2 augustus 2025, 23:40:43

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Dank je Mandy,
ja, ze heeft het goed naar haar zin hoor, alleen vinden de mannen haar trosgierst interesanter dan haar  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

24 juni 2005, 00:19:06 #526 Last Edit: 24 juni 2005, 00:21:30 by Karin
Vandaag een verrassing, of eigelijk 2 verrassingen ! Verrassing nr 1 : het oudste jong lijkt wel.... parels te hebben. Het is niet overtuigend veel, maar op de vleugel zie ik toch een klein strookje met iets wat pareltjes lijken  ;D Toen ik Chico kocht dacht ik dat hij een bonte parel was ( hoe toepasselijk   ;D ) die zijn parels grotendeels verloren had, maar toen ik ineens alleen maar bonte jongen kreeg zonder pareltjes bleken de kleine vlekjes van Chico dus geen parels te zijn. Maar nu ik bij dit jong pareltjes lijk te zien is Chico dus split voor gepareld ! Het eerste jong is dus een cinnamon bont geparelde ! Ze is nu 11 dagen oud als ik ff snel reken :

En hier hetgene waarvan ik denk dat het pareltjes zijn  ;D :

Ik vind dit wel heel bijzonder hoor, zoeen heb ik er nog niet  ;D  Maar ik weet niet of ik haar hou hoor, eerst ff kijken hoe ze er helemaal uit gaat zien. Ik krijg dit jaar sowieso nog een ander popje, dus ik moet me een beetje inhouden  ;D En als ze net zo'n pittig karakter heeft als Joy uit het vorige nest....  ;D

En dan de tweede verrassing : het tweede jong is een .. .. cinnamon ! Dus ook 100 % zeker een popje. Wat leuk ! Ik kan nog niet zien of ze ook gepareld is, maar eigelijk hoop ik van niet, want cinnamon geparelde jongen heb ik nu al genoeg gehad, ik heb nog nooit een cinnamonnetje gehad ! Maar goed, ik moet nog ff gedult hebben voor ik het weet  ;D

Ze is vandaag 7 dagen, ik ga haar dus morgen ringen. Wat is kweken toch spannend, je weet ( bijna ) nooit wat eruit komt  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Petra en Cheeky

Ha Karin!

Je weet het kweken zo wel heel spannend voor ons te maken, wat gaat het worden, wel of geen parels, bijzonder of iets minder! Leuk hoor!

Mooie foto's weer! En wat een mooie volle krop heeft die oudste steeds! Dat blijf ik nog steeds een mal gezicht vinden, zo'n iel klein jonkie en dan zo'n volle krop! Maar goed, beter vol dan leeg!  ;)

Groetjes,
Petra

Karin

Hahaha, ja Petra, ze vallen bijna om  ;D En ik maak het nog spannender hoor..... ik hoop dat ik vanavond nog het nest van Dimple en Magic kan laten zien ( als ik niet in slaap gevallen ben, hele dag met die hitte weg geweest ). dus.... wat voor mutaties hebben ze gekregen.... hoeveel jongen zijn het geworden.... de spanning stijgt !  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

25 juni 2005, 02:08:41 #529 Last Edit: 25 juni 2005, 02:12:34 by Karin
Veel te warm om te slapen  ;D Ik zit nu met een ventilator naast me achter de computer en Dizzy zit op mijn schouder te genieten van de wind  ;D Jazzy zit op de leuning van mijn stoel en ook hij schijnt het wel prettig te vinden  :) Ze zijn behoorlijk flirterig vandaag en volgens mij zouden ze dolgraag weer een broedblok willen, maar ze hebben pech ! Ze moeten wachten tot oktober  ;D

