19 april 2024, 23:47:21

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

20 februari 2005, 01:17:24 Last Edit: 3 september 2007, 22:53:50 by Karin
Hoi allemaal,

Ik ga mijn andere dagboek afsluiten en begin hier een nieuwe, omdat de andere een beetje groot wordt  ;D Hier vind je mijn oude dagboek :
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=Boek;action=display;num=1075838349
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

20 februari 2005, 01:31:33 #1 Last Edit: 20 februari 2005, 01:33:48 by kazoo
Vanmiddag is het laatste jong van Jazzy en Dizzy naar haar nieuwe baasje gegaan. Nu kan ik me dus helemaal storten op het laatste nest van Jazzy en Dizzy van dit seizoen  ;D

Jazzy en Dizzy hebben dit keer een nest met 6 jongen !  :o Ze zijn alle 6 al besproken  ;D Normaal hou ik er altijd één reserve voor het geval een jong het niet overleefd of als ik er één  zelf wil houden  ;D, maar iemand die er eerst één wilde en pas later een tweede bij me zou kopen heeft vandaag besloten er toch maar twee tegelijk te nemen. Het leuke van dit nest is dat ze allemaal per twee naar een nieuw baasje gaan  :P

Nu dus eerst maar afwachten of ze het allemaal goed blijven doen, want het is nog allemaal zo jong en er kan van alles mee gebeuren.

Ik heb 2 dagen geleden voor het eerst foto´s buiten het nest gemaakt, omdat het blok schoongemaakt moest worden.

Op deze foto is het oudste jong 9 dagen. Het is een cinnamon geparelde :



Jong nummer 2, hier 7 dagen, ook een cinnamon geparelde :



Jong nummer 3, 6 dagen, een gewoon geparelde :



Jong nummer 4, hier 4 dagen, ik denk een gewoon geparelde, maar dat weet ik over een dag of wat zeker :



Jong nummer 5, 3 dagen, nog geen idee wat voor parel :



En dan jong nummer 6, op deze foto 1 dag oud :



Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerda

20 februari 2005, 02:43:57 #2 Last Edit: 20 februari 2005, 02:46:12 by Gerda_T
Hoi Karin,

Wat een schatjes weer. Wat heeft jong drie al snel zijn oogjes open zeg. Die is er vroeg bij.
Echt schattig allemaal.
Gelukkig heb je weer een paar kleintjes om je aandacht aan te geven, dan mis je Jessie, Wiebel en Twinkel niet zo erg. Maar je weet in ieder geval dat ze goed terecht gekomen zijn.

Groetjes Gerda

Karin

Hoi Gerda,

Ja, het is een snelle. De andere 2 hebben ook al hun oogjes open, maar doen ze even snel dicht voor de flits  :D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marije

Leuk dat ze per tweetal weg gaan!
Is wel een lekkerder id, dat ze elkaar hebben..... :)
Het is wel een groot nest zeg, 6 jongen!
Groetjes,
Marije, Purrel& Snowy

Karin

Ja, heerlijk hè ? Ik vind het zo leuk dat ze dan samen blijven. Vorig seizoen hadden ze ook van die grote nesten, eentje van 5 en eentje van 6. Het vorige nestje was juist erg magertjes voor hun doen, en het leek wel of ze het niet de moeite vonden. Ik hoop dus dat ze met dit nest beter hun best blijven doen en netjes blijven voeren tot ze oud genoeg zijn om zelf te eten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marije

Misschien kan je combi's maken met 1 cinnamon geparelde en 1 gewoon geparelde...... :P......
Hebben de nieuwe baasjes van allebei wat.... :P
Zou wel leuk zijn, 3 cin geparelde en 3 geparelde!

Karin

Ja, alleen nog ff afwachten wat de laatste 2 worden. En welke natuurlijk naar elkaar toe trekken, dat is het belangrijkste  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Gisteren nog een paar leuke foto´s gemaakt, het blijft geweldig die kleine bolletjes dons !  :-*

Dit is het oudste jong :



Jong nummer 2



Jong 3, lekker zittend op zijn kont  ;D :



Jong 4, nu definitief een gewone pareltje. Vandaag heb ik hem / haar geringt.



Nummer 5, lekker slapen  :P



En dan de laatste, wat een moppie hè ?  8) :



Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Ze zien er super uit bij jou en het is inderdaad best heel snel dat de derde zijn oogjes al open heeft.
Meestal is dat pas rond de 10 dagen dus die is er erg snel bij.
Wel jammer dat de ouder bij jou ook plukken ik heb daar hier ook momenteel weer erg veel last van de hele kopjes zijn kaal bij die van mij.
Maar zolang het niet echt bloederig is dan laat ik de plukkende vader er toch bij want die voert wel heel goed.
Wel heel leuk inderdaad dat ze per 2 bij elkaar blijven ze zijn dan al meteen aan elkaar gewend en dat is wel fijn.

Groetjes, Paul

Karin

Bij dit koppel gaan de ogen bij de jongen meestal op 6 - 7 dagen open  ;D Ze zijn vlot. Ik vind het voeden het balangrijkste, de veertjes groeien wel weer  ;D En vorige keer deden ze het maar een paar dagen, dus nu maar hopen dat ze het nu ook niet al te lang gaan doen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

22 februari 2005, 02:49:32 #11 Last Edit: 22 februari 2005, 02:50:22 by kazoo
De jongen groeien hard ! Voor je het weet vliegen ze al uit  ;D Deze foto's heb ik gisteren gemaakt :
Jong 1 12 dagen
Jong 2 10 dagen
Jong 3 9 dagen



Jong 4 7 dagen
Jong 5 6 dagen Dit is ook een gewoon pareltje zover ik kan zien
Jong 6 4 dagen



Wat een heerlijkjes hè ? Ik heb wel vandaag weer het broedblok schoongemaakt, want ze maken er een bende van !  ;D Ik wilde nog foto's maken, maar de batterijen van mijn digicam waren leeg  :(

Nou ja, morgen weer een dag, dan maak ik weer foto's van de jongen apart.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

23 februari 2005, 02:05:33 #12 Last Edit: 24 februari 2005, 00:22:57 by kazoo
6 op een rij, zijn ze niet geweldig ?  :-*



14 - 12 - 11 - 9 - 8 - 6 dagen oud. Ik heb vandaag jong 5 en 6 geringt. Jong 1 en 2 zijn dus cinnamon gepareld en nummer 3, 4 en 6 gewoon gepareld ! En nummer 5 waarschijnlijk cinnamon gepareld, maar ik heb ff getwijfeld. Maar de pootjes blijven roze en ik vind het kuifje toch wat lichter, dus ik gok toch cinnamon   ;D Over een dag of wat weet ik het zeker. Toch wel heel apart, meestal hebben ze heel veel cinnamonnetjes er tussen zitten. Nu dus fifty - fifty  ;D Maar ik vind ze beide prachtig, dus mij maakt het helemaal niet uit.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerda

Hoi Karin,

Wauw superkleintjes, maar ook super ouders. Wat goed dat ze zo'n groot nest kunnen grootbrengen. Maar dat is hun specialiteit toch?? Kleine nestjes vinden ze maar niks, hahaha. :D
Prachtige foto met z'n zessen op een rij!!

Groet Gerda

Karin

Ja, met minder nemen ze geen genoegen  ;D
Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves