25 april 2024, 20:52:00

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Een beetje OT, maar het hoort toch een beetje bij mijn bonte bende  ;D : We gaan dit jaar kipjes nemen. Eerst wilde ik een volière in de tuin zetten voor Kazoo, Luna, Mystic en Breezer, mijn niet tamme valkjes, in de hoop dat ze het dan beter zouden doen in het broedseizoen. Maar ik heb het voorlopig uitgesteld, omdat ik toch bang ben dat ik dan minder contact met ze krijgt, en vooral met Kazoo, mijn eerste valkje, heb ik zo'n plezier  :-* Ik zou dan in diezelfde volière kipjes gaan houden, en omdat ik me al zo op de kipjes verheugd had gaan ze toch komen 8) Het worden cochin krielkipjes, een heel klein ras, de hennetjes zijn nog geen kilo, met heel veel veren. Ik kan in ieder geval via een fokker aan deze 2 kleuren komen :

buff



blauw



De fokster woont niet ver bij mij vandaan en ze kan dan eitjes voor me in de broedmachine leggen. Maar nu ben ik gek op de kleur tarwe :



en daar is hier in de buurt weer moeilijker aan te komen. Dan moet ik behoorlijk ver rijden ( limburg ) en voor een valkje heb ik dat wel over maar voor kipjes....  ;D Maar nu ken ik een fokker in België die misschien wel aan eitjes voor me kan komen en als dat lukt stuurt hij ze op per post en dan kan ik ze in de broedmachine uit gaan broeden  8) Ik zal wel meer kipjes krijgen uit de eitjes dan ik zelf wil houden en ook de haantjes kan ik niet houden ( ik denk niet dat de buren dat leuk vinden  ::)  ) dus dan zal ik daar een goed adres voor gaan zoeken.

Ze zijn supertam en kunnen niet vliegen, hooguit 1 meter hoog. Ze hebben veren aan hun poten, en daarom halen ze ook niet je hele tuin om. Ze komen gewoon in een kippenhok met ren, maar als ik buiten zit mogen ze lekker losscharrelen  ;D Ik heb er al zo'n zin in ! Maar eerst moet het kippenhok nog gemaakt worden. Als het niet meer vriest gaan we het vloertje storten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Natuurlijk weer foto's van mijn peipkuikens. Net weer hun broedblok uitgemest, want ze maken er een bende van !  ;D Het zijn zulke lieffies ! Ik zal ze weer gaan missen als ze weg gaan. Maar ja, ze zullen me ook tot wanhoop drijven zodra ze kunnen vliegen  ;D ;D ;D Dan vliegen er ineens 6 helikoptertjes boven mijn hoofd, gaan zo hoog mogelijk zitten en mij dan uitlachen omdat ik er niet bij kan  ::)

Dit is jong 1, ik zal snel namen gaan verzinnen, want ik vind het altijd zo onpersoonlijk om ze al die tijd jong 1 enz. te noemen. Hier is hij / zij 14 dagen ( gisteren gemaakt )



Duidelijk een cinnamon pareltje dus, net als nummer 2, 12 dagen oud :



Nummer 3, een gewoon pareltje, 11 dagen oud.



Nummer 4, ook een gewoon pareltje, 9 dagen oud



Nummer 5, een cinnamon pareltje, 8 dagen oud.



En dan nummer 6, is hij niet geweldig  ;D Een gewoon pareltje van 6 dagen oud :



De ouders krijgen nu 3 maal daags een half ei plus groenten en dan ook hun normale zaad, eivoer, brokjes en trosgierst en alles gaat op  ;D Ik voel me net een ober  :D :D :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marije

Aaaah, wat een poepies zeg! En heb je nu toch 3 cin gep en 3 gep? Hihi, dat zou wel een leuk gezicht zijn! :DEn wat een leuke kipjes! Echt een mooi formaatje ook, en leuk, al die veren.... :) Maar je hebt gelijk, die kleur tarwe is ook wel ontzettend mooi! :o :)
Veel plezier met het uitzoeken van je nieuwe beestenbende!
Groetjes,
Marije, Purrel en Snowy

Karin

Dank je Marije. Ja, een schatjes hè ?  :-* Zowel de kipjes als de piepkuikens  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Hé wat leuk zeg, mooie kippen ook, ben benieuwd hoe dat straks allemaal zal gaan maar dat zullen we hier vast wel gaan lezen en zien. ;)
En de valkjes zien er ook weer toppie uit, jammer van het plukken weer, maar het valt nog mee en hopelijk wordt het niet erger en uiteindelijk groeit het wel weer terug. Leuk ook dat het nestje nu wat groter is. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Ik ben ook blij dat het nest nu lekker groot is ! Het lijkt wel of ze dan meer in hun element zijn  ;D Nu moet ik zeggen dat het grootbrengen van Summer erg leuk was, maar erg veel werk. Maar ze vonden het duidelijk de moeite niet. Ze was net 2 weken. Het gevolg is wel dat ik een supersupertam valkje heb, en nog irritanter dan Dazzle was  :D :D :D Ze is zo brutaal als de pest, sloopt alles, is niet weg te slaan, maar ik ben echt dol op haar :-* Ik ben blij dat die mensen haar uiteindelijk niet wilde, omdat ze een pop was  8)  Binnenkort mag dimpletje het gaan proberen met Magic, een man uit het eerste nest van Jazzy en Dizzy. Ik ben benieuwd hoe zij het doen ! Ze hebben zelf elkaar uitgezocht, dus dat zit wel goed  ;D Waarschijnlijk eind volgende maand of zo. Ja, leuk hè, die kipjes  ;D Ik ben benieuwd of het gaat lukken.

groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Het gaat zo snel, je ziet ze gewoon groeien !  ::)
De oudste is nu 17 dagen en vanaf vandaag haal ik ze dagelijks langer uit het broedblok om ze handtam te maken. Dus niet alleen voor de foto´s  ;D













Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

1 maart 2005, 18:10:54 #22 Last Edit: 1 maart 2005, 18:12:26 by kazoo
De oudste is vandaag 3 weken  8) Gisteren heb ik lekker met ze geknuffeld terwijl Summer en Willow losvlogen, maar vooral Summer vond het maar rare wezentjes  ;D Met haar vleugels wijd probeerde ze de jongen te imponeren  :-*

Hier is het oudste jong 20 dagen :



18 dagen



17 dagen, dit is zo´n moppie. Ik heb wel eens het idee dat de gewoon geparelde in de nesten rustiger zijn dan de cinnamon geparelde. Maar dat zal wel toeval zijn  ;D



15 dagen,



14 dagen



En dan de laatste... 12 dagen



Nou, zijn ze gegroeid of niet ?  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

boezempje

hai karin

ze zijn zeker gegroeid zeg  :owat gaat dat toch snel zeg.
ze zien er lief uit karin.
geniet er nog maar van

gr essie

Karin

Ja, het gaat veel te snel  ::) Maar over een paar weken krijgt  een ander koppel een broedblok, dus hopelijk kan ik dan snel weer genieten  :-*

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

Hoi Karin,

Nou mijn complimentjes hoor, de piepkuikens zien er erg goed uit.
Nog even en ze vliegen allemaal rond je hoofd :D

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

~Natas~

Hai,

Oh wat worden ze alweer groot zeg.
Ik ben helemaal verliefd op nummer 6 :D ken er niks aan doen.
Tis gewoon de jongste denk ik.
Geniet er nog maar van, straks zijn ze uitgevlogen en ben je ze kwij

Gr Natas

Karin

Dank je Marianne ! Ja, het gaat veel te snel. Vandaag zat het oudste jong al heel standvastig op mijn vinger  ;D Net 3 weekjes oud. Heerlijk bijdehand.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ja, lief is hij hè Natas  :-* Tis ook wel een moppie hoor. Maar ze zijn allezes geweldig  8) Ik geniet er zeker van, en ik raak ze gelukkig niet echt kwijt, want de nieuwe baasjes houden me op de hoogte van de deugnieten  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vandaag heb ik de jongen een merkje gegeven  ;D Ze hebben wel een ring om, maar die zit regelmatig onder de poep en ik weet van de vorige nesten dat zodra alles in de veertjes zit de jongen vooral op een afstandje moeilijk zijn te onderscheiden. Om ze dan steeds bij een ringetje vast te pakken en het poep eraf te krabben vind ik zielig voor ze. Vinden ze niet echt leuk  ::) Ik heb de oudste cinnamon geparelde en de oudste gewoon geparelde met een stift een klein roze streepje op de staartpunt gegeven, en de middelste cinnamon geparelde en middelste gewoon geparelde een groen streepje. De jongste twee heb ik niks gegeven. Bij het vorige nest had ik een streepje in de nek gezet, maar dat is veel duidelijker te zien op foto's  ;D Nu is het een beetje verstopt. Ik heb net foto's gemaakt, ik zal ze morgen in mijn dagboek zetten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves