29 maart 2024, 05:53:10

'Valkcity'

Gestart door Kirsten, 18 februari 2005, 22:58:34

« vorige - volgende »

~Natas~

Hoi Kirsten,

Zo dan zeg, wat is het opgeschoten.
Jeetje zeg wat is het snel gegaan zeg.
Ik moet zeggen het ziet er tot nu toe goed uit hoor.
Nu nog een mooi kleurtje en dan is het helemaal af  ;D

Ben erg benieuwd hoe je valkjes het gaan vinden

Groetjes en succes met de laatste restjes

Natas[/color]

Kirsten

28 maart 2005, 22:18:01 #16 Last Edit: 29 maart 2005, 08:59:28 by Kirsten
dank je we natas,. ik hoop ook dat onze valkjes het er erg naar hun zin gaan krijgen. en muppet ja ze wachten met smart op de verhuizing ;D net als ik,..

Zo ons mooie nieuw schuurtje staat in de beits en binnen heeft m'n vriend het vandaag geïsoleerd. haha ja op tweede paasdag was gewoon de gamma open!,. Verder zijn we nu met de inrichting bezig en bedenken we de meest handige en vestandige manier. Is nog best moeilijk :-\, maargoed ook leuk.
Verder gaat het binnen met de valkjes super. We hebben inmiddels één broedhok aan de voliere gehangen dus das best spannend!. Het is overigens een nieuw koppel, wat nog niet eerder papa of mama mocht worden, dus het is wel afwachten nu. Ze zijn al meerdere malen in het hok wezen kijken en de man is supermacho aan het zijn voor het popje,. kan er uren naar kijken, heerlijk. Het is echt een lief koppel.

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

giovanni

hoi kirsten

tof zeg dat je zo opschiet met je voliere!
zo te zien wordt ie lekr ruim en gezellig voor de valken :)

ook wilde ik ff zeggen dat je 2 nieuwe valken enorm mooi
zijn, vooral die 2de  :)

grtz

Kirsten

Hoi Rasta,
Ja ik was ook helemaal weg van (waarschijnlijk) hem(Bo). Toen ik hem op de vogelmarkt zag, ben ik eerst nog verder gelopen en daarna weer snel terug.;D Na hem goed geobserveerd te hebben mocht ie met ons mee.
Hij moet nu nog een weekje apart en dan zitten er 6 weken op. Het gaat erg goed met hem en hij kan erg mooi fluiten

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Marije

Waaauwiie, wat wordt dat mooi!!! :o ;D
Wil ik ook! Wil ik ook!  :D
Veel suc6 nog met de bouw! :)
Groetjes,
Marije, P&S

Rianne

Dus het schiet al lekker op bij jou! Kunnen de valkjes straks, als het mooi weer is, lekker buiten zitten! :)

giovanni

Citaat van: Kirsten op 29 maart 2005, 09:03:17
Hoi Rasta,
Ja ik was ook helemaal weg van (waarschijnlijk) hem(Bo). Toen ik hem op de vogelmarkt zag, ben ik eerst nog verder gelopen en daarna weer snel terug.;D Na hem goed geobserveerd te hebben mocht ie met ons mee.
Hij moet nu nog een weekje apart en dan zitten er 6 weken op. Het gaat erg goed met hem en hij kan erg mooi fluiten

Groetjes
Kirsten


hoi Kirsten
ja, ik ken dat ;D Ik loop ook altijd ff verder en keer altijd terug :P
is erg gevaarlijk voor mijn portefeuille, als ik een mooi
valkje zie :D

grtz

Lin

hoi ik volg je dagboek al een tijdje hoor. Maar wat begint het al hard op te schieten, jullie werken er hard aan. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat! ik ben jaloers!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

1 april 2005, 16:43:45 #23 Last Edit: 1 april 2005, 16:49:50 by Kirsten
Bedankt iedereen voor de leuke reacties,. :D

Dit keer minder leuk nieuws,. Gisteren heeft sam zijn vleugel beschadigd (bonte Valk),. Hoe hij het gedaan heeft is mij een raadsel maar er lagen over druppeltjes bloed. Ik heb hem goed bekeken verder en een beetje schoongemaakt. Verder gaat het goed met hem. Ik had gisteren ook m'n eerste ei,. Ik zou normaal gesproken een super glimlach op mijn gezicht hebben, maar hij is van de lutino pop 'luna',. Dan kan het dus alleen van Luca zijn en die zijn verwant, dus het eitje moest ik weghalen :'(,.Het was mijn allereerste eitje ooit, dus vond het erg jammer. Het andere koppel wat in de voliere zit is nl ook zo trouw aan elkaar dus die man kan niet vreemd gegaan zijn.
Ook heb ik ze eerder al op elkaar zien zitten dus is het zeker.
Ik had geen nestkasten opgehangen express omdat we nog aan het verbouwen zijn, maar blijkbaar wilde ze niet wachten en heeft ze het ei in het nachthok gelegd.
Ik twijfel of ik de man beter weg zou kunnen doen,. Mijn administratie is correct en verder heb ik geen verwante valken zitten, maar denk aan de ene kant dat het toch beter zou zijn. Ik had voor allebei al een partner in gedachte(zitten nu nog in quarantaine binnen) en ik ga eerst in broedkooien kweken, maar het zit me niet lekker dat dit gebeurd is en voel me er rot bij. Als ik me ergens voor inzet dan wil ik dat zo goed mogelijk doen en steek ik er een hoop energie in. Ik weet ook wel dat ik net begonnen ben en nog een hoop moet leren.
Ik ga erover nadenken... We gaan het weekend in ieder geval weer hard aan de slag om het zo snel mogelijk af te krijgen.

