19 mei 2024, 23:48:26

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Ik heb dit weekend een stoomapparaat besteld. Eigelijk speciaal voor de vogelkamer ( O, wat zullen de vloeren, kooien en ramen schoon worden in de vogelkamer !! ;D  ), maar ook handig voor de badkamer enz. Ik wil het eigelijk al een hele tijd, maar een goede is nogal duur. Het wordt deze :



Er zit ook een puntsproeier bij, handig, want ik zag bij het kippenhok vandaag weer een paar beestjes lopen die er niet horen, die zal ik wel even BBQ-en  ;D Ik haat kruipende beestjes, ik krijg er de kriebels van  :P

Ik zoek weer eens voor valkjes een nieuw baasje. Ik spreek altijd met mensen af die bij mij een valkje kopen dat als het niet gaat ik er een ander tehuis voor zoek. Ik ben altijd erg blij dat ze bij problemen contact op nemen met mij. Zo belanden ze niet op marktplaats of zo. Het staat bij herplaatsing, het gaat om een cinnamon geparelde witmasker die bij mij vandaan komt en een lutino vriendinnetje ( komt niet bij mij vandaan ). We gaan weer flink ons best doen ! Gelukkig kunnen ze voorlopig blijven waar ze zitten, dat is voor mij een stuk handiger.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Weer eens tijd voor een update  ;) Mijn primrose koppel doet echt helemaal niks-nakkes-nada... Ze zitten zelfs niet op dezelfde stok. Het popje vindt de man wel leuk, maar andersom niet denk ik. Ik hoor wel regelmatig wipwapgeluiden, maar dat kunnen er zoveel zijn  ;D Jammer, want ik had graag voor mijn alleenstaande primroseman een popje van eigen kweek gehad. Ik ga er nu dus toch een primrose popje bij kopen in de hoop dat de witmasker primrose man die wel leuk vind. Wel raar dat hij zijn popje niet  leuk vind, want toen hij nog samen zat met een paar andere popjes pakte hij wie hij te pakken kon krijgen  ::) Het popje waar hij nu bij zit ga ik bij mijn andere primrose man zetten. Nog even kijken wanneer, want de nieuwe pop moet natuurlijk een tijdje in quarantaine.

Van de week heb ik van een paar tamme valkjes een foto gemaakt.
Cuba :



Madelief :



Sterre :



Summer :



Verder heb ik vorig weekend mijn bestelde broedkooien binnen gekregen. Echt megagroot ! De kooi is in totaal 2.2 meter hoog, 80 cm breedt en 50 cm diep. Het zijn 3 broedkooien op een kastje ( handig om de voerbakjes enzo in op te bergen ). Wel zitten de broedblokken erin en daarom lijken de kooien kleiner. Deze broedkooien zijn voor mijn tamme koppels, die mogen dus regelmatig lekker los fliedefladden tijdens het broedseizoen. Daar buiten zitten ze weer in hun kamervolières. Hm, jammer, ik had een foto van de maker gehad, maar die kan ik niet vinden.... Hij staat hier nog uit elkaar, dus ik kan er geen foto van maken. In september wordt hij opgebouwd.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anke

Hoi Karin,
Mooie foto's van je tamme valkjes :)
Hi hi die primrose valkjes, die laten zich duidelijk niet uithuwelijken ;D Hopelijk lukt het met een nieuw popje wel.
Jij moet wel een hele grote zolder hebben als die mega broedkooien er ook nog bij passen :o
Met Chico gaat het hier hartstikke goed, ze zit gezellig samen met James en die twee kunnen het goed met elkaar vinden ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marc van de Kuifjes

