22 juni 2025, 11:40:25

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Kenzie is inderdaad gisteren begonnen met eitjes leggen. Maar omdat ze te jong is heb ik het eitje vervangen door een nepeitje. Ze laat wel Cookie alle hoeken van het hok zien  :o , maar gelukkig begrijpt hij nu dat hij gewoon bovenin moet blijven zitten en zich niet met haar eitje moet bemoeien  ;D

Ik heb het eitje vandaag in de broedmachine gedaan, dan kan ik zien of het bevrucht is. Als dat inderdaad zo is dan leg ik hem over een paar dagen bij Dimple en Magic. De oudste eitjes van Dimple en Magic zal ik dan weer bij Dazzle en Chico leggen. Ik doe dit om een beetje tijd te rekken, want mochten Kazoo en Luna binnen een week aan eitjes beginnen dan kan ik hun jongen als dit nodig is ( lees : als ze het weer dreigen te verprutsen ) overleggen bij Dimple en Magic. Doe ik het niet, de eitjes wisselen, dan zijn de jongen van Dimple en Magic daar te oud voor en zullen de kleintjes verpletten. En dat moeten we niet hebben  ::) Maar als de eitjes van Kenzie niet bevrucht zijn gaat het hele feest niet door en kan ik alleen maar hopen dat Kazoo en Luna het de tweede keer wel goed doet  ::)

Met de drie nieuwelingen gaat het goed. Alleen twijfel ik of die primrose witmasker man nu gewoon is of cinnamon. Zijn aftekening is zeker niet zo bruin als het primrose "popje" , maar het is ook niet echt grijs. Het is ook moeilijk op foto's te zien. Het is wel lachen om te zien dat die twee altijd naast elkaar zitten. En dat terwijl ze elkaar niet konden. De reis heeft soulmates van ze gemaakt  ;D Ik ben nog steeds op zoek naar een mooie man voor de fallow bonte witmasker. En natuurlijk naar mooie namen voor dit drietal, maar dat zal bij mij wel weer een paar weken duren  ;D

Groetjes, karin.

p.s. : Monique, graag gedaan hoor  ;D Garath wilde je gewoon lekker uitproberen ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

Ik vind het cinnamon, veel te licht voor gewoon witmasker!

dit is één van mijn gewone bonte witmaskers

en dit mijn 2 van mijn cinnamon bonte witmaskers

;)
die andere twee vind ik trouwens ook helemaal geweldig!
En ja ik kan wel split bont en fallow , of gewoon geparelde fallow split bont mannen kweken maar dat is als het goed is dit jaar voor het eerst, en dan zijn ze natuurlijk veel te jong, voor jou om dit najaar mee te kweken.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

Ik heb zelf ook dat idee, maar hij is niet bruinig. Maar ook niet grijzig  ;D Duidelijk hè ?  ::) Ik zal hem nog eens goed in het daglicht gaan bekijken. Ze zitten in quarantaine en ik kom alleen in de kamer voor eten en drinken en om foto's te maken  ;D Ze worden nu wat klimmeriger en drukker. Dus ze beginnen al te wennen  ;D Ik wil in ieder geval een bonte, liefst meteen witmasker en anders split én natuurlijk split fallow  ;D Maar dus wel zichtbaar bont. Krijg ik in ieder geval allemaal bontjes  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Het kleintje eet zaadjes !  ;D Gisteren zei Marcel al dat hij haar op iets zag knabbelen naast het eivoer, maar ik heb het net met eigen ogen gezien. Ze krijgt nog wel 2 x per dag wat pap, maar de helft gaat er steeds naast  ::) Wat een sloddervos zeg ! Het bonte witmaskertje had vavanf vandaag besloten het helemaal maar niet meer te willen. Normaal snoepte hij nog wel een paar ml mee.

Wat een portret is dat zeg ! Als het kleintje naar een nieuwe baas is zal ik extra tijd in hem moeten steken. Met trosgierst komt hij wel bij je zitten maar voor de rest.... Ik hoop wel dat als hij weer even alleen zit het beter gaat lukken, want als hij eenmaal goed tam is kan hij bij de vrijgezelle dames op de vogelzolder zitten. Ik zit zelfs stiekem te denken dat mocht Kazoo toch nog in dit aankomende nest ( er zijn nog geen eitjes hoor  ;D ) een bonte witmasker popje krijgen, en als het bonte witmasker mannetje niet echt goed tam wordt tussen zoveel valkjes in  ik misschien toch een baasje voor hem ga zoeken die maar één valkje heeft en er een maatje bij wil. Maar voorlopig hou ik hem toch nog lekker zelf in de hoop dat hij als hij weer alleen zit goed tam wordt.

