29 mei 2024, 11:23:11

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

ow wat sneu van je kat en van het kleintje.....
ik leef met je mee

Lin

Hey Karin,

Nou wat een verdrietig nieuws. Je kat is er niet meer en een valkje.  Je schrijft dat het niet had hoeven te gebeuren dat het valkje doodging. Ik hoop dat je je niet te schuldig voelt. Wij weten dat je veel om ze geeft.

Hoeveel jongen heb je nu eigenlijk gaat dat wel goed?
Sterkte.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hey Karin,

Wat vervelend en verdrietig om te horen. Ik leef erg met je mee.
Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Hoi

Wat een moeilijke dagen heb je achter de rug.
Sterkte ermee.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Karin

Allemaal erg bedankt voor jullie meeleven. Wat betreft het jonge valkje, nee, het was niet mijn fout, maar het komt door een onervaren koppel. Had dus niet gehoeven  ::) Laat ik maar bij het begin beginnen :

Kazoo en Luna zijn al aan hun derde broedseizoen bezig zonder ooit bevruchte eitjes gehad te hebben. Deze keer verwachte ik er dus ook helemaal niks van, want als de man niet treed lukt het niet  ;D Maar tot mijn grote verbazing waren toch alle 4 de eitjes bevrucht ! Ik viel echt bijna om van verbazing. Helaas heeft 1 eitje zich niet goed ontwikkeld, al in vroege stadium ( alleen adertjes ) was het af gestorven. Dus vol goede moed zat ik vol spanning te wachten op de 3 jongen.

Hele trouwe broeders, Kazoo zat er bijna 24 uur per dag op en vaak tegelijk met Luna. In het begin ( zo'n 3 jaar geleden ) joeg Kazoo Luna steeds uit het blok en ging het dus helemaal mis. Maar nu deden ze het prima. Toen het eerste jong geboren was was ik natuurlijk dolgelukkig ! Een witmaskertje, misschien wel een bont witmaskertje waar ik al zo lang op hoop ! Ook het tweede jong ging goed, weer een witmaksertje !

Maar toen het derde jong werd geboren ( ook een witmasker ) vond ik het aan de andere kant van het blok terwijl de ouders wel goed op de eerste 2 jongen zaten. Het jong was koud, maar wel gevoerd en ik heb het met mijn handen opgewarmd. Ik kon het gelukkig zonder problemen bij Dimple en Magic zetten, de schatten, ze voerde het jong meteen goed. En ondanks dat er 4 grotere jongen in het blok zaten kon dit hummeltje goed meekomen. Een paar dagen ervoor had ik nog dat ene ei van Dimple bij Kazoo gelegt en een dag nadat dit jong overgelegd was kwam het uit. Omdat Kazoo en Luna goed de jongen voerden en bijna altijd in het blok waren heb ik natuurlijk dit jong laten liggen.

Ik controleer wel heel voorzichtig regelmatig het blok ( het gaat aan de bovenkant open en kan dus makkelijk door een kiertje kijken ) en alle jongen leken lekker warm te zitten. Wat dat betreft heb ik echt geluk gehad dat ik het derde jong heb kunnen redden door de nestcontrole. Tot ik dinsdag uit mijn werk kwam : Kazoo en Luna waren uit het blok gegaan. Toen ik in het blok keek zag ik helaas hun eigen tweede jong ( 4 dagen oud ) dood liggen, ook aan de andere kant van het blok. De 2 andere jongen ( hun eigen eerste jong en het jong van Dimple ) lagen links te piepen.

Ze waren amper gevoerd. Ik heb ze meteen wat pap gegevn, valt niet mee, een jong van 1 dag oud te voeren  ::) Maar gelukkig ging er wat in. Ik heb ze toen bij Dimple en Magic gezet. Maar omdat die 2 behoorlijk grote jongen hebben en de kans van vertrappen groot was heb ik de 2 grote één voor één weggehaald en in het blok van Dazzle en Chico gesmokkelt  ;) Die hadden al wat grotere jongen en ze werden meteen allemaal goed gevoerd.

Het meest kleine jong wat ik bij Dimple en Magic gezet heb ( hun eigen jong dus, dat 6e ei wat niet uitkwam ) heb ik nog wel even bijgevoerd, maar nu wordt het redelijk goed gevoerd. Niet zulke volle kropjes als de rest, maar het is natuurlijk ook de allerkleinste en heeft een slechte start gehad. Ik vind ook dat het jong wat minder dons heeft dan normaal en ook wat minder snel groeit. Of het goed gaat komen weet ik dus niet en ik laat dit jong ook niet bespreken. Eerst maar eens afwachten of het groot wordt.

De twee witmaskertjes van Kazoo en Luna laat ik ook nog niet bespreken, ik wil eerst kijken wat eruit komt en of ik het zelf wil houden  ;D  Ik ben wel trots op mijn eerste 2 kleine Kazootjes, ookal heeft dit koppel het behoorlijk verprutst. Ik heb wel meteen hun blok weggehaalt en ze krijgen hem pas weer terug als Dimple-Magic en Dazzle-Chico weer aanstalten maken op hun volgende nest, want ik wil wel pleegkoppels achter de hand hebben ! Nu maar hopen dat ze de volgende ronde beter hun best gaan doen !

