20 mei 2024, 15:30:35

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Nou Riny, als hij tam is mag hij wel hier komen wonen hoor  ;D ;D ;D Nee hoor, je wilt hem vast voor geen goud kwijt. Dat had ik ook met Nessa en Jipper, Nessa zou een pop zijn..... mooi mis ! Dus maar voor beide een mooi cinnamon bont witmaskerpopje gekocht  ;D

Dank je hippysuus. Ja hoor, bij mij zijn ze dol op schommeltjes, allemaal ! En die ene foto van Madelief is gemaakt terwijl ze op het touwladder zat die vanaf het plafond helemaal tot de grond loopt  ;D Zelf gemaakt ( nou ja, met veel hulp van Manlief  ;D ), vinden ze ook erg leuk.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nog een nieuwtje... we hebben een aquarium gekocht ! Nou ja, we gaan hem zaterdag ophalen  ;D Hij is pas ruim een maand in gebruik, dus eigelijk splinternieuw, ook met nieuwe pompen enz. Er zitten ook planten bij en helaas moest ik hem met vis en al kopen, maar gelukkig waren het nog niet zoveel vissen  ;D Ik moet ze nml een tijdje in een klein noodaquariumpje opvangen tot het aquarium helemaal draait ( we laten hem tot na onze vakantie zonder vissen, masar met planten staan zodat hij goed kan gaan draaien ). Alles zit erbij, watertestjes, een hele stapel boeken, afschuimer, verwarming in de pomp enz. enz. enz. Ik maak me alleen een beetje zorgen om de visjes. Het zijn nml 4 soorten, waarvan 2 kleine soorten ( voor de kenners kardinaaltetra's en roze tetra's ), 1 wat grotere soort ( clownbotia's ) en dan 1 soort algeneter ( siamese ) die nog wel eens heel erg vervelend kan worden tegen kleine visjes als ze groter zijn. En omdat we allemaal kleine vissoorten willen ben ik bang dat als de algeneters groeien ( ze zijn nu nog maar 6 cm, vanaf 10 cm gaan ze klieren ) ze problemen gaan geven. Ik denk dat ik dus een ander tehuis voor ze moet gaan zoeken, misschien bij iemand die ook aquariumplanten kweekt en deze visjes in de plantenaquarium wil hebben ( zonder andere vissen ) zodat ze goed de algen kunnen verdelgen, want dat kunnen ze als de beste ! Ook wat betreft de clownbotia's heb ik mijn twijfels, omdat die ontzettend druk zijn en als ze groter worden misschien te druk worden voor de rustige vissoorten die we erbij willen hebben. Maar goed, over deze maak ik me minder zorgen. Alleen is het aquariumpje die we als nood op gaan zetten eigelijk te klein voor al deze visjes bij elkaar. Maar ja, ik kan moeilijk een duur aquarium erbij gaan kopen die ik daarna nooit meer gebruik. tweedehands beginnen ze al bij 50 euro. Maar goed, we zien wel hoe het gaat. Dit is het aquarium :



In het echt is het hout donkerder, oud grenen, net als onze kast dus het past er mooi bij. Als ik de komende tijd dus wat minder op het forum ben weten jullie hoe het komt  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Inderdaad, past mooi bij jullie inrichting. ;)
En hij ziet er verder prima uit, mooi hoor. :)

En leuke foto's van Mellody en Madelief! ;D
Kan je ze eens samen op een foto zetten, lijk me wel een leuk zicht. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Riny

Hoy Karin
Wat een mooi aquarium!
Ik heb er nooit een gehad maar heb wel van horen zeggen dat het veel werk is om het mooi te houden.
Maar daar heb je ook een hobby voor ,dat houdt ons van de straat.
En wat die bonte witmasker betreft ,die is niet tam maar wel te koop.
Groetjes Riny :D :D :D

Lin

Hey,

die ziet er mooi uit! Ook nog een beetje betaalbaar? algeneters vormen meer een probleem voor grotere vissen ze plakken dan aan de vissen vast. maar je hoeft ze niet weg te doen, ik heb ze zelf ook. Ik zou eerder de clownbotia eruit halen die zijn eigenlijk te klein voor aquaria en gaan ook eerder dood. Maar dat is ook weer zielig. Verder heb je nog geen vissen bovenin zwemmen je kan halfsnavelbekjes of gemarmerde(niet de gewone) bijlzalmen bovenin doen. Als je even zoekt op google kan je wel meer vinden. Een afschuimer is trouwens niete cht nodig hoor. zorg er wel voor dat de oppervlakte altijd in beweging is. doordat dat beweegt komt er zuurstof in het water (zit geen zuurstof in bellen) dat kan ook door een luchtpomp. zorg verder dat je goed afwisslend voert met diepvries voer. zo hebben ze minder kans op ziektes. en het water temperatuur rond de 26 houden dan kunnen de planten daar ook aan wennen. succes

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Nou Karin, als dit niet lukt dan weet ik het ook niet. Aquavraagbaak Lin ;D

