21 juni 2025, 15:33:37

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

31 januari 2006, 00:55:51 #1485 Last Edit: 31 januari 2006, 01:02:34 by Karin
Rianne, het is de bedoeling dat ze bij Cookie gaat wonen. Cookie pakt namelijk steeds zijn zus  ;D Of er jongen van komen is niet zo belangrijk, misschien dat ik ze als pleegkoppel hou. Misschien dat ik eerst 1 nestje probeer, kijken hoe de jongen worden. Cookie heeft ( had ) nml een achterstand, omdat ik toen hij een paar dagen oud was ik de ouders antibiotica heb moeten geven omdat een ander jong zich verslikt had en erg rochelde. Helaas heeft antibiotica als bijwerking dat het de groei kan remmen. En dat was dus bij Cookie het geval. Volgens een vogeldierenarts moet dit geen belemmering zijn om er mee te kweken, maar ik ben er toch een beetje voorzichtig mee. Dus misschien een keertje testen, als er toch mooie gezonde jongen uitkomen. Ze krijgen in iedergeval cinnamon geparelde jongen.  Cookie heeft 50 % kans om split voor bont te zijn, dus dan zullen er ook cinnamon bont geparelde jongen uit komen.  En als Alexje split zou zijn voor witmasker zou het helemaal mooi zijn  ;D Maar goed, we zullen zien.

Robert, Alexje is jonger dan ik dacht  ;D Ze is van mei, dus pas 8 maandjes ! 2 maanden geleden toen ik voor het eerst contact met die man kreeg zei hij dat ze 9 maanden was ( en nu zou ze dus 11 maanden zijn ). Ze heeft een maand geleden voor het eerst eitjes gelegt bij die man.

Marc, Chico is split voor cinnamon en Dazzle heeft geen cinnamon. Cinnamon is een geslachtsgebonden mutatie en als alleen de vader cinnamon bij zich heeft geeft hij deze kleur alleen door aan dochters  ;D

Groetjes, karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

8maanden pas,dan zou ze wel familie van sunny hier kunnen zijn ;D
jammer dat ze niet geringt zijn dan hadden we het uit kunnen zoeken.

groetjes eefje

Rianne

Hoi Karin,

Tinco had ook een groei achterstand, omdat hij niet goed gevoerd werd. Volgens mij is dit niet hinderlijk als je ermee wilt kweken omdat het door omstandigheden komt, en niet doordat het genetisch is. :)

Karin

Ze komt bij een kweker in Westerlo vandaan Eefje. Dat hoorde ik gisteren van de vorige eigenaar. Ze was eerste week augustus gehaald en was toen 10 weken oud.

Ik ga het gewoon een keer proberen Rianne  ;D We zullen zien wat eruit komt. Met een beetje pech alleen cinnamon pareltjes, maar dat is ook mooi  ;) Maar we moeten dus nog even gedult hebben, want ze is jonger dan ik dacht  ::) Er werd me gezegt dat ze al een jaar was. 8 maandjes is nog een beetje te jong  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ik heb geen kontakt meer met de vorige eigenaar en die wist er ook niet onwijs veel van af omdat ie een grote partij had gekocht maar je hebt er een heel mooi vogeltje bij en ik hoop dat je er hele mooie jongen van gaat krijgen

groetjes eefje

Monky

Hi Karin,

Wat een pracht valkje is die Alexje!! Echt prachtig  :o
Ik hoop dat het met de kleintjes van Kazoo allemaal goed gaat.
En ik kij natuurlijk weer uit naar de nieuwe foto's. Dat gaat waarschijnlijk minder makkelijk dan voorheen met zoveel jongen.

Ik wacht geduldig af  :D

Groetjes,
Monique

Karin

Ja, en manlief heeft de digi meegenomen om pestvogels te gaan fotograferen  ::) Ik ben ook druk met die 3 jongen bij Dimple, ééntje heeft dus absoluut geen bedelgedrag en wordt dus ook haast niet gevoerd  ::) Ik ben het nu dus een paar keer per dag pap aan het geven, maar ik heb weinig hoop. Het is er één van Kazoo. Het zit wel gewoon bij de andere jongen, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om het zo te laten sterven. Ik hoop dat door het handvoeren het toch weer bedelgedrag gaat krijgen en mams en paps het weer over gaan nemen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Het zit me niet mee de laatste tijd. Een maand geleden één van mijn twee laatste fretjes in laten slapen, vorige week mijn oudste kat in laten slapen en op dezelfde dag een jong valkje van een paar dagen oud dood en toen ik vandaag de frettenkooi helemaal uitgesopt had wilde ik mijn laatste fretje gaan wassen. Doe ik zijn slaapzakje open.... ligt hij dood  :'( Hij was al oud en ik wist dat hij het niet heel lang meer zou maken, maar het is toch wel ff schikken. Een uur ervoor dacht ik nog "ik hoop dat hij vanzelf in zijn slaap dood gaat en ik hem ook niet in hoef laten slapen". Nou, ik heb mijn wens gehad, maar wel een beetje snel  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

marilyn

hoikes karin

idd wat je zegt het zit jou echt niet mee  :-\ wat jammer van je fretje maar bekijk het zo het diertje heeft waarschijnlijk geen pijn gehad aangezien hij in zijn slaap is weggegaan  ;)

ik leef met je mee meid en hoop dat de toekomst meer geluk mag brengen

groetjes marilyn

ManjaV

Hey Karin,

Wat erg  :'( ik leef met je mee...
En ik hoop dat het kleine valkje het redt...

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Hè jakkie Karin het zit je inderdaad niet me zeg :'(
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Marc van de Kuifjes

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Hè getsie!! '

Wel l*llig om hem zo te moeten vinden, maar wel inderdaad een hele mooie en rustige dood.

Sterkte!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

eefje nieuwenburg

sterkte :'(
wel een heel mooie manier ,ik heb er altijd moeite mee om zo'n beestje mee te nemen naar de Da ik weet niet waarom maar krijg er altijd zo'n schuldgevoel van :-\
ik hoop dat je nu wat meer rust krijgt en dat alles voorspoedig mag verlopen met al je diertjes.

groetjes eefje