En nu... foto's ! Vandaag heb ik de jongen van Dazzle en Chico voor het eerst wat pap gegeven. De oudste zit nu op een leeftijd van : mensen eng, vogels goed , dus ik heb maar meteen de koe bij de horens gevat na de ervaring van het vorige nest en haar alvast wat pap gegeven, en dat ging er in als.... pap  ;) Ze krijgen maar een klein beetje, gewoon om goed aan me te wennen en me te zien als "dat mens die lekkere dingetjes geeft" en niet als "dat mens waar je vooral ontzettend hard tegen moet blazen en vooral zo hard mogelijk voor weg moet rennen". Ze is vandaag 12 dagen oud.  Is het geen knappe meid ? :

En dan het tweede jong. Zat ik gisteren nog te vertellen dat het een cinnamonnetje was, zit ik vandaag toch weer mooi te twijfelen.... Kijk maar eens naar haar pootjes, die krijgen toch echt een donker waasje..... en het kuifje is toch wel erg donker.... Kortom, ik ben er niet zo zeker van. Maar dat maakt niet uit, al is het pimpompaars met gouden stippen, als het maar gezond is vind ik alles best ! Ze is vandaag 8 dagen geworden en ik heb haar dus meteen geringt ( of hem  ;)  ) Ik heb haar ook wat pap gegeven, en dat ging toch in één moeite door. Maar wat is zo'n bekje zacht zeg van zo'n jong, dat moet je heel voorzichtig doen anders kan het misvormt worden. Ik had er wel eens over gehoord, maar normaal geef ik ze nog geen pap als ze zo jong zijn, pas met een week of 2.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En dan..... de jongen van Dimple en Magic ! Vandaag is het laatste jong geboren, totaal 5 jongen ! 2 cinnamon pareltjes en 3 cinnamon geparelde witmaskers !  Het was wel spannend hoor dit nest, want vanwege de warmte gingen de ouders en nog wel eens vrij lang af. Maar gelukkig is dus alles goed gekomen ! Ze zijn natuurlijk nog heel klein en het is af wachten of alles goed gaat, maar tot nu toe worden ze goed gevoerd en zien er tevreden uit  ;D

Eerst maar de groepsfoto  ;D Ik zal waarschijnlijk veel groepsfoto's doen bij dit nest, want dat scheelt toch wel erg veel werk  ;)

De jongen zitten qua leeftijd vrij dicht op elkaar.

Jong 1, cinnamon gepareld, 7 dagen oud, deze gaat bij Joy wonen :

Jong 2, cinnamon geparelde witmasker, 6 dagen oud :

Jong 3, cinnamon geparelde witmasker, 3 dagen oud :

Jong 4, cinnamon geparelde witmasker, 1 1/2 dag oud

Jong 5, cinnamon gepareld, vandaag geboren, deze zullen we waarschijnlijk vaker op het forum gaan zien, want die gaat bij Eefje wonen  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Valerie

Wat leuk die foto's, vooral die laatste. haha
Wat kan je het ook zo leuk vertellen "dat mens waar je vooral tegen moet blazen..."  ;D
Warm eh. Ik heb toch wel lekker geslapen, maar toen ik wakker werd, was het meteen weer zo warm. Nu hebben wij tot groot geluk zowel in de woonkamer als de slaapkamer een airco staan die we aanzetten, als het te warm wordt. Dan is het even lekker. Maar zodra die weer uitstaat, begint het opnieuw.

Groetjes,

Valerie

♪ Marlies

Wat leuk die foto's van die kleintjes.
Hoe weet jij zo snel wat voor valkjes het worden?

Hier (Bergen op Zoom) is het momenteel een heel stuk afgekoeld. Heel de week gewerkt en dan is het bloedheet, ben je het weekend lekker vrij en nu begint het te regenen.

groetjes Marlies

Bianca

Wat een geweldig leuke jongen en mooie foto's weer!
wat leuk dat je twee verrassings"eitjes" hebt.........
Echt toppie.
Hoe heb je het in hemals naam voor elkaar gekregen om ze zo op een rijtje te zetten?
Nu weet ik pas hoe bewegelijk ze zijn dus ik vind het knap!

veel plezier met je mooie lieffies!

bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

gonnie

Hoi

Wat fijn dat het zo goed bij je gaat , ik vind ook de jonkies erg aandoenlijk en tegelijkertid die volle lekkere buikjes , het blijft een raar gezicht, dikke buikjes een een lief klein snoetje.

groetjes Gonnie

Petra en Cheeky

Ha Karin!