Karin

Dat ga ik zeker doen Mandy, maar de dames hebben nog geen kennis met elkaar gemaakt, alleen via de tralies  ;D Madelief gaat nog in haar eentje los. Gisteren is ze wel de kooi van Summer, Willow en Cookie gedoken om van hun trosgierst te snoepen  ;D

Het zware werk is voor Marcel Riny  ;D Ik doe alleen maar de leuke dingen zoals visjes uitzoeken  ;) O, jammer dat hij niet tam is, anders had ik er zeker over na gedavht. Ik heb nog wel een plekkie in mijn "niet tamme valkjes" volière, maar die wil ik nog even vrij houden voor het geval ik ooit tegen iets heel bijzonders aan loop  ;D Alhoewel die volière niet veel geluk brengt wat betreft kweken, want beide koppeltjes die er nu in zitten bakken er echt helemaal niks van  ::)

Ja hoor Lin, goed betaalbaar  ;D Die clownbotia wilde ik eigelijk ook niet, maar ja, wat moet je er anders mee hè ?  ::) Ze zaten er nu eenmaal bij. Ze zijn nog vrij klein, we zien wel hoe het gaat. Door die afschuimer is het oppervlak altijd in beweging en hij zit er nu eenmaal bij en alles zag er mooi schoon uit  ;D Alles pas een maand oud ! Ik heb natuurlijk al hele onderzoeken gedaan naar de visjes die ik wil  ;D Ik heb al een mooi lijstje :
Gemarmerde bijlzalm ( jaja, echt toeval  ;D, waren de eerste op mijn lijstje voor de bovenlaag, Inpaichthys kerri, vuurneon, kardinaaltetra ( die heb ik nu dus al  ;)  ), corydoras arcuats ( maar ja, nu lastig met die clownbotia's ), Honinggoerami, guppies ( alleen mannen, ik wil het niet aan zien dat de jongen opgevreten worden ), ancistrus dolichopters ( helaas, pindakaas, ben bang dat dat problemen opleverd met die siamese algeneter ) en regenboogvissen. Sorry voor de meelezers, veel visjes hebben geen Nederlandse naam, vandaag dat larijnse gebrabbel.

Ja, handig hè Rianne, kan ik ook bij valkparkiet.com terecht voor advies  ;D Maar natuurlijk zit ik ook op aquariumforums.

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hey,

Jeetje wat wil je veel verschillende soorten. De ancistrus dolichopterus die zit meestal verstopt dus daar kan de algeneter meestal niet bij. De regenboogvis is een scholenvis maar die heb ik eigenlijk nooit gehad.

Ik heb anders nog wel maanvissn te koop!  ;D ook een koppel.

Groeten, Lin

p.s. hoe groot is het aquarium?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Noop, geen maanvissen  ;D Geven me teveel problemen. We willen juist kleine scholenvisjes. De bak is 150 x 50 x 55.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

maanvissen problemen?? Maar een mooie grote bak. Had ik eerst ook dit formaat maar moest ik verkopen had al 4 andere erbij.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Als ze groot zijn eten ze graag kleine visjes  ::) Vandaar... geen maanvissen hier  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

Hoi Karin,

teveel scholenvisjes maakt het wel gauw onrustig zowel voor de visjes als voor jezelf.
kun je die botia's niet gewoon naar een dierenwinkel brengen dan?
toen ik ging verhuizen ben ik gestopt met mijn aquarium en toen mocht ik al mijn visjes naar de winkel terugbrengen.
kijk eens op www.venividivissie.org is een leuk forum(waarschijnlijk zit je daar al maar goed ;) )

veel plezier!
groetjes eefje

Karin

Het zijn allemaal rustige visjes die we uitgezocht hebben Eefje  ;D En we hebben er een paar deskundige van vissenforums op los gelaten en die zeiden dat het allemaal goed zou kunnen. Naar een dierenwinkel brengen... noem me een softie  ;D, maar dat kan ik niet hoor. Ik wil graag dat ze bij eimand in het aquarium komen die er verstand van heeft hoe ze zich gedragen. Maar goed, ik las juist weer ergens dat die clownbotia's toch prima gaan en dat die siamese algeneters er 2 jaar over doen om zo groot te worden dat ze gaan klieren, dus we hebben nog ff  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

hoi Karin,
clownbotia's moet ook wel gaan,zijn op zich niet zo heel druk maar ze worden wel groot he!ze kunnen wel 30cm worden begreep ik.
en die algeneter heb ik ook gehad maar ik heb hem klein gekocht en met een halfjaar was ie al zo druk dat ie alles terroriseerde(die heb ik dus wel terug gebracht)
Ik had in een bakje van 60cm 3antennebaarsjes en 20 kardinaaltetra's en 8corydoras panda.
heel leuk om te hebben maar eigenlijk was het bakje te klein en nu kan ik voorlopig niet groter(eerst kijken hoeveel ruimte we overhouden ;D )
ik vind het een mooi aquarium wat jullie gekocht hebben!

groetjes eefje

Caroline

Hoi Karin,

Wat een prachtige foto's van de zusjes van Fleur. En nog bedankt voor de info over de kruiden.

Groetjes Caroline, Binky, Fleur en Parel.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.