Als het zo door blijft gaan zal het kleintje over 1 1/2 week of zo naar een nieuw baasje mogen. Ik hoop nog het geslacht te kunnen zien, want haar broertje / zusje had een stukje kaalgeplukt op het kopje en daar zitten nu weer pennetjes. Mijn gevoel zegt steeds dat het een popje is  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,
Ik heb een klein cadeautje voor je  :)

Een vliegende Gara(th)  :)

De achtergrond was niet zo mooi, dus ik heb hem uit moeten knippen.

Groetjes,
Monique

Karin

9 maart 2006, 13:58:17 #1775 Last Edit: 9 maart 2006, 14:00:30 by Karin
Prachtig Monique ! Wat is ze toch mooi hè ?  ;D Net als haar mama  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

De vijfling groeit als kool. Als ik ze uit het blok haal zijn het gewoon al hele zware valkjes  ;D Bij de kroelsessie zitten ze heerlijk te piepen van genot  ;D Het zullen weer echte kroelers worden :

klik hier

Het wordt over een tijdje weer superdruk hier, want ik heb een hele berg bevruchte eitjes  ;D Omdat ik weer eitjes om zal leggen i.v.m. de drukke jongen van Dazzle en Chico en om eventuele jongen van Kazoo over te kunnen leggen als ze bevruchte eitjes hebben en weer het niet goed doen zal het wel weer heel verwarrend worden  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Hmmm... zwaar... kroelerig... piepen van genot... dat is duidelijk familie van Rikske! ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Karin,
Wat een pracht nestje toch weer  :-* Weer niet geplukt, hè?
Wat een lekkere koppies  :-*
Wanneer mogen deze kroelerds naar hun nieuwe baasjes?

Welke koppels hebben nu eitjes gelegd?
Ik heb er al helemaal zin in. Ik ben benieuwd welke mutaties je er nu allemaal weer uit krijgt.
Wanneer verwacht je ze...ongeveer? Of kon je dat niet zeggen... ???

Heb je al gegadigden voor de nieuwe jongen?
Je gaat wel hard hè? En dan moet de kweekseisoen nog beginnen hahaha.

Groetjes',
Monky

Karin

10 maart 2006, 20:52:30 #1779 Last Edit: 10 maart 2006, 21:01:17 by Karin
Inderdaad familie van Rikske  ;D

Inderdaad niet geplukt, alleen bij eentje mis ik wat kuifveertjes, maar dat kan ook een broer / zus gedaan hebben. Dazzle-Chico en Dimple-Magic hebben eitjes, maar die hadden ze al toen de jongen opgehaald werden  ;D Kenzie en Cookie hebben ook eitjes, maar die liggen in de broedmachine. Kenzie is nog te jong voor een nest. Die gaan bij Dazzle zodat ik de broedtijd wat kan rekken voor het geval dat Kazoo en Luna bevruchte eitjes eitjes hebben en er weer een zooitje van maken. Breezer zit weer op onbevruchte eitjes  ::) Hoeveel het er totaal worden weet ik niet, ik weet nog niet hoeveel er bevrucht zijn. O, ene .... mijn broedseizoen zit er al bijna op hoor  ;D Na deze rondes gaat er een slotje op de broedblokken  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik zit me nog steeds suf te denken over de namen van mijn nieuwe aanwinsten. Mijn bonte witmasker jong, ik zat te denken aan Pepper of Balou.  En het primrose koppeltje zat ik te denken aan Pixel en Cocktail, hoe vinden jullie dat ? En dan nog  het mooie meisje zonder man, mijn fallow bonte witmaskertje.... nog géén idee  ;D

Het bonte witmaskertje zit trouwens al te zingen ! Nou ja, zingen, wat er voor door moet gaan  ;D En hij duikt steeds in het waterbakje om te badderen  ;D

De primrose witmasker is volgens mij inderdaad cinnamon. Nu er vanmiddag even de zon in de kamer scheen was het duidelijker te zien. Wel erg leuk, dan krijg ik allemaal cinnamon primrose jongen, split voor witmasker en de mannen split voor gepareld  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

~Natas~

Hoy Karin,

Ow wat lief die vijfling zeg.
Moet je al die koppies zien........ze kijken je zo lief aan.
Oh altijd als ik jou dagboek lees, wordt ik verliefd.
Maar helaas ik kan er nu geen 3e erbij nemen.
En over de namen gesproken ik vind Balou en Cocktail erg mooi klinken.
en voor je mooie meisje zat ik te denken aan Roelie, en waarom heb geen idee.
Kwam gewoon in mij op............dus misschien vind je het wel wat.