Het koppel Mystic-Breezer hadden eergisteren dus weer een kapot ei. Inmiddels hebben ze vanaf dat moment de 4 eitjes van Jazzy en Dizzy gehad die ik had bewaart. Breezer zit het grootste gedeelte van de dag te broeden, alleen Mystic wil niet echt meedoen. Ik denk dat hij 3 weken op nepeitjes zitten genoeg heeft gevonden  ;) Maar omdat Breezer weer begon met leggen heb ik toch maar de eitjes erbij gelegd. Als noodoplossing heb ik altijd nog Jazzy en Dizzy die op dit moment op 7 ( ! ) nepeitjes, 1 onbevrucht eitje ( van Dazzle ), 1 gedeukt ei ( van hunzelf, de jongen waren een beetje harthandig, die kruipen 's nachts met zijn vijfen terug in het blok ) en 1 heel ei van hunzelf te broeden. Moeilijk om Dizzy deze keer te laten stoppen met leggen ! Ik laat ze zitten en blijven Breezer en Mystic goed doorbroeden dan leg ik uitendelijk dat ene ei ook bij hun, stoppen ze over een week of 2 of verlaten ze ook de jongen dan hoop ik ze bij Jazzy en Dizzy te kunnen zetten. Ik had dat ook bij de jongen van Kazoo geprobeerd, maar Jazzy begon meteen aan te vallen. Maar dat kan zijn omdat ze nog te kort aan het broeden waren : "daar trappen we niet in"!

Nou, na dit hele verhaal foto's  ;D
Deze foto's zijn de jongen die op dit moment bij Dazzle en Chico zitten. De foto's zijn wel eergisteren gemaakt. Ik noem de jongen bij hun ringnummer.  Dat is het makkelijkst :

Jong 1 ( dus ringnummer 001 ), een cinnamon geparelde witmasker van Dimple en Magic :



klik hier

Jong 2, dit is mijn eerste  wildkleurtje ! Hij / zij heeft hele donkere pootjes, nu nog donkerder dan op de foto ! Ben erg trots op dit plaatje !



klik hier

Jong 3, een bonte, volgens mij ook gepareld en misschien zelfs cinnamon ! Ik zie in ieder geval geen donkere pootjes, ik ben benieuwd !



klik hier

Jong 4, een cinnamon pareltje van Dimple en Magic



klik hier

Jong 5, ook een cinnamon pareltje van Dimple en Magic. Deze heeft zangtalent  ;D



klik hier

Jong 6, een pareltje, op deze foto nog niet te zien, maar ik heb het jong vandaag eens goed bekeken en denk toch pareltjes te zien



klik hier

En dan het nestje van Dimple en Magic



klik hier

Het gele jong is een cinnamon pareltje van hunzelf, het meest grote witte jong is een cinnamon geparelde witmasker van hunzelf, het meest kleine jong met dat weinig dons ook. De 2 andere wittertjes zijn van kazoo en Luna. Ik ben zo benieuwd wat ze gaan worden ! Het kan bonte witmasker zijn, en gewoon witmasker, maar omdat ik de  splits van kazoo niet ken kan het ook nog met cinnamon of met parels zijn. Kazoo heeft 50 % dat hij ook split voor lutino is, maar ik zie geen rode ogen, dus geen albino in ieder geval. Even nogmaals voor de duidelijkheid voor ik IM's krijg  ;D : deze 2 jongen van Kazoo worden niet gereserveerd ! Grote kans dat ik 1 of beide zelf houdt, ligt aan de mutatie. En zo niet dan heb ik er waarschijnlijk al mensen voor. Gaat dat niet door dan kan ik altijd alsnog er een lief baasje voor vinden als ze wat ouder zijn.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hey Karin,

Ik heb je hele verhaal met grote interesse gelezen. Wat heb je veel beleefd zeg, ongelooflijk. En wat goed dat je door de regelmatige nestcontrole toch nog e.e.a. hebt kunnen redden. Je hebt een paar grote wisseltrucs toegepast! Maar goed, hoe die valkjes ermee omgaan he...
De foto's zijn echt superschattig!!!! Ik kan me voorstellen dat je er zeker een paar wilt houden, zeker nu je zoveel met ze hebt doorstaan. Succes vandaag weer en tot vanavond natuurlijk!!!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Bianca

Sow heerlijk ervoor gaan zitten om jou dagboekkie weer eens door te spitten.
Zie ik ineens het verhaal van je kat, zielig hoor dat ie zo aftakelde maar cosmo heeft een lang en mooi leventje gehad zo bij jullie.

