus de rest doe ik morgen wel  ;D Straks even lekker het stof uit mijn haren wassen  ;)

Ik heb gisteren weer groepfoto's gemaakt van de jongen. Ze worden met de dag leuker ! De 2 oudste jongen van Dimple en Magic zitten al regelmatig overdag op de grond of op de voerbak :



voor normaal formaat klik hier

links voor zit Elvis, links achter het kleintje ( vandaag 98 gram ! ), rechtsvoor Gara(th) en in het midden het kleine bonte witmaskertje. De veertjes op de borst beginnen al aardig door te komen, dus ik denk dat ik ze morgen of overmorgen ga opsturen naar Gendika.

En dan het nest van Dazzle en Chico, stelletje ongeregeld  ;) :



Voor normaal formaat klik hier

Links achter Fikske, daarvoor het wildkleurtje Pico, voor overdwars Dazzle jr, in het midden Tazzy, rechts daarvan Punkie en rechtsachter het pareltje Chika.

Van dit nest zitten er regelmatig jongen in de kooi. Meestal blijven er wel één of twee in het blok. Ze zitten al op het stokje en al. Zo lief, met die korte staartjes  ;D Ik vind het wel ontzettend handig dat beide ouders in een gewone ruime kooi zitten ( ferplast greta ), want nu kan ik de jongen veel makkelijker pakken. In een kamervolière kun je niet altijd overal bij, en dat weten ze  ::)

Ik heb van de week een prachtige "tak" gekocht voor in de grote volière. Het is een liaan, een kronkelig stuk tak, wat goed voor de pootjes en snavel is. Ik denk dat ik er binnenkort nog één ga kopen voor in de kooi van de catharina's ( nou ja, stukje afzagen  ;)  ) en de rest om voor het schuine raam te hangen. Heel decoratief en nuttig. Dit is een foto van internet ervan :



En dit is de tekst die er bij hoort :
Nu leverbaar lianen, lengte 2 meter. Een natuurlijk gekronkelde zitstok (beschermde houtsoort met vergunning geïmporteerd) voor een natuurlijke zit van de vogel. Slijt snavel en nagels op de natuurlijke manier en het staat fraai in de volière. Ook prachtig in terrarium of aquarium.

Voor de liefhebbers, het is te koop bij geon schrijver in Rijnsburg.

Ook heb ik vandaag een draadloos usb infrarood cameraset besteld met nog een extra camera erbij. Eerst even 2 om uit te proberen en als het bevalt koop ik nog 2 losse cameraatjes erbij. Ik wil ze gaan gebruiken in de broedblokken en dan vooral voor de onervaren koppels zoals Kazoo en Luna. Zo kan ik goed in de gaten houden of alles goed gevoerd en warm gehouden wordt en hoop te kunnen voorkomen dat er nog meer jongen dood gaan door onderkoeling  :'(  Ik wil er ook één los in de vogelkamer plaatsen zodat als ik beneden zit bijvoorbeeld kan zien of bepaalde koppels treden. Het is even een uitgave, maar als ik er een paar minikazootjes mee kan redden heb ik het er zeker voor over !

Verder heb ik nog een grote kooi te koop, dus mochten er hier liefhebbers zijn... Ik ga hem het weekend op marktplaats zetten. Het is eigelijk een frettenkooi, maar ik heb er altijd chinchilla's in gehad. Maar nu mijn fretten allemaal dood zijn hebben de chinchilla's de frettenkooi gekregen, omdat die gewoon handiger is. Die is smaller en staat op wieltjes. Eigelijk wilde ik deze kooi zelf gaan houden als kooi om jonge valkjes in te doen of als kweekkooi. Maar de kooi is zo ontzettend groot ( zowel in de lengte als de breedte ! ) dat het niet praktisch is in mijn vogelkamer. De kooi zou het beste op een vierkante tafel kunnen staan. Omdat deze kooi diep is hebben de valkjes ontzettend veel ruimte, nog meer dan in een kamervolière, omdat de hoogte veel minder gebruikt wordt dan de diepte. Er moeten alleen nog mooie wilgentakken al zitstokken in en de valkjes kunnen er zo in ! De kooi ziet er nog goed uit, is ongeveer 1 1/2 jaar gebruikt, ik heb hem helemaal schoongemaakt en ontkalkt en hij kan helemaal uit elkaar ( makkelijk te vervoeren ). Nieuwprijs is ca. 170 euro, maar zoveel hoef ik er zeker niet voor te hebben hoor  ;D Als iemand interesse heeft kan degene me een IM sturen. De maten zijn 80 breedt, 86,5 diep en 75 hoog. Ik heb er nog geen foto van gemaakt, maar zo ziet hij eruit ( zonder inhoud  ;D ) maar dan is de bak zeegroen/ zeeblauw :



Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bobbie

Hoi Karin,

Heerlijke foto's weer. ;D

Gelukkig staat de foto met de vijfliing in je handen er weer, die vind ik zo gaaf. 8)

Groetjes, Nel :)

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 15 februari 2006, 02:33:47

Groetjes, Karin.


Hmmm... zo'n liaan zou ik ook wel willen voor in de kooi.Heb ik hier in de winkel wel nog nooit gezien... :-\

Het kleinste van Kazoo gaat het nu toch ECHT wel halen als je 't mij vraagt :D

En wat Fikske betreft... ik vraag me af of het nu een bontje is... of een blondje! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

16 februari 2006, 01:31:15 #1631 Last Edit: 16 februari 2006, 01:35:07 by Karin
Vanavond zag ik een beetje bloed bij het bonte witmaskertje en het kleintje  :o Ik hoop niet dat de ouders het gedaan hebben, maar het kan goed  ::) De oudste 2 zijn overdag al uit het blok en het kan zijn dat Dimple en Magic weer "aan de slag" willen. Maar het kan ook zijn dat Gara(th) of Elvis het gedaan hebben, want die pesten de kleintjes nog wel eens. Het kleintje is trouwens zo leuk aan het worden !! Echt een hartensteler hoor. Het gaat heel moeilijk worden om afscheid te nemen van de kleine, maar ja, ik kan niet alles houden toch ?  ;D

Met de rest van de jongen gaat het prima. De jongen van Dazzle en Chico zitten nu in een mandje op mijn schoot, gezellig te knabbelen op trosgierst  ;)

Met de vijfling van Jazzy en Dizzy gaat het ook goed. Paps en mams zitten trouw op de jongen, die vinden het heerlijk, onder de vleugeltjes. Toch nog een fotootje van ze kunnen maken :



Voor normaal formaat klik hier

Morgen komt het infraroodcamerasysteem binnen. Ze kwamen er vandaag al mee aan de deur, maar toen stond ik nog onder de douche  ::)

Ik heb net een bestelling gedaan bij een internet bedrijf die allerlei vogelproducten verkoopt. Ik had het eigelijk al 2 weken geleden gedaan, maar toen hadden geen sepia meer. Het was nu binnengekomen en meteen de bestelling rond gemaakt : van die witte plastic voerbakjes ( die kom je altijd tekort  ;)  ), van die stenen schaaltjes ( makkelijk voor groenten en gekookt ei ), sepia dus, nog wat kunsteitjes ( ik heb ze wel, maar die zijn eigelijk één maatje te klein ), en 2 vogelboekjes. Één over valkparkieten ( in het engels ) en één over het grootbrengen van papegaaiachtige. Altijd leuke hebbedingen  ;)

Ik had van de week nog iets erg leuks op internet gezien, maar voorlopig vind ik het nog een beetje te duur. Een aparaatje waar je een ei in kan leggen en dan kun je de hartslag "zien" en als het jong gaat uitkomen kan dat ook bijgehouden worden. Maar goed, de prijs.... misschien wel te doen voor kwekers van dure papegaaien, maar voor valkjes  ::) Ik hoop dat het in de toekomst wat goedkoper wordt, hij is nu 360 euro  :-X Kan ik heel wat valkjes van kopen  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

Die lianen kun je trouwens ook kopen in reptielen/terrarium winkels ;)

En wat goed dat die man door het verhaal besefte dat het misschien nog te vroeg is om valkjes te nemen.

UIteindelijk geen pareltjes zie ik bij de bonte witmaser, ik ben benieuwd wat het is!

Bij welk internet bedrijf heb je besteld als ik vragen mag?

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

Bedoel je de infraroodcamera of de vogelspulletjes ? Goede tip van die terrariumzaak. Weet je ook hoeveel ze daar kosten ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Van harte gefeliciteerd met de vijfling. Ik hoop dat het plukken niet erger wordt en ze allemaal blijven leven.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)