17 juni 2025, 14:00:44

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Nu maar foto's op een theedoek gemaakt  , ik hoop dat ze nu wat vrolijker overkomen 

Jong 1

Jong 2

Jong 3

jong 4

jong 5

Wat een heerlijke bekjes hè ? 

En dan nog een update van het katje ! Het wordt al een hele vent ! Zijn balletjes zijn ingedaalt  Van de week gaan we langs de dierenarts en dan wordt hij geënt en gechipt. En hij gaat waarschijnlijk bij mijn broer wonen ! Hij gaat er eerst als proef heen en als zijn 2 katten het accepteren blijft hij daar. Ze hebben 2 kinderen en vooral de jongste is helemaal gek van katten. Helaas laten hun eigen katten zich niet knuffelen door de kinderen. Nu krijgen ze dus een echt knuffelkatje  Hier is hij :

Jammer als hij weg gaat, want Indy en hij kunnen zo lekker samen spelen. Maar helaas... mijn eigen katten vinden het maar niks én perzen zijn niet echt mijn ras. Ik hou meer van kortharen en wil graag over een tijd 2 burmezen.

Vanavond of morgen heb ik nog een verrassing ! Maar nog even wachten 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Knuffelkatje ziet er werkelijk geweldig uit, hij is goed opgeknapt.

Niest hij helemaal niet meer nu??

Fijn dat je een fijn adresje voor hem hebt, hopelijk gaat het daar lukken.

Lieve valkjes foto's hoor op de theedoek.  ;)

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Je foto's zien er vrolijker uit zo met de theedoek als achtergrond! En de valkjes zien er goed uit! :D
Leuk dat je kitten naar je broer gaat, zo kun je hem nog vaak opzoeken. Heeft hij al een naam of blijft hij Poekie heten? :)

Ben benieuwd naar je verrassing!

*Esther*

Wat is de verrassing???
ik ben nieuwsgierig!

gr Esther

Monky

Hi Karin,

Wat is Poeky een moppie zeg  :-* Hij ziet er goed uit. En helemaal fijn dat hij een huisje heeft. En jij kan hem ook nog af en toe opzoeken  :D

Ik was dus niet de enige die zwart niet de beste kleur als achtergrond vond  ;D Maar wat zijn het weer een schatjes.

Enne...ik ben ook wel nieuwsgierig  ;D

Groetjes,
Monky

Karin

Nou, hier is de verrassing dan  ;D Het zijn er zelfs 2 !

De eerste : de jongen van Nessa en Kenya zijn geboren !! 3 bontjes en een bonte witmasker ! Eventueel in combi met pareltjes. Ze doen het hartstikke goed, deze nieuwbakken ouders. Ze voeren netjes en ze zitten steeds met zijn tweetjes of één voor één bij de jongen. Kenya is een hele lieve mama. Toen ik foto's van haar jongen ging maken 3 dagen geleden bleef ze heel rustig. Ik kon zelfs haar jongen even optillen om wat meer zaagsel onder ze te leggen. Ze raakte heel zachtjes met haar snavel mijn vinger aan. Het is zo'n zoetje ! Dit zijn de foto's, toen nog 3 jongen :

Nessa is juist een duiveltje !  ;D Ik probeerde vanavond foto's van alle 4 de jongen te nemen, maar dat liet hij niet toe. Kijk maar :

Probeer daar maar eens onder te kijken  ;D ;D ;D

En dan de tweede verrassing, de echte verrassing ! Toen ik op sinterklaasavond laat thuis kwam hoorde ik ineens voergeluidjes... bij Luana en Raven ! Ze hadden 3 eitjes, 2 helemaal leeg en 1 voor 2/3 lucht, niet goed dus... dacht ik. Nou mooi mis ! Er is dus toch een jong uitgekomen. Bij hun vorige nest hadden ze ook 2 van die eitjes. Nadat ze het nest verlaten hadden ( en hun enige jong in de steek gelaten had ) waren die eitjes helemaal koud. Ik heb ze toen bij een ander koppel gelegt. Het is niks geworden, maar ik ben blij dat ik ze toch omgelegt heb, anders zal ik me altijd afgevraagt hebben of ik 2 jongen in het ei weggegooid zou hebben  ::) Ik had eigelijk het ei wat nu uitgekomen is over willen leggen naar Nessa en Kenya. Dit omdat Luana en Raven het enige jong van het vorige nest na een paar dagen hebben verlaten. Maar ze zaten zo vast op de eitjes, ik wilde ze niet overstuur maken en ik was er toch van overtuigt dat het ei niks zou worden.... Ik moet nu dus wel goed in de gaten houden of ze het jong blijven voeren en warm blijven houden. Het is een witmasker of een witmasker geparelde. Leuk ! Ik heb beide nog niet gehad ! Hier is hij dan :

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

Hey Karin,

ik zie weer allemaal leuke jonkies voorbij komen dus ik zal je weer eens feliciteren ;D

ik denk dat je bij het laatste verrassing je nu iig niet druk hoeft te maken of ie goed gevoerd word(voorlopig dan) want wat een volle krop zeg!!

leuk hoor al die baby's.

hier gaat het hopelijk volgend jaar weer beginnen maar tot die tijd geniet ik volop van jouw jongen ;)

groetjes eefje

*Esther*

Dat is een leuke verrassing!
Inderdaad die krop is vol zat, en anders heb je een reserve koppel achterdehand.
Verwacht je nog meer jongen? Of deed je 2 koppels per keer? Volgens mij had ik zoiets gelezen ergens....

gr Esther

caro

Hoi Karin,

Wat een leuke verrassingen :D. Gefeliciteerd.

De jongen zien er mooi uit, prachtige foto's trouwens :).

Wat fijn dat je kitten naar je broer gaat. Hij ziet er weer een stuk beter uit dan 2 weken geleden. Een schatje hoor ;).

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Rianne

Wat leuk! Nog meer jongen! :D Zo'n verrassing wil ik ook wel eens aantreffen als ik thuiskom ;D

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  8 december 2006, 01:47:36

Een heel leuke verrassing! :D Proficiat!
Ik ben benieuwd hoe ze eruit gaan zien! :)

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Karin,

Wat heerlijk dat je weer een babyvalkjes boom hebt. En al helemaal leuk dat Luana en Raven toch nog een jong hebben!!! Dan hebben ze in elk geval wat oefening gehad voor volgend jaar.

Het zijn wel weer hele leuke en lieve foto's  :)

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Ik wil ook zulke verrassingen!!  ;D
Dat moeten gewoon weer prachtige valkjes worden met zulke ouders.
En weer gefeliciteerd natuurlijk !!  ;D ;D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Hoi Karin
wat een leuk nieuws :D
De donsjes zien er echt lief uit :D
En Kenya is echt een supermooi valkje!! :o
Ben er stiekem verliefd op ;D :-[
groetjes Saar :-*

Karin

Allemaal bedankt voor jullie reacties !  :-* Ben er ook erg blij mee.

CitaatVerwacht je nog meer jongen? Of deed je 2 koppels per keer?

In principe 2 - 3 koppels per keer ( net hoe het uitkomt ), alleen beslissen de koppels zelf wel eens anders  ;D Ik heb nu 3 koppels met jong en 3 koppels met ei in verschillende stadia. Ja, echt wachten op elkaar doen ze niet  ::)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves