27 april 2024, 23:19:32

nieuw valkje erbij kopen..

Gestart door Antoinet, 13 maart 2005, 20:15:59

« vorige - volgende »

Antoinet

Dit is misschien al zo vaak gevraagt maar toch stel ik hem.

Ik heb een valkje ongeveer 12 jaar oud.
Ik wil voor hem en valkje bij kopen.
Omdat hij anders zo vaak alleen is nu.
Een popje erbij is natuurlijk erg leuk voor hem, vooral als ze een echt stelletje worden. Maar ik weet niet of ik het zie zitten als ze eitjes gaat leggen etc. Kan ik er ook een mannetje bij mijn valkje doen? Of is de kans op vechten groot?
En wat kan beter een pop of een man?  ???

Groetjes Antoinet

Paul

Hoi Antoinet,

Het maakt niet uit wat je erbij zet het kan beide heel goed gaan.
Ik ken iemand die heeft 4 mannetjes bij elkaar en dat gaat heel erg goed samen :)
Het is alleen de vraag of het valkje wat je nu hebt een ander valkje accepteerd.
Ik heb een mannetje wat 10 jaar alleen gezeten heeft en die is alleen maar mensen gewend en die is er niet blij van geworden nu ik er meer valkjes bij heb want hij wil daar niks mee te maken hebben.
Als je er eentje bijneemt neem dan een heel jong valkje van een week of 6 wat net zelf kan eten dan is de kans het grootste dat het goed gaat samen met die van jou omdat een jong valkje vaak minder bedreiging vormt voor je valkje dan dat je er een volwassn valkje bij zou zetten.
Maar of je er een man of pop bijdoet maakt helemaal niet uit ze kunnen net ze gelukkig zijn met elkaar.
Als je absoluut geen nestje wilt is een mannetje erbij wel de beste optie denk ik.
Je zou het beste kunnen proberen voor je er een bij neemt hoe je valkje op andere valkjes reageerd door bij iemand langs te gaan die ook een valkje heeft.

Groetjes, Paul

Lin

Hoi Antionet,

Ik weet niet waar je woont, maar er zijn denk ik op het forum genoeg mensen waarbij je even langs kan gaan en kijken hoe het gaat met een ander valkje. En misschien hebben die net zoals ik een Paul misschien wel een tweede valkje voor je. Ik ben benieuwd of het 'koppelen' gaat lukken. succes!

Groetn, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)