En van het jonkie wat is dood gegaan, het kan nou eenmaal gebeuren.
Hoe graag we het niet zouden meemaken het blijft de natuur.
En die is een stuk harder dan wij mensen af en toe zijn ;)
Wie weet gaat het volgende keer wéér beter en zorgen ze dan helemaal zelfstandig voor hun eigen ukkies.

De rest van de jongen zien er in ieder geval mooi uit.
Met hun mooie rode "enkelband"
Die kleine met minder dons is echt ieniminie zeg!

En gefeliciflapstaart met je witmaskertjes, welke variatie het ook mag worden.
Als je er al lang op hoopt dan is het des te leuker als het eindelijk eens gebeurt! ;D

Nou ik hoop vanaf nu alleen nog maar leuke berichten te mogen lezen.
Dat zou het mooiste zijn!

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Marc van de Kuifjes

Hoi Karin,
Ik sta altijd verstomd zoals jij zo snel kunt zien welke mutaties dat allemaal zijn ??? :o ;D
Hoe zie je nu dat die ene een wildkleur is en niet een pareltje? Zie je dat aan die donkere pootjes of zijn er nog andere kenmerken?
En... hey! Rode ringetjes! 8) Is dat afhankelijk van het jaar of zo?
Groetjes en tot morgen ;D mét Alexje! ;D ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mariska

Hoi Karin,

Dat is niet mis wat je allemaal heb meegemaakt de afgelopen dagen :-\
Ik vind het heel sneu voor je dat dat jong het niet gered heeft, maar aan jou heeft het in ieder geval niet gelegen.
Ik vind het super zoals jij het met al die wisseltrucs problemen oplost ;)
En uiteraard hoop ik voor jou dat er een mooie bonte witmasker tussen zit :D

Je foto's waren wer prachtig zoals altijd en zelf vind ik de rode ringen wel erg mooi eigenlijk :D
Mooier dan dat donkergroen van vorig jaar ;)

Ik hoop voor je dat het vanaf nu allemaal beter mag gaan met je kroost!

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Hoi Karin,

16 jaar is oud voor een kat. Ik weet zeker dat hij een mooi leven heeft gehad. Het zal wel anders zijn, in huis nu. Sterkte!

Monky

Hi Karin,
Hoe gaat het met je handen? Je hebt zo'n lap tekst getypt, dat ik me niet voor kan stellen dat je er nu geen spierpijn aan over hebt gehouden  ;D ;D ;D

Wat een heerlijke fototjes toch weer.
Als ik ze zo zie wil ik ze allemaal wel meenemen hahaha. Maar ja, ik heb ook een vriend waar ik rekening mee moet houden  :-\  ;D Als het aan mij lag was mijn woonkamer 1 grote voliere geweest.

Ik zat eens goed naar je foto's te kijken. En ik zag de verhouding tussen je handen en het kleintje...Zo'n diertje is niet groter dan 2 vingerbreedtes   ??? :o Toen ik het eitje van Whooshy zag vond ik dat heel klein, en ik kon me niet voorstellen dat zo'n diertje daar in past. Je vergroot de foto, dus ik realiseerde me niet hoe klein die mokkeltjes waren.
Echt gaaf!!!

Je hebt dus nog meer gezinsuitbreiding. Ik hoop echt dat die lieverds het halen. Vooral dat kleintje. Die heeft mijn hart nu al gestolen  :-* :-* :-*

Wel fijn dat je zoveel afleiding hebt van de kleintjes. Je kan dan een klein beetje je zinnen verzetten.

Ik moest trouwens wel lachen. Ik had de foto's aan mijn moeder laten zien. Ze was meteen verliefd op de witmasker die op 13 januari geboren was. Die ligt zo lief in je hand hahaha. We zien wel wat de toekomst zal brengen. In mijn ogen zijn ze allemaal even lief.

Even nog een vraagje... hoe kan je zien dat jong 3 een bontje is? Even uit nieuwsgierigheid  ;D

Ok, ik heb je weer genoeg leesvoer gegeven hahahaha.
Ik zal je weer even met rust laten  :-[ :-X ;D

Groetjes,
Monky

marilyn

hoikes karin

jammer van dat éne kleintje maar de rest heb je toch prima kunnen redden  ;) ik hoop dat alles nu verder goed verloopt en dat er niets meer mis gaat, het zijn allemaal even mooie donsjes en ik ben al op slag verliefd op ze  :D

groetjes marilyn

Skye

Wat verdrietig van Cosmo! Dat zal niet meevallen. En dat van het jonkie ook.
Wel hele interressante nestverhalen!

Lin

Hey Karin,

Zelfs bij een ervaren koppel kan het misgaan. misschien voelde ze het aan. Erg leuk om het bekende kleed weer terug te zien met nieuwe jongen erop! Ik geniet ervan!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

eefje nieuwenburg

he Karin,
zijn de jongen die weggaan er al een beetje op voorbereid en jij?
ik ben al weer zenuwachtig hoor,heel benieuwd hoe zazou hier ontvangen gaat worden en hoe ze het zal vinden.

nog 1nachtje slapen :D

groetjes eefje