Groetjes,

Natas

bobbie

Hoi Karin,

Wat een plaatjes zo bij elkaar he, de vijfling. Leuk dat ze zo genieten van kroelen.
Op welke leeftijd begin jij ze altijd te kroelen? Als de oogjes open zijn of eerder of later ???

Ik klets wel tegen de humpies maar echt kroelen heb ik nog niet gedaan, wel in mijn handen gehouden natuurlijk.

Het is weer een lekker stel bij je.

groetjes, Nel :)

Karin

Dank je voor het meedenken Natas. Voorlopig heet het bonte witmaskertje Balou, vind ik wel klinken als een knuffelbeer  ;D Het het cinnamon geparerelde witmaskertje heb ik toch maar even een naam gegegeven, ook al gaat ze weg. Ze heet nu even Malou  ;D Roely is op zich wel mooi, maar ik kon iemand die zo heette en die was niet zo leuk  ;D

Nel, ik begin als op dag 1 met vasthouden, eerst een minuutje en dan steeds meer uitbreiden. Echt kroelen vinden ze meestal pas lekker als de pennetjes weg zijn, maar voor die tijd krijgen ze wel uitgebreide knuffels  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

11 maart 2006, 02:30:28 #1784 Last Edit: 11 maart 2006, 02:35:39 by Karin
Gisteren was Jipper in een flinke knufbui en wilde graag op de foto  ;D Dus heb ik die maar gemaakt van mijn knappe vent :

klik hier

Ik heb alleen een probleem met hem.... Hij is helemaal gek op Chico ( de man van Dazzle ), maar Nessa ook. En die 2 zitten nu steeds als ze los zijn op de kooi naar Chico te lonken en vliegen daarbij elkaar in de veren  :o Dus als ze nu los vliegen leg ik een deken over de kooi van Chico. Die zitten nu met eitjes en moeten dus niet teveel gestoord worden.

Het bonte witmaskertje heb ik dus Balou genoemd, misschien verander ik nog hoor, maar vond het wel knuffelig klinken. Hij is nu zo ver dat hij op onze vinger komt zitten, nou ja, vooral op die van Marcel  ;D :

klik hier

Hij zit de hele dag te knuffen met het cinnamon geparelde witmaskertje die ik dus Malou heb genoemd. Jammer dat ik ze niet beide kan houden, maar ja, ik kan niet alles houden hè ? Want dan moet ik een slot op de broedblokken gaan hangen  ;D Hier is ze, wat een kuif hè ?  ;D En even voor de duidelijkheid, dit is dus kleintje, het valkje waarvan ik dacht dat het al 2 dagen dood in het ei zat en wat zo achterliep !

klik hier

Het gaat hartstikke goed met haar. Ze krijgt nog 1 x per dag pap, vandaag was het nog maar 7 ml, want ze zat al vol  ;D Eet dus goed zaadjes. Ik denk dat ze zo eind volgend weekend eventueel naar een nieuw baasje zou kunnen. Ik zal haar wel missen hoor ! Wat het is een knuffie. Ik wacht met haar te reserveren tot ik echt een megagoed adres heb voor haar  ;D Anders hou ik haar liever wat langer, want ze is heel speciaal.

Ik heb net de vijfling weer uitgebreid geknuffeld. We zitten nu op 1 1/2 uur per dag  ;D Ik ben ook voor de grap gaan pendelen. Lachen joh ! Bij 2 valkjes heb ik al 4 keer eruit gekregen dat het mannen zijn, bij 1 al 4 keer dat het een popje is, bij 1 3 x een man en 1 keer een pop ( twijfelgevalletje  ;D ) en bij 1 3 x een pop en 1 x een man  ;D Ik hecht er niet al te veel waarde aan, maar ik ga het wel opschrijven, kijken of het enigsinds klopt  ;) Ik kan het niet onbewust zelf gedaan hebben ( draaien of heen en weer ) want ik heb het touwtje met het ringetje opgehangen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves