23 juni 2025, 14:47:10

'Valkcity'

Gestart door Kirsten, 18 februari 2005, 22:58:34

« vorige - volgende »

Kirsten

21 november 2005, 00:00:41 #885 Last Edit: 21 november 2005, 00:03:20 by Kirsten
Ben ik weer :D,.

Hierbij een kleine indruk van gisteren. Vandaag vertelde ze nog dat het een erg leuke dag was.
Jan had vrij gekregen, maar moest er later in de middag helaas nog even vandoor samen met Jhon,. de vriend van m'n vriendin. Er was sprake van een beknelling bij een auto-ongeval hier in Alblasserdam en aangezien ze beide bij de vrijwillige brandweer hier zitten en het een ernstige situatie was, gingen ze er heel snel naartoe. Helaas heeft één inzittende het niet overleefd,. Ik maak wel eens geintje met alle jongens van de kazerne(waaronder ook Jan), dat alle brandweermannen verborgen piromaantjes zijn en daarom bij de brandweer gaan,. maar op zulke momenten moet ik toch altijd even slikken,. er komt soms een hoop op ze af en dan heb ik heel veel waardering voor al het werk wat ze doen. Gelukkig sprong ook iedereen gelijk de keuken in,. dus kon ik nog gewoon wat lekkers te eten voor iedereen thuis neerzetten.
Top :D
Ook had ik uiteraard iets voor de jongens bewaard,. ze hadden nog een nabspreking gehad en complimenten voor hun zeer correct en snel handelen.

De wereld gaat gewoon verder en bij ons ook het feestje voor Demi,. We waren uiteraard allemaal even stil, maar er werd al snel weer gelachen en lekker taart gegeten.

oké lang verhaal, nu foto's ;D

s'morgens toen ze wakker werd,. ging ik uiteraard gelijk zingen,. haha nou met foto's maken kwam er gelijk een beertje te voorschijn,. jawel,. robijntje ;D

Beneden aangekomen,. allemaal kadootjes en ze werd helemaal superenthousiast,. En ik nog bang zijn dat ze het misschien niet leuk zou vinden,. :-\ onterecht dus :D

De taart :D,. ik had er nog een zelfgebakken appelkruimel bij en een vlaai,. het was zo lekker,. vandaag het laatste stukje al op :o :P

Haar vriendje roy kwam ook en nam een heus bosje bloemen mee,. dan smelt je hart toch :D. Roy en Demi schelen twee weken,. De moeder van Roy en ik zijn hele goeie vriendinnen en hebben tijdens de zwangerschap zo vaak gelachen,. In onze toekomstgedachten, zijn deze twee al uitgehuwelijkt,. oh ze zijn zooo leuk samen,. :-*

Het boeketje :D

Alle kadootjes, behalve de barbiestep en twee stickerboekjes :o :o :D,. ze is verschrikkelijk verwent :D, maar gelukkig ook erg dankbaar

Ze was erg moe en wilde eigenlijk niet naar bed,. maar na een paar minuten...

Ik heb van de dag genoten,. pff is m'n kleine meid alweer 4.
Morgen gaat ze naar school,. en dan gewoon, woensdag uitgezonderd,. hele dagen. Ik denk dat ik erg moet wennen,.maargoed.

Morgen zal ik nog even een foto van de traktatie plaatsen :D en ga ik alle dagboeken weer eens onder het genot van een bakkie koffie bijlezen

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

carco

Hoi

Zo te lezen en te zien hebben jullie een hele fijne dag gehad.
Alsnog gefeliciteerd!!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Hoi Kirsten en Jan,

wat een heerlijke foto's zeg, wat een lekkere meid met die krullenbol. Fijn dat ze zo genoten heeft van haar prinsessenverjaardag.

Sterkte vandaag Kirsten, de eerste hele dag, ja kleine meisjes worden groot, maar kijk maar hoe ze geniet van school dan word het voor jou ook makkelijker. Je zult de komende weken wel merken dat ze ineens een heel stuk wijzer zal worden, nog wijzer want ze zijn al zo wijs, die dametjes van 4.

Even een stukje over de brandweer, ik begrijp wat je bedoelt, heb ook in dat wereld gezeten, mijn broer is beroeps en vrijwilliger geweest. Beroeps hier op Volkel, luchtmacht vliegbasis