28 maart 2024, 17:26:05

'Valkcity'

Gestart door Kirsten, 18 februari 2005, 22:58:34

« vorige - volgende »

Kirsten


Hoi Allemaal,

Oh ik vind het allemaal zo spannend!, We zijn nu erg druk met de buitenvoliere bezig om alles op tijd af te krijgen. Ook hebben we een naam verzonnen voor al onze moppies en hopelijk de valkjes die dit jaar bij ons geboren worden , 'valkcity' , uitleg: want zo vinden we het net hier,. haha. (oh ik hoop zo dat het allemaal gaat lukken :) kriebels!) We hebben inmiddels ook via €uro parrot ringen geregeld voor dit jaar en ik heb er wel een half uur mee in m'n handen gezeten :)
Ik ben echt helemaal in de wolken en wilde daarom het even met jullie delen. Mijn vriend heeft de domeinnaan 'valkcity' ook inmiddels geregistreerd zodat we een mooie site met onze valkjes kunnen bijhouden (en uiteraard ook onze andere huisdieren worden niet vergeten) Morgen naar de beurs in Zwolle om ook nog wat onderdelen te kopen en andere spullen. Ik heb er zo'n zin in!,.

Ik ben bezig om een lijstje te maken met dingen die ik nog moet doen en we nog moeten kopen, maar ik zal vast wel iets vergeten.

Leuke, bruikbare of handige tips/opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom,. Dit is allemaal nieuw voor me. Mijn vriend heeft wel eerder gekweekt met valkjes maar moest vanwege tijdgebrek hiermee stoppen. Nu we samen zijn en we deze liefde voor valken delen, vinden we het erg leuk om hiermee weer te beginnen.

Van de ontwikkelen op dit moment en de belevenissen die nog gaan komen lijkt het me erg leuk om een dagboek bij te houden en zo kan ik ook mijn enthousiasme kwijt ;),. haha
 
Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Vandaag naar Zwolle geweest,. jeetje wat was het druk!, :)
Wel hele mooie vogels gezien en we hebben zelf 2 valkjes gekocht.



Dit wordt hopelijk een vriendinnetje voor onze Pearly



en dit vond ik een erg mooi valkje vanwege het weinige bont wat hij of zij heeft.

Ze zitten nu allebei in quarantaine en ik begreep, dat als we extra voorzichtig willen zijn dit een week of 6 moet?
Ze werden hier in ieder geval met een luid fluitorkest ontvangen,. :)

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lique

Hoi Kirsten.

Jammer zeg, dat we jullie niet tegengekomen zijn.
Maar jullie hebben er wel mooie valkjes bij zeg.

Ja, ik zou ze zeker voor minimaal 6 weken in quarantaine houden. Liefst nog wat langer.

groetjes Lique

Kirsten

Vandaag zijn onze twee nieuwe valkjes al redelijk gewend,. Ze fluiten vrolijk met de rest mee en smikkelen van al het lekkers. Wel zag ik dat buiten Luca en Luna aan het wipwappen waren!,. Dit zijn broer en zus, dus niet de bedoeling :( We zullen denk ik gaan overwegen om één van de twee weg te doen. Binnen zit op dit moment Sam nog, een mooie bonte valk,. misschien dat hij interesse in Luna heeft ;) en we zo even kunnen kijken hoe en wat.
Hij kan nu nog niet naar buiten, want het is nog te koud,.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

28 februari 2005, 16:54:30 #4 Last Edit: 28 februari 2005, 16:56:57 by Kirsten
Jeh,.. afgelopen vrijdag was het zover,.. Het had s'nachts niet zo erg gevroren, dus konden we beginnen met de onderlaag van de schuur,. We willen hem iets verhoogd hebben, dus moest er eerst zand komen,..



Demi hielp natuurlijk mee,.. haha



Het zand was s'middags voor de deur gegooid, dus moest het allemaal eerst naar de tuin,.

En tja,.. de valkjes keken relaxed toe,.. ;)



Nu maar hopen dat het snel ophoudt met hard vriezen, want dan kunnen we verder bouwen,.
Ondertussen wordt er wel druk verzonnen over de bouw van de binnenhokken,. We hebben al aardig wat spullen ervoor in huis, maar precieze tekeningen hebben we nog niet,.. Je kan zoveel kanten op, dat we het nog moeilijk vinden wat het slimst en het beste voor de valkjes is,.. Maargoed met die kou nu buiten kunnen we nog even verzinnen,..

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Ik denk dat het heel mooi gaat worden.  :)

~Natas~

Hoi Kirsten,

Zo te zien is de bouw aan de buiten voliere al aarifg op gang gekomen
Je kan nu alleen maar zeggen hoe meer hulp  hoe beter, des te sneller jullie klaar zijn.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met de BOUW.

Gr Natas

Lin

Ik wilde even zeggen dat je wel prachtige valkjes heb gehaald. Ik ben helemaal jaloers. succes met bouwen!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

patty_dordtse valkjes

 ;D  zo dat zijn mooi valkjes vooral die laatste echt apart. :o

succes met de verbouwing in jullie tuin

mvg,
patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Kirsten

Hoi hoi,

Bedankt voor de leuke reacties!

We staan alleen nu even stil helaas  :-\, het is sinds een paar dagen alleen maar sneeuw sneeuw en sneeuw hier,..

Hoop dat we gauw weer verder kunnen,.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

En? Zijn jullie weer verder gegaan met de bouw?

Kirsten

 ;D Het hout ligt in de tuin en we kunnen verder!,.
M'n vriend heeft het bestelde hout opgehaald gisteren en ziet er erg mooi uit,. jeh weer een stapje verder.

Ondertussen zijn we wel bezig geweest met broedhokken en heb ik er nu één klaar om in elkaar te zetten. Ook hebben we de binnenvoliere in tweeën gedeeld. Dus ondanks de sneeuw hebben we toch één en ander kunnen doen.

M'n dochtertje vond de sneeuw wel helemaal fantastisch en heeft lekker op de slee gezeten en sneeuwpoppen gemaakt,. maar nu vind ik het tijd voor het betere weer en dan lekker buiten op een tuinstoel genieten van m'n lieverds,.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Mijn dag is helemaal goed!,
Vandaag zou mijn vriend alvast een stukje beginnen met het frame van de schuur. Krijg ik s'middags een smsje dat een maatje van hem is komen helpen,. super!,. Hij had het zelf aan mijn vriend voorgesteld.,. Nou je begrijpt waarschijnlijk wel die grote glimlach op m'n gezicht!  ;D
Er zijn nu gewoon al drie wandjes af!,. ben echt superhappy en die lach gaat er voorlopig even niet meer af,.

Uiteraard kan een foto natuurlijk niet ontbreken,



en nog ééntje om het hoekje



haha nou deze kanjer staat erop hoor! ;D Zoiets moet natuurlijk wel even vastgelegd worden! :-*

Zo das was even snel een verslagje, want ik wilde het even kwijt,. Morgen meer,...

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Het is nu zondagmorgen en het is allemaal zo snel gegaan, dit had ik echt niet verwacht. De opzet was om dit weekend te gaan beginnen met de schuur, toen werd het al donderdagmiddag,.. en nu zondagmorgen staat ie al!
Hij wordt echt heeeel mooi en ik ben er superhappy mee.
Gisteren kwam de vader van m'n vriend ook nog helpen, echt super!,





Wat vinden jullie ervan?,. De deur moet nu nog gedaan worden en hij moet nog in de lak,. Het linkergedeelte van de schuur wordt helemaal voor de valkjes ingericht met een voliere naar buiten,.  :D, kan niet wachten, maar ben al zo blij dat we zo ver zijn,..

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Dat schiet lekker op! Je valkjes kunnen het vast niet afwachten!