Wat steken ze mooi af tegen dat kobaltblauw! En die groepsfoto is super, van een jong dat redelijk overeind zit, tot een half slapend zoutzakje.... enig!!!

Enne.... Val heeft gelijk, je vertelt het wel erg leuk "dat mens waar je... tegenaan moet blazen!'" , klinkt wel erg ludiek!

Ik wens je heel veel knuffelmomenten toe!

Groetjes,
Petra

Karin

Dank je wel Valerie  ;D O, lekker, airco... helaas, dat hebben we niet  ::) Ik moet het doen met een ouderwetse ventilator  ;)

Dank je Marlies ! Inmiddels is het hier gelukkig ook afgekoeld  ;D De vogelkamer is nu 26 graden, goed uit te houden. Gelukkig maar, want ik wil dit weekend weer alle volières een flinke boenbeurt geven  ;D Ik weet de mutaties van Dimple en Magic nu al omdat ik weet dat ze cinnamon geparelde en cinnamon geparelde witmaskers krijgen, witte dons = witmasker, gele dons niet  ;D

Hahaha, oefenen Bianca, oefenen  ;D Ik zet ze gewoon naast elkaar neer en zeg "blijf" ! En .... ze doen het !  ;)

Dank je Gonnie. Dat volle zijn niet de buikjes, maar de kropjes. Langzaam wordt die geleegt en komt alles in het echte buikje terecht  :)

Dank je Petra ! En ik blijf knuffen hoor ! Nog 6 weekjes lang heerlijk genieten !

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Op de foto zie je het niet zo, maar ze zijn echt gegroeit hoor  ;D De piepkuikens van Dimple en Magic, vandaag alleen op de groepsfoto gezet. Ik weeg ze niet zolang alles goed gaat, dus geen idee hoeveel ze bij zijn gekomen, maar de kropjes zitten weer vol  ;D

En de jongen van Dazzle en Chico, gelukkig hebben ze het niet meer zo warm. Vooral de oudste had er echt moeite mee !

Verder is er niks spannends gebeurt vandaag. Ik heb de 2 volières van de koppels met jongen schoongemaakt. De andere volières ga ik morgen doen inclusief de kooi van de chinchilla's. Het is altijd weer een hele klus ! Maar, o, wat voelt het altijd weer heerlijk als alles weer schoon is  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Hallo Karin en iedereen! Mijn eerste post op valkparkiet.com :D
Blijkbaar is dit nu de beste plaats om de ontwikkeling van de nieuwe valkjes te volgen, en dat ga ik zeker doen :)
Blijkbaar zijn er nu 3 nieuwe Jefkes 8)

Groetjes - Marc van Ida en Jefke

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Nicole

Hey Karin!  :D

Ik lees dat het bij jou ook allemaal super gaat met de jongen.;)
Het lijkt mij ook erg leuk om te zien hoe die kleine piepkuikens zo hard groeien in 6 weken. :)
Maar ik zal er nog mee moeten wachten, want Kika is nu zelf pas ruim 8 weken.haha  ;D
En ik moet nog effe wachten op een mannetje voor haar.
Bij Mandy :D
Nogmaals bedankt voor je tip van de appelazijn.
Ik heb nu een flesje gekocht.
Klopt het dat er op het etiket staat dat het appelcider azijn is?
Het is wel de biologische zoals je zei.

Ik hoor het wel.

Nog veel succes met je jongen. ;D

:-* van Kika!

Dikke Kus Kiko & Kika!