18 juni 2025, 23:43:08

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Joke

Hoi Karin

Hoe is het met je catharineparkietje  ;D ;D ;D en wanneer komen de fotootjes hiihihihih (wel erg snel he)

Groetjes,
Joke

Karin

Dank je Marlies, nemo heet inmiddels Dustin  ;D Het nieuwe baasje heeft toch nog een naam kunnen verzinnen. Foto's van de catharina komt zo !

Fijn Kirsten, dat het niet verveeld  ;D Chinees trosgierst is lichter van kleur en ziet er losser uit.  Franse trosgierst is veel steviger, compacter, glimt mooier en is wat donkerder. En de rode is... roodbruin  ;D

Goed hoor Ria, is nog aan het bekomen van de reis, hangt op haar kop in de kooi  ;D Ik ga zo de foto's plaatsen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nou, hier is ze dan hoor, mijn nieuwe aanwinst ! Een catharinapopje van 6 1/2 week. Het is een crème-ino lacewing. Een hele mond vol  ;D Ik kreeg meteen commentaar op een ander forum dat lacewing helemaal niet bestond bij de catharina en dat het een gezoomd zeegroen ino is  ;D Toevallig had de kweker het er al over dat er bij de catharina's veel onenigheid was over de benaming en dat er heel veel tegenstrijdige berichten waren. Zelfs bij TT komen ze er niet helemaal uit. Het zal mij een worst wezen hoe het heet  ;D, ik vind het een mooi lichtgeel vogeltje met bruinige vlekje op de vleugels die naarmate ze ouder wordt duidelijker wordt. Hij had 3 catharina's zitten, een gewone crème-ino, maar die vond ik wat smalletjes met een smalle kop. De lacewings waren forser en ik heb de meest forse gekozen, toevallig het popje. De ander was een man. Ik heb gewoon gekeken welke ik het mooiste vond en dat was deze  ;D Nu nog een naam verzinnen. Ik dacht eerst aan buttercup ( boterbloem ), maar een beetje lastig uitspreken  ;D Toen ik haar in de kooi gezet had ( en helemaal niet bijten hè ! Ik kon haar zo pakken ! Nog niet tam, maar zeker geen pitbull ) hing ze al vrij snel op haar kop aan haar waterbakje  ;D

Geen wereldfoto's, maar zo kunnen jullie haar alvast bewonderen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♪ Marlies

:o :o  Wauw,
Karin ze is prachtig. Wees er terecht trots op ;D ;D
Er zijn inderdaad nogal wat meningsverschillen in catharina-land,  maar als jij tevreden bent met haar dan is het toch goed. Hoe weet je trouwens zo zeker dat het een popje is ???
Bij de crème-ino en de lutino is dit n.l. niet te zien, en je kunt het ook niet voelen. Het gedrag is ook niet echt anders. Wat zijn de ouders ?

Joke

Wat is ze mooi zeg. Daar kun je inderdaad helemaal trots op zijn  ::) Ga er maar lekker van genieten  :P
De fotootjes van de kleintjes zijn ook weer helemaal geweldig. Wat worden ze mooi en het zijn echte poseerdertjes hihih
Ik kom Indy en Zazoe trouwens graaaaaag op zondag 7 augustus ophalen. Heb ik lekker fulltime de hele week tijd voor ze  ;D

Joke

Karin

Hoi Marlies,

De kweker had me het laten zien, ze had allerlei kleine lichte vlekjes aan de onderkant zitten ( hij gaf het geloof ik de naam spots, maar hou me er niet aan vast ) die dicht op elkaar zaten. Het mannetje had dat niet. Bij deze combinatie was er ook veel meer kans op popjes dan mannetjes. Ik ga er maar vanuit dat het klopt  ;D Ik kan altijd nog een dna testje laten doen als ik wil gaan kweken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerda

Hoi Karin,

wat een mooie, zachte kleurcombinatie, prachtig!! En een lekker acrobaatje ook!
Heeft ze rode ogen?
Ik had nog nooit een catharina gezien. Dus ik heb geen vergelijking, maar ik vind haar schiterend!!

Groetjes Gerda

Karin

ja, rode oogjes, net al lutino ( sterker nog, is gedeeltelijk lutino  ;D ), en ze heeft gewoon een uur op haar kop gehangen ! Het zijn net clowntjes  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marije

Waaauuwwiie!!! Wat een mooi catharinaatje! ;D....die vond ik v/d twee foto's ook de mooiste! :D..
Wat leuk dat het zulke acrobaatjes zijn, je zult je handen vol hebben aan je beestenboel! :)
We willen wel snel weer meer foto's hoor! ;)
Je valkjes zijn ook allemaal plaatjes, dat ene donker veerjte in dat kuifje! :-* En NATUURLIJK gaan je foto's niet vervelen! ;D
Liefs,
Marije, P&S

Kirsten

Hoi Karin,

Ze is prachtig :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

♪ Marlies

Is het zo dat alleen een lacewing van die spots heeft, of is dat ook zo bij de crème -ino's,want dan zal ik bij die van ons ook eens kijken.
Het zijn echt hele leuke en zeer nieuwsgierige vogeltjes. Het zijn meer klimmers dan vliegers. Als wij aan het voeren zijn dan zitten ze met z'n alle  zover mogelijk tegen de tralies aan om maar niks te missen van wat er gebeurt. Het zijn dan net van die standbeeldjes. Het geluid wat ze maken vind ik ook zo leuk, het zijn af en toe net dolfijntjes  :D

Karin

Dank jullie wel allemaal. Vanavond weer foto's van gisteren ( staan al wel op mijn website voor de mensen die niet kunnen wachten  ;D ) , maar ik ga zo eerst naar 2 verjaardagen. Geen idee Marlies, je vraagt het nu echt aan een leek hoor  ;D De kweker liet het me zien en ik neem het meteen aan. Er was voor hem geen reden om te liegen, want ik had het vogeltje al gekozen, geslacht was voor mij niet belangrijk. Dus ik ga er vanuit dat hij weet waar hij over praat  ;D Gewoon ff de vogeltjes waar je het geslacht van weet omdraaien  ;D De spots zaten in de regio "cloaca"  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Gisteren had ik Dazzle en Chico los laten vlegen op de vogelzolder. Ik ging de kattenkrabpaal opnieuw bekleden dus had ze even alleen gelaten ( vogelkamer is valkjesproof  ;D ). Kom ik na een uurtje terug... zie ik ineend 3 valkjes op het touw aan het plafond zitten ! Wad Nesha, de dondersteen, nog net geen 4 weken oud ) voor het eerst uit het blok gekomen, meteen maar uit de volière geklommen en omhoog gevlogen !  :o Ongelovelijk ! Heb ik nog nooit megemaakt. Bijdehandje  ;D Hier is hij :

En hier Dazzle jr, wordt met de dag mooier !

De jongen van Dimple en Magic doen het ook prima.

Dustin

Indy

Zazou

Elmo

Lilo

Nou, dat waren ze weer  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En als toegift nog een foto van de CZN ( catahrina zonder naam  ;D )

De kweker had me al verteld dat wanneer hij stofzuigde de catharina's erg veel lawaai gingen maken.... Nou, inderdaad ! En ook soms gewoon uit het niets... zit ze gewoon rustig te wezen op haar stok en geeft ze ineens een paar schreeuwen  ;D Marcel schikt zich iedere keer wezeloos, denkt dat ze klem zit of zo  ;D Maar voor de rest zijn het lieve brabbelgeluiden, een beetje als grasjes, maar dan voller en minder scherp.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves