20 mei 2024, 10:23:17

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

ManjaV

Haha  ;D moet ik alle pagina's door? Ik moet ook nog studeren voor mijn tentamens ;D


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

ManjaV

Ok, het duurde even ;D maar dan toch op nummer 69 aanbeland...
Ik zie een foto van vier kleine valkjes. Maar om eerlijk te zijn valt me nog niets op. Wel dat sommige een beetje op elkaar lijken....
Wie helpt me?

Trouwens, Karin, leuke foto's zeg allemaal en die catharinaparkietjes vind ik echt lief!

Groetjes
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Nee hoor, geen hint meer  ;D Ik had trouwens wel verwacht dat het Mandy opgevallen zou zijn  ;) En nu niks meer zeggen hè Marc ? Anders stuur ik jou op die voetreis naar Rome  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bobbie

Hmmmmmmmmmm ........

Wat moeten we dan zien aan de jonkies ???

Mediteren allemaal met hun snavel naar het oosten ???

3 grijzen, 2 cinnamons.

parels zijn gele en witte.

1 valk heeft erg weinig parels.

Allemaal mooie volle kuif.

Ikke nie wete  :-\ :-[

Groetjes, Nel

Marc van de Kuifjes

Voetreis naar Rome?  :o
Ik zwijg als een graf!  :-X ;D

Citaat van: Karin op 17 januari 2006, 18:34:29
Nee hoor, geen hint meer  ;D Ik had trouwens wel verwacht dat het Mandy opgevallen zou zijn  ;) En nu niks meer zeggen hè Marc ? Anders stuur ik jou op die voetreis naar Rome  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

ManjaV

Hmmm.......onder dreigingen van een voetreis naar Rome geeft helaas niemand meer hints  :'(
Maar ja, behalve dat mediteren naar het oosten dan ;D valt mij ook verder nog niets op. Ze staan allemaal op een rijtje, dat valt me op!
;D


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Ik geloof dat ik een van de eersten was die het opmerkte  ;)
Dus... Whooshy komt uit vorig nest...  ;D

Die vind ik trouwens wel leuk... Mediteren met het gezicht naar het oosten... Het is trouwens wel een schitterende foto weer, Karin.

In het andere nest kunnen eventueel bonte valkjes komen toch?
Even een back-up plan als er niet genoeg witmaskertjes zijn... ;D ;D ;D

Ik hoor het wel.

Groetjes,
Monky

Mandy

18 januari 2006, 00:48:22 #1375 Last Edit: 18 januari 2006, 00:54:02 by Mandy
Citaat van: Karin op 17 januari 2006, 00:34:22
Vlnr Zazou, Sjefke, Rikske, Chico en Sunny.
Valt jullie trouwens iets op bij de jongen ?

Hier had ik overheen gelezen. 8)

Citaat van: Karin op 17 januari 2006, 18:34:29
Nee hoor, geen hint meer ;D Ik had trouwens wel verwacht dat het Mandy opgevallen zou zijn ;)

Maar nu ik het wel weet zie ik het nog niet hoor? ::)
Alleen dat jong 2 en 3 van deze volgorde cinnamon gepareld zijn maar dat wisten we al.
Ik heb het eerlijk gezegd ook niet perfect meegevolgd, ik zou alle blz opnieuw moeten lezen en weer 's goed op je site moeten kijken. :)

Ik weet wel dat je een broedmachine hebt dus misschien dat je binnenkort eindelijk jongen van Kazoo en Luna hebt? :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

18 januari 2006, 01:11:56 #1376 Last Edit: 18 januari 2006, 01:19:27 by Karin
Nou, zal ik het dan maar verklappen  ;D

ZE ZIJN DEZE KEER HELEMAAL NIET GEPLUKT !

Is dat niet geweldig ? En omdat Mandy ook nog al eens worsteld met plukkers dacht ik dat het haar wel opviel  ;) Dit keer een mooi nestje vol veertjes ! Nu was Jazzy nooit echt een grote plukker, maar het kropje en een stuk van het ruggetje was meestal wel kaal. Ik hoop dat ze in het volgende seizoen ook niet meer gaan doen. En de rede ? Misschien door het extra zaad mengsel wat ik er nu bij geef is het broedseizoen ( in meng dan zelf diverse zaden door elkaar en doe dit bij het eivoer ) , misschien gewoon toeval ? Geen idee.

Dizzy had overigens vandaag weer een ei gelegt. Ze is begonnen met de derde ronde, maar daar heb ik een stokje voor gestoken  ::) Eerst had ik hem vervangen door een nepeitje, maar ze deed heel lelijk tegen haar jongen die nog steeds in het blok terug kruipen. Dus toen ze ff lekker in de vogelkamer los vloog heb ik toch het kunsteitje weggehaald. Ze zal over 2 dagen wel weer een ei leggen, maar dat zien we dan wel weer. Ik bewaar de eitjes voor Mystic en Breezer. Ik hoop natuurlijk dat de druppels werken en Breezer goede eitjes gaat leggen, maar nu heb ik een backup. Toch zonde als ik steeds nepeitjes erin moet leggen waar ze voor Jan Doedel 3 weken op zitten te broeden. Ik had jullie nog de foto van Mystic en Breezer beloofd :



klik hier

Ik heb vanavond natuurlijk weer heerlijk geknuffeld met de jongen ! Het is echt een geweldig leuk nest ! Het valt me op dat ze rustiger zijn dan het vorige nest. Misschien omdat ze niet geplukt worden. Dat lijkt me toch ook geen fijn gevoel. Toen ik vanavond trosgierst in de kooi ging hangen sprong Sjefke zelfs automatisch op mijn arm om lekker te knuffen  :-* :-* :-* Nog 1 1/2 week en dan gaan ze weg, snik.....

Nee Mandy, geen eitjes in de broedmachine. Dat heb ik wel met de eitjes van Mystic en Breezer geprobeerd, maar die waren allemaal leeg  ::) Ik had ze ook niet zien paren, maar ik denk dat ze ook geen kans op ontwikkeling hebben, omdat de schaal te dun is.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,

Wat een prachtkoppel is Mystic en Breezer zeg. Als je ze zo in het broedblok ziet. Ik hoop voor je dat de schaal van de eieren inderdaad nu harder worden. Volgens mij kunnen daar alleen maar prachtvalkjes uit komen!!!

Wat mooi zijn helemaal witte valkjes toch... :-*

Groetjes,
Monique

Rianne

Oooh geen plukkers...  Maar ik had dan ook niet terug gebladerd! ;)

Karin

Inderdaad hele mooie valkjes, en als Mystic geen splits heeft komen er al hele leuke jongen uit  ;D Ik wacht al 3 jaar, hopelijk gaat het ooit lukken  ::)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves