3 augustus 2025, 18:19:48

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Zullen we de eerste 2 cinnamon geparelde witmaskers dan maar Indy en Zazou noemen Joke ? Mochten er echt 2 andere helemaal gek op elkaar zijn ( dus bijvoorbeeld nummer 2 en 3 van de witmaskertjes  ;D ) dan kunnen we altijd nog wisselen  ;D Ik vind het altijd leuker om de valkjes alvast namen te geven, hoef ik niet steeds te zeggen : jong 1 enz.  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Petra en Cheeky

Kan ik me goed voorstellen, Karin! Als ze vast namen hebben, dan is het ook wat makkelijker om over ze te praten/vertellen in je dagboek!

Groetjes,
Petra

Karin

Inderdaad  ;) Vind ik ook wat gezelliger staan  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kirsten

Hoi Karin,

Wat een prachtfoto's :D en die bekkies open haha zo van ETEN!,. whaha echte moppen :-*

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Joke

dat is goed hoor Karin en dan zien we uiteindelijk wel welke elkaar het liefste vinden  ;D

Groetjes,
Joke

Karin

Nesha en Dazzle jr worden echt plááátjes ! En het karakter lijkt wel verdacht veel op die van Joy en Duncan  ;D Ik ga ze dus als ze 4 1/2 - 5 weken zijn met de hand verder groot brengen om ze een beetje manieren bij te leren  ;D  Nesha is vandaag precies 3 weken geworden. Dazzle jr is 2 1/2 week. De pareltjes zijn van beide echt prachtig, en Dazzle jr word de spitting image van Dazzle  ;D Het is ff zoeken tussen de pareltjes, maar er zitten er echt 2 naast elkaar  ;)

En dan weer 5 op een rij  ;D Op de eerste na hebben ze allemaal een naam gekregen. Het toekomstige baasje van de eerste is er nog steeds niet uit.
Jong 1 is 16 dagen, Indy is 15 dagen, Zazou is 12 dagen, Elmo is 10 dagen en Lilo is 9 dagen. Lilo is netjes 6 gram bijgekomen in 2 dagen, dus dat gaat goed. De andere jongen schommelen een beetje, paar grammetjes erbij, andere weer een paar grammetjes eraf, maar dan zit het kropje weer net wat voller of leger  ;D Maar de groei zit er goed in ! Elmo is zo'n lekkere snoepert, als ik Lilo voer gaat zijn / haar bekje ook meteen open als een pendaalemmer : gieten maar ! Alle andere jongen zijn ook gretige papeters ( ik geef ze nu ca 2 cc per jong per dag en ga dit langzaam opvoeren tot 5 cc, de rest doen de ouders, alleen Lilo krijgt dus vaker per dag ) behalve het eerste jong. Die eet wel, maar niet van harte  ::) Vind het eten van paps en mams lekkerder  ;D

En echt, ze blijven vanzelf op een rijtje zitten hoor !  ;D Ze zijn zo makkelijk, ik heb zo 20 foto's kunnen maken. Het origineel staat weer op mijn site bij "de jongen", wat minder ingedeukt  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kirsten

Hoi Karin,

Heerlijke foto's weer en fijn dat het zo goed gaat. Ik vroeg me af of je nu als bijvoeren alleen pap geeft of doe je daar wel nog iets van yakult of druivensuiker doorheen? Aangezien ze ook nog door de ouders gevoerd worden, vroeg ik me af wat dan het beste is,.ehh tja ik leer nog steeds dagelijks hier :)

Groetjes
Kirsten

Petra en Cheeky

Zo houden ze elkaar goed in evenwicht, Karin, hahaha! Het lijkt wel domino D-day.... als je er een een zetje geeft....  ;D(nee, mag ik niet zeggen, maar ik dácht het wel even bij het zien van die foto).

Groetjes,
Petra

Marije

Citaat van: Karin op  1 juli 2005, 21:52:21
Dank je Marije. Ja, ik heb er ook altijd nachtmerries over, kijk alles altijd 3 x na en heb zelfs een tijd gehad dat ik op alle deurtjes van de kooien een klipje zette als ik het raam open deed. Nu gaat het raam alleen nog maar op een kier mét een vliegenscherm ervoor, en alleen als alles in de kooi zit, knappe valk die daar uit kan !

Hihihihihi, hoe herkenbaar! ;D Ik heb ook een tijdje een vetertje om de deurtjes gebonden als de balkondeur open ging....nu check ik alles drie keer en dan mag het wel, maar als de kooi naar buiten gaat gaan die vetertjes er weer lekker om hoor, ik wil het risico ABSOLUUT niet nemen dat ik m'n twee kippen kwijt kan raken..... :-X
Prachtige babietjes heb je toch weer, ik kreeg bij die foto van dat jong met z'n pootjes in de lucht  dat liedje van "het regent, het regent, de pannetjes worden nat" in m'n hoofd.... ;)
Liefs,
Marije, P&S&ei

Karin

Dank je Kirsten. Ik geef altijd alleen nutribird a21, dus geen yakult of druivensuiker erbij. In nutribird zitten al lactobacilli en enzymen. Alleen als ik een jong echt met de hand groot brang heb ik altijd actimel in huis, voor het geval een kropje niet snel leeg gaat. Druivensuiker zou ik alleen voor zieke valkjes gebruiken en in hele kleine hoeveelheden.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hahaha, inderdaad Petra  ;D Maar ik ga niet duwen hoor  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hahahaha Marije, inderdaad, ik zou eigelijk de foto moeten bewerken met een paraplutje  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Het gaat goed met de jongen. Ik heb wel een paar foto's gemaakt, maar nog niet bewerkt, dus sla ik een dagje over  ;D

De jongen van Dimple en Magic hebben heel netjes hun papje gegeten. Allemaal 2 1/2 ml en 2 jongsten 3 1/2 ml, mjammjam  ;D Ze worden verder netjes gevoerd, het kropje van Lilo was 3/4 vol, dus stond niet op barsten. Hij is wel weer 3 gram bijgekomen, dus dat gaat de goede kant op !

Met de 2 jongen van Dazzle n Chico gaat het ook heel goed. Ik weeg ze niet meer, want daar vinden ze echt helemaal niks aan !  ;D Nesha wordt al een stuk minder blazerig en zit gewoon lekker te genieten als ik hem kriebel. Ik zeg hem, omdat het waarschijnlijk een man is. Ik heb nml iets heel gemeens gedaan en voel me een ontaarde moeder  :-\ , maar ik heb een kleine week geleden een stuk of 5 veertjes eruit getrokken met pareltjes. En zo als ik het nu kan zien ( hulsjes zitten ernog omheen ) komen er veertjes zonder parels terug. Als de hulsjes eraf zijn kan ik het beter beoordelen. Maar ik vond het wel vreselijk om te doen hoor ! Ik ga dit zeker niet standaard doen, want het ging zelfs wat bloeden. Maar omdat ik voor beide jongen nog geen baasje heb en er makkelijker een baasje voor te vinden is als ik het geslacht weet heb ik het bij hem en Dazzle jr gedaan. Bij Dazzle jr een paar dagen later, dus dat kan ik nog niet zien. Maar leuk vind ik het niet. Ik voelde me er echt heel naar over  :'( Maar goed, het is wel belangrijk dat ik als ze van de pap af zijn ( ik ga ze vanaf een week of 5 handvoeden i.vm. hun temperament  ;D ) ze meteen naar een lief baasje kunnen. Dat is vooral in hun belang ! Vandaar dat ik me er even overheen gezet heb. Ik ga het niet doen bij de reeds besproken valkjes. Die mensen moeten maar gewoon wachten wat eruit komt  ;D

En dan een foto van.... waarschijnlijk mijn toekomstige valkje, voorlopig de laatste die erbij komt. Een volle zus van Mellody, maar dan van het volgende nest, en ze gaat Madelief heten  ;D Deze wordt dan of voor Nessa of voor Jipper, ze mogen zelf kiezen wie bij wie gaat. Ik ga ze in de toekomst met zijn viertjes in de grote kamervolière zetten. Ik denk dat Jipper voor Mellody kiest, alhoewel hij tegen alles fluit  ;D Van de week was hij zijn zitstok aan het versieren  ;) Hier is ze dan. Nog niet 100 % zeker of het een cinnamon bonte witmasker is, maar als het zo is wordt dit haar :

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kirsten

Hoi Karin,

oh wat een mop en wat fijn dat alles goed gaat bij je.
Die veertje hoef je je niet schuldig over te voelen, je doet het met de beste gedachte en zolang je het sporadisch doet, zie ik er geen kwaad in. Het is gewoon makkelijker om een thuis te vinden als je het geslacht weet, dus snap je motivering al te goed.

Groetjes
Kirsten

Karin

Dank je Kirsten ! En ja, anders had ik het echt niet gedaan hoor  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves