mijn geelwang heeft eitje gelecht maar kapot

Gestart door boezempje, 19 februari 2005, 11:01:37

« vorige - volgende »

boezempje

19 februari 2005, 11:01:37 Last Edit: 19 februari 2005, 11:39:02 by boezempje
hai

mijn geelwang heeft haar 1e gelecht maar niet in het blok op de grond ???ze heeft het zo van de stok af laten vallen hoe kan dat nu er hangen genoeg blokken ze hadden er ook 1 uitgezocht maar nee hoor,het ei is stuk er zit een gaatje in,'
wat moet ik nu doen??
essie

Riny

Hoy Essie
Allereerst een compliment voor de mooie foto's en de prachtige jonkie's!!
Ik heb zelf gelukkig nooit gehad dat er een eitje kapot was,maar ik heb ergens gelezen dat je er vloeipapier voor kon gebruiken.
Je moet dan het gedeelte van een vloeitje wat kan plakken nat maken en op het kapotte gedeelte van het eitje plakken.
Veel succes en laat ons eens horen of het gelukt is.
Groetjes Riny :D :D :D

boezempje

hai

dank je riny ;)
een goede tip van je maar hellaas voor mijn eitje niet goed het gat is zo groot dat er niks meer van komt hellaas maar tog dank je wel.
ik wil ook weten waarom ze het nest blok niet is in gegaan ze heeft vanaf de stok waar ze op zat gewoon het ei gelecht denk ik,, :-/ :-/
maar goed we wachten af wat ze met het 2e ei gaat doen,

gr essie

Riny

Hoy Essie
Zou het niet een idee zijn om in de plaats van kapotte eitje een kunstei neer te leggen.
Maar kan het dat de nood zo hoog is dat ze misschien niet meer in het nestblok heeft kunnen komen????
Ik hoop dat ik ook zo'n mooie jonkie's krijg als jij,maar ik zal nog even moeten wachten.
Ik heb een buitenvoliere.
Heb jij er trouwens ervaring mee met het broeden van een geelwang???

boezempje

hai riny

nee geen ervaring ik weet er wel alles van nu en wat ze doen allemaal dus dat er een kans is dat ik de eitjes moet overleggen maar tegen de tijdt dat het zo ver is zien we het wel,ze moet eerst haar eitjes maar in het nest blok leggen,

gr essie

Riny

Hoy Essie
Dat is eigenlijk de reden dat ik het moeilijk aan durf om een geelwang te kopen.
Maar ik vind ze prachtig.Ik wacht eens af hoe dat bij jou gaat.Jij zult ons wel op de hoogte houden denk ik zo.

boezempje

hai riny

jaa zeker weten ze zit weer dik beaty dus ben benieuwd,
of er vandaag nog 1 komt en dan in het blok hoop ik,

gr essie

Paul

20 februari 2005, 11:45:55 #7 Last Edit: 20 februari 2005, 11:47:07 by Paul
Hoi Esther,

Ik heb het ook wel eens gehad dat ze een ei van grote hoogte gelegd hebben en dat was helemaal aan stukken gevallen.
De volgende eitjes zijn toen wel in het nestblok gelegd dus ik zou ook gewoon even afwachten dit heeft er niks mee te maken dat het een geelwang is denk ik.
Als een ei echt open is met een gat erin heeft dichtplakken geen zin dan is het zonder meer verloren dat is alleen voor kleine barstjes in het ei om die weer dicht te krijgen.
Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat als ze een nestje krijgen.

Groetjes, Paul