2,2m hoog? :o
Kun je er dan nog wel bij? Of wordt er een ladder meegeleverd ??? ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Citaat van: til op 22 juli 2007, 09:51:12
Hoi Karin,
Mooie foto's van je tamme valkjes :)
Hi hi die primrose valkjes, die laten zich duidelijk niet uithuwelijken ;D Hopelijk lukt het met een nieuw popje wel.
Jij moet wel een hele grote zolder hebben als die mega broedkooien er ook nog bij passen :o
Met Chico gaat het hier hartstikke goed, ze zit gezellig samen met James en die twee kunnen het goed met elkaar vinden ;D
Groetjes Anke


Fijn dat het zo goed gaat met Chico  ;D Ze hebben de hele zolder, alleen een klein washok eraf  ;) Ruimte genoeg dus  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Marc van de Kuifjes op 22 juli 2007, 11:46:43
2,2m hoog? :o
Kun je er dan nog wel bij? Of wordt er een ladder meegeleverd ??? ;D



Ik heb een opstapje  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 22 juli 2007, 12:44:17
Citaat van: Marc van de Kuifjes op 22 juli 2007, 11:46:43
2,2m hoog? :o
Kun je er dan nog wel bij? Of wordt er een ladder meegeleverd ??? ;D



Ik heb een opstapje  ;D


De rug van Marcel? ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Rianne

Ben benieuwd hoe je broedkooistellage eruitziet als ie in elkaar zit. :) Mooie foto's heb je gemaakt :D

Karin

Vorige week is mijn lieve meisje onder het mes gegaan, ze is gesteriliseerd. Gelukkig is ze al weer bijna de oude, ik moet haar alleen wat rustig houden, want als het aan haar ligt doet ze hele slidings tijdens het spelen  ;D Ik had een speciaal medisch tshirt voor haar gekocht voor de eerste dagen. Heel handig ! Ze schaamde zich er alleen een beetje voor  ;D ;D ;D



Op valkjesgebied is het hier erg rustig. Mijn primrose koppel heeft geen blok meer, want de man negeert het popje  ::) Er komt binnenkort wel waarschijnlijk een nieuw popje voor hem en dan gaat dit popje naar mijn andere primrose man. Hopelijk klikt dat beter  ::)

Dit is Cocktail de primrose ( witmasker cinnamon ) man :



En dit is het primrose ( cinnamon geparelde ) popje, Inrda, je zou toch zeggen "een lekker ding", maar Cocktail denk daar dus anders over  ::)



Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mara

Hoi Karin

Leuke foto's, vooral deze:



Mara

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hey Karin!

Hoe is het?

Je bent zo stil de laatste tijd.
Alles goed met de valkjes?

Wat zijn je plannen voor de rest van het jaar?

Ik heb hier een fotootje voor je van een enorme beauty  :)

Disa wil even laten zien hoe mooi ze geworden is  ;D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Tijd voor een nieuwe update hoor! ;) ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Ehm, ja, druk-druk-druk  ;D Collega op vakantie, andere collega weer gaan studeren, dus overwerken  ::) Daarnaast gaat mijn vader met pensioen en moet de winkel 1 oktober helemaal leeg zijn, nieuwe cursussen en workshops met Indy dus voorlopig heb ik het een beetje druk  ;D Ik ga wel kweken dit jaar, maar wel "beperkt". Sommige koppels helemaal niet, andere koppels maar 1 nest..... Eh, hopelijk 2 primrose koppels en 1 fallow bonte witmasker koppel, en dan nog wat "gewone" koppeltjes  ;D Als alles mee zit zal het ca. 7 nesten of zo worden, vind ik wel weer even genoeg. Eerlijk gezegt sta ik nu nog niet zo te trappelen, maar dat komt wel weer. Nu gewoon ff "te druk"  :P

Schitterende foto van Disa ! Dit broedseizoen geen zusjes / broertjes van Disa, we slaan dat koppel een jaartje over. Vorig jaar was het een beetje prut bij ze ( veel onbevruchte eitjes ) en de jongen kosten gewoon 4 x zoveel tijd als andere nesten  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

7 nesten :o... toch nog een behoorlijk aantal als je 't mij vraagt! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -