2 augustus 2025, 23:41:11

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Allemaal, bedankt voor jullie reacties en lieve woorden  :-*

Ja caroline, het is een aussie, ofwel een Australische herder.

Tja Rianne, het liefst had ik er nog een maand of 2 tussen zitten, dan zou de pup over 4 maanden komen, maar ja, het nest is er nu  ;D En anders moet ik een jaar of zo wachten  ::) En als in die tussentijd Tessa ook dood gaat ( zij is al echt heel oud, kan niet meer goed opstaan enz. dus zal geen jaren meer meegaan helaas ) zitten we zonder hond en dat kan ik echt niet. Ik heb deze fokker zorgvuldig uitgezocht en ze is helemaal "mijn type mens", dus we gaan voor haar pupjes.

De oudste doet het niet veel Mariska. Het zijn nooit echt de dikste maatjes geweest. De jongste dweepte met haar, maar zij zag het niet zo zitten. Buiten speelde ze gelukkig wel samen met de bal ( maar meer wie hem het eerst had ), maar binnen moest ze niks van haar hebben. Maar de oude is ook een grote brompot, dus dat zijn we van haar gewend  ;)

Sanne, als een valkje het warm heeft laat het vaak de vleugels hangen, iets van het lichaam af, vaak ook de bek open. Maar dat zie je alleen met echte hittegolven hoor. Valkjes kunnen best wel wat hitte hebben. In de zomer wordt het op de vogelkamer met gemak 30 graden en ze hebben nergens last van.

Het wordt een Aussie Esther, dat heeft veel weg van een border collie, alleen grover en met een ander manier van werken ( schapendrijven ). Maar wel echte werkhonden, moet veel mee gedaan worden ( niet alleen qua beweging, maar vooral qua denkwerk, anders worden ze vervelend ). We gaan zaterdag puppensnuffen dus dan zal ik wel foto's maken.

En om even een kleine update te doen op valkengebied : mijn 2 wildkleurtjes zijn nu ook besproken ! Ze blijven lekker samen en gaan naar iemand die de hele dag thuis is. Ik hoop dat ze over 2 weken zelfstandig zijn en dan mogen ze weg. Alle papjongen zijn nu besproken, behalve de kleinste, maar ik weet niet of dat wel een "normaal" valkje gaat worden. Als dat zo is hou ik hem zelf of geef hem weg aan iemand die hem graag wil als huisvalkje, maar verkopen doe ik hem dan niet.

Morgenavond wordt het laatste jong van dazzle en chico opgehaald en verhuizen hun weer naar de kamervolière.

Misschien heb ik een mannetje voor Dizzy gevonden, en toeval of niet, het is een tweede Jazzy : ook een geparelde witmasker. Hij is bijna 9 maanden en de mensen kunnen er niet meer voor zorgen. Er zit ook nog een wildkleur man bij, maar gelukkig zijn ze niet echt hecht met elkaar, dus ik kan ook gewoon alleen het geparelde witmaskertje kopen. Ik heb geïnformeerd bij de dierenwinkel waar die mensen hem gekocht hadden en ze vertelde me dat het hoogstwaarschijnlijk een jong was van hun eigen kweek en als dat zo is is het split voor cinnamon ( net als Jazzy was ) én lutino. Dat zou wel mooi zijn, want dan zouden ze lutino geparelde popjes kunnen krijgen. Dat gaat dus spannend worden als alles door gaat !

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Hey, dat is snel! En leuke splits ook. :) Ik hoop dat het klikt.

Karin

Ja, we gaan hem waarschijnlijk morgen of overmorgen ophalen. Ik wilde hem liever over een week halen, maar de mensen willen hem graag dit weekend al weg omdat de andere dan ook opgehaald wordt. Wordt dus nog even snel kooien wisselen bij mij  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Zoals het er nu naar uit ziet gaan we morgen middag de nieuwe man voor Dizzy halen. Hij komt eerst even in de huiskamer te zitten als quarantaine en over een week of 2 - 3 verhuisd hij dan naar boven ( is een huiskamervogel, dus die hoeven bij mij niet 3 maanden in quarantaine ), naar Dizzy toe. Dan kunnen ze nog een paar weken aan elkaar wennen voor ik op vakantie ga.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Ik ben benieuwd! :D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Rianne

Ik ook! :D Laat je foto's zien wanneer je ze hebt? :)

Karin

Tuurlijk laat ik hem zo snel mogelijk zien  ;D Ik ben morgen pas 's avonds thuis, dus het zal even duren.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nou, hij is er hoor ! Het nieuwe mannetje voor Dizzy. Voorlopig zit hij nog in een kooi in de huiskamer. Het is dus een geparelde witmasker, net als Jazzy was. Hij begint al behoorlijk de parels te verliezen. Helaas is hij ook zijn staart bija helemaal kwijt, omdat hij gekortwiekt is. Ik hoop dat hij snel door de rui heen is en weer volledige vleugels krijgt zodat zijn staart weer kan aangroeien. Hier is hij :

klik hier

Hij heet Biba, maar ik doop hem voorlopig Diba, klinkt hetzelfde en past goed bij Dizzy  ;) Het cinnamon bonte pareltje die naar Monique is gegaan heet Disa en die noemde ik steeds per ongeluk Diba, vond dat wel leuk klinken  ;)