Groetjes
Kirsten

ps. Heb net ook het tweede eitje weggehaald,. ze kijkt er verder niet naar om en zou het zielig vinden als ze gaat broeden. Zou ik het eerst beter kunnen vervangen door een nep eitje? om te voorkomen dat ze er een hoop gaat leggen misschien :-\.

 


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

hoi Kirsten,

Wat jammer weer slecht nieuwsover Sam. Maar daarentgen oook weer even een hoogtepuntje alleen wel spijtig dat je het eitje moest weghalen. en ik zou wel gaan vervangen hoor die eitjes. Want zoals je wel weet blijft ze doorleggen en broeden en dat is heel vermoeiend. Gewoon vervangen en dan wachten todat ze eraf gaat.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Goeiemorgen,.

Vandaag gaan we al vroeg aan de slag, want er moet nog een hoop gebeuren. Met Sam gaat gelukkig alles goed en zit weer te fluiten als vanouds. Gisteren heb ik het tweede eitje bij luna vervangen door een nep-eitje,. Ik hoop dat er niet meer komen, maar ik ben bang dat het niet bij twee blijft

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Hoi Kirsten,

Wat mooi dat het goed gaat met Sam. En het eitje bij luna zal inderdaad niet de laatste zijn, kunnen er wel 7 worden maar gemiddeld 5.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Zo even een beetje bijwerken ;D,.

We hebben hard gewerkt de afgelopen week en er is ook een hoop gebeurd,. Minder leuk was dat de eerste 2 eitje van het koppel Meg en Clooney (Witmasker cinnamon gepareld - witmasker)sneuvelde. De eerste had ze de hele nacht op gebroed, maar lag de volgende ochtend beschadigd in het hok. Toen ik het tweede ei in de voliere op de grond vond, baalde ik helemaal. Ze heeft er geen zin meer in dacht ik :-\
Maargoed sinds donderdag het derde ei en dat gaat goed,. :D
We wachten af,.
Verder werd onze hond ziek, hij voelde zich zo rot dat we meerder malen met hem naar de dierenarts zijn geweest. Er is een buikfoto gemaakt, maar er was niets op te zien. Hij heeft nu nog medcijnen en daarna gaan we kijken hoe het gaat en eventueel nog een echo laten maken..

Vanmiddag heeft m'n vriend nog aluminium opgehaald om de broedkooien verder mee te kunnen maken. Het gaat gelukkig nu een beetje opschieten,.maar we moeten helaas nog wel aardig wat doen. Maargoed als het strakkies af is,. is het supermooi ;D

Ik ga m'n bedje in, want morgenochtend weer vroeg aan de slag,..

Groetjes
Kirsten

Ps, we zijn druk met de website van valkcity bezig, ook onze andere dieren zijn er straks op te bewonderen en uiteraard de voliere met al onze valken komen erop.... wordt dus aan gewerkt, maar kom daarna gerust eens een kijkje nemen..



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Hoi Kirsten,

Als er ook wat tegenvalt is het meteen alles, de eitjes en de hond nu. Hoe gaat het nu met de hond? Waarvoor hadden jullie aluminium gehaald voorde broedblokken, ter bevestiging? Wel mooi dat straks je eigen voliere  klaar is en er meteen gebroed kan worden.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Hoi Lin,

Met de hond gaat het gelukkig beter, het is afwachten en gewoon erg frustrerend dat je kan zien dat hij ziek is, maar ze niets kunnen vinden :-\

De aluminium kokerprofielen heeft mijn vriend gehaald om het frame van de broedkooien van te kunnen maken. Ook wordt het gedeelte binnenvoliere hiervan gemaakt. We hebben hier bij de broedkooien ook voor gekozen omdat het onderhoudsvriendelijk is. We maken daarna de broedkooien dicht met kunstofplaten en aan de voorkant komt een mooi voorfront waar we tevens de broedhokken aan kunnen hangen. We hebben dit jaar gekozen voor aparte broedkooien ipv nestkasten in de voliere, omdat ze dan de rust hebben en ik het goed in de gaten kan houden.
Ik heb overigens foto's van de broedkooi (het frame) tot nu toe gemaakt, dus die plaats ik later nog even. Nu nog even naar sliedrecht voor vogelvoer,.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------