19 mei 2024, 20:16:53

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Christine

Wat een mooie foto prachtig met die paprikakleurtje!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Karin

Hahaha, die Marc, hij heeft wel een walter, maar dat is weer wat anders  ;D

Dank je Christine, leuk hè, zo'n rood bekje. Alleen dat rood op de vloer is wat minder  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Lief rood bekkie! Krijg meteen zin om rode peper te kopen! Niet voor mezelf natuurlijk ;)

Riny

Citaat van: Karin op 13 november 2005, 01:55:37

Ik heb van de week zoete puntige paprika voor de vogels gekocht ( ja, je dacht toch zeker niet dat die verwende nesten van mij genoegen nemen met gewone paprika ?  ;D ) en dan krijg je dit soort valkjes :




Hoy Karin
Die foto moet je zeker bewaren voor de foto wedstrijd ,succes verzekerd.
Groetjes Riny :D

Gerda

Citaat van: Riny op 14 november 2005, 11:42:22
Citaat van: Karin op 13 november 2005, 01:55:37

Ik heb van de week zoete puntige paprika voor de vogels gekocht ( ja, je dacht toch zeker niet dat die verwende nesten van mij genoegen nemen met gewone paprika ?  ;D ) en dan krijg je dit soort valkjes :




Hoy Karin
Die foto moet je zeker bewaren voor de foto wedstrijd ,succes verzekerd.
Groetjes Riny :D


Of insturen voor de caption game.
Bijvoorbeeld het onderschrift: "Attack of the killer cockatiel"

Nee hoor, het is een erg lieve foto!!!

Groetjes Gerda

Caroline

Ach wat een lieve foto van zus Madelief. Zus Fleur is ook heel erg in de rui, ze is zelfs al één van de grote staartveren kwijt geraakt maar haar kuif staat er nog en er komen eigenlijk alleen maar nieuwe veertjes bij.

Groetjes van Caroline, en de zussen, Fleur, Chica en binnenkort Noa.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mandy

Mooie foto's hoor, jij zou met alle fotowedstrijden mee kunnen doen! ;D
Maar het valkje met de spreidpootjes doet het goed zo te zien, net als de rest.  :)
Ooo en wat een viespeuk die Madelief! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

15 november 2005, 00:03:47 #1012 Last Edit: 15 november 2005, 00:06:19 by Karin
Het is paprika Rianne  ;D Pepers heb ik nog nooit geprobeerd. Vandaag hebben ze wel voor het eerst rauwe sperciebonen gekregen en de meeste lusten het ook ! Ooit wel eens gekookte geprobeerd, maar die wilde ze niet.
En allemaal bedankt voor de complimenten van de foto's. Ik kijk wel of ik mee doe met de fotowedstrijd. Ik heb altijd een "songfestifalgevoel" bij dit soort wedstrijden ( net als het valkje van de maand op deze site ), veel stemmen van bekenden, oproepjes "stem op mijn valkje" enz. Eigelijk zouden dit soort dingen geheel anoniem moeten zijn, dat is het spannends. Maar ik denk dat jullie Madelief nu wel gaan herkennen  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Helaas geen foto's vandaag, want mijn batterij was op  :'(  Maar ik had gisteren wel één foto gemaakt, een beetje een rommeltje  ;D


Links mams, die snel het eivoer van de jongen pikt  ;D
Dan het oudste jong, met zijn kont naar je toe  ;D
Dan aan de voorkant het tweede jong met het kopje tegen het vierde jong aan en rechtsachter het derde jong.

Je ziet duidelijk aan het donzige dat ze flink op de krop zijn geplukt. Ik denk trouwens dat alleen Jazzy ( de vader ) het doet. Ik heb hem in ieder gval het buiten de kooi zien doen.
Ook zijn ze iets op de rug geplukt. Ik hoop dat het snel weer bijgegroeit is, maar ik denk dat dat wel over een weekje het geval zal zijn.

Vandaag zat het oudste jong in de kooi op de bodem. Ook maar weer in het blok gezet, wel zo rustig  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Lekker chaotisch boeltje, leuk! Niet alle foto's hoeven zo strak toch? Ik heb wel bij Linda gezien, hoe ouder ze zijn, hoe moeilijker ze stil blijven zitten! :)

Riny

Citaat van: Rianne op 15 november 2005, 10:03:55
Lekker chaotisch boeltje, leuk!

Hallo Karin en Rianne
Ik vraag me wel eens af hoe sommige mensen het klaar spelen om de valkjes zo keurig op een rijtje op de foto te krijgen.
Mij lukt dat niet.Tips zijn altijd welkom.
Groetjes Riny

bobbie

Hoi Karin,

Leuke foto na het eten van paprika  :D

En een mandje vol valkjes is ook niet te versmaden. ;D

Groetjes, Nel :)

Karin

Na bijna een dag geen internet gehad te hebben kan ik gelukkig weer online ! Dat is wel afkikken hoor, en het huis is ineens zo schoon  ;D ;D ;D

Vanavond hebben de piepkuikens weer heerlijk hun papje gegeten. Ze eten het het best zo'n uur of 1 1/2 nadat het licht op zolder automatisch uit is gegaan.  Dan voeren de ouders even minder en de kropjes zijn wat leger.  Ze zijn zo leuk ! Zitten de hele tijd aan mijn vingers te knabbelen, te kroelen en vandaag hebben jong 1 t/m 3 voor het eerst gevlogen ! Jong 4 moet het nog een beetje leren  ;D Hier allevier op een rij. Jong 1 zit links enz. Het vierde jong moet nog een beetje oefenen om op een "stok" te zitten.



Dit weekend is de oudste 4 1/2 week en ga ik de jongen verdelen. De eerste op de wachtlijst mag zijn / haar voorjeur geven enz.

Hier jong 1, niks meer te zien van de spreidpootjes. Ik ben ze ook al volop aan het leren op de vinger stappen.



Jong 2, deze vloog het eerste  ;D



Jong 3, dit is haantje de voorste met dingen als eerste doen, zoals uit het blok gaan  ;)



En het vierde jong, het enige cinnamonnetje, hij / zij kan alleen nog niet goed op de stok zitten, vandaar op het touw.



groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Wat gaat dat hard!!  :o

Fijn dat de spreidpootjes helemaal goed zijn gekomen.  :)

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Wat goed dat de oudste het nu bijna als beste doet! Wie had dat gedacht! :)