Voordat we Diba gingen halen zijn we dus bij de fokker geweest om puppen te snuffen. Het is wel erg dubbel, net je hond verliezen en al 2 dagen erna naar een pup gaan kijken. Maar dat is allemaal een samenloop van omstandigheden. Als dit nest bij deze fokker nog niet geboren was hadden we het ook nu niet gedaan. En als Kaylee er nog was geweest ook niet. We hebben altijd gezegt dat er pas een nieuwe hond komt als Kaylee er niet meer was, omdat die een aantal nare gewoontes had waarvan we niet wilde dat de pup die over zou nemen. Met deze teef wordt pas over ruim een jaar weer gefokt en dit is een ideale combinatie. De moeder is echt heel makkelijk qua karkater, een hele relaxte hond met een wereld karakter, en ook de reu is geweldig. Én er zat precies een pup bij met het geslacht én kleur die we wilde én met een hele staart ( bij Aussies worden vaak pups geboren met een halve staart of een stompje, dat zit in het ras ). We gaan zo veel mogelijk langs om de pup te bekijken, zodat het goed aan onze geur kan wennen. Dat wordt dus wekelijks een ritje van ruim een uur, en dan weer terug  ;) Hier alvast één fotootje van onze kleine schat :

klik hier

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Roosje

Wow hee dat is echt nog een kleintje. Ik vind het niet raar hoor dat je meteen al gaat kijken voor een hond, het is zoals je al zei een samenloop van omstandigheden. En ach, kaylee zal er niet om rouwen en voor jullie is het ook fijn om al lekker ergens mee bezig te zijn. Geniet er maar van :)

Riny

Hoy Karin
Zo'n mooie man zou ik ook wel er bij willen hebben.
Wat een lekker ding.
Maar het dubbele gevoel kan ik me heel goed voorstellen.
Wij hebben jaren geleden een hondje gehad wat we in hebben moeten laten slapen.
Toen ik de mensen waar we het hondje gekocht hadden daarvan op de hoogte bracht ,vroegen ze mij iets wat ik heel moeilijk vond.
Ze hadden weer een nieuw nestje waarvan een pup verstoten werd,of ik die wilde groot brengen.
Die mensen hadden daarvoor geen tijd.
Wij hebben dat gedaan,, en Pasja woog 4 ons toen we hem kregen, en had veel zorg nodig.
Hij is groot geworden, en 12 jaar oud.
Maar het was moeilijk,ik merkte  dat ik me zelf verbood om blij met die kleine Uk te zijn.
Het verdriet om de vorige hond was nog te groot.
Maar er zat ook maar 3 dagen tussen.
Groetjes Riny :D

Caroline

Oh Karin, wat een lekker ding!!

Heerlijk hoor elke week lekker puppen snuffen, deden wij ook  bij de twee "Tollers". Een uurtje heen en een uurtje terug hadden we er dan ook zeker voor over, zeker als ze straks wat groter worden en lekker ondeugend worden.  :D

Diba vind ik ook een scheetje hoor. Ik hoop dat Dizzy er heel gelukkig mee wordt. Eén ding begrijp ik alleen niet, je schrijft hij heeft geen staart, hij is gekortwiekt. kortwieken is toch de slagpennen of kan dat ook de staart?? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Nou, probeer je niet schuldig te voelen omdat je al weer naar nieuwe pup bent wezen kijken, Kaylee, za het best begrijpen.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Karin,

Wat leuk dat je precies hetzelfde soort valkje hebt gevonden voor Dizzy :D En die naam klinkt heel leuk!
En dan ook nog een lief klein puppie :D
Geniet ervan!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Marije

Wat een mooie pup zeg!
Ik vind Aussie's ook hele mooie honden, maar vind dat staart-stompje altijd zo jammer...ben benieuwd hoe zo eentje er met staart uitziet! :D
Is het een red merle?
Groetjes,
Marije

Karin

Ja, mooi is Diba hè ?  ;D Bij gekortwiekte valkjes breken vaak de staartpennen af omdat ze steeds naar beneden storten Caroline  ::) En het is puur toeval Manja, dat het zo'n zelfde als Jazzy is  ;) Ik had één advertentie gezet hier op valkparkiet.com, zo van één keer proberen en anders wacht ik tot na de vakantie, en toevallig reageerd er iemand met een geparelde witmasker  ;D Ja, het is een red merle Marije, en gelukkig met hele staart  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

wat een schatjes,de pup en Diba.

heb je al een naam voor jullie pupje verzonnen?
ik vind het echt schattig,hier word ook steeds meer uitgekeken naar een 2e hondje maar ik durf het niet meer na die asielhond van vorig jaar :-\ het is dus ook vooral mijn wederhelft die het graag wil.

ik kijk uit naar meer foto's want ik vind ze zo lief en leuk en schattig en en....... ;D

Balou zit bij de rest ,hij viel veel te veel af(hij kon het wel hebben maar toch)omdat ie alleen maar wil eten als ie gezeldschap heeft,lees maar in mijn verhaal anders typ ik je dagboek vol ;D

groetjes eefje

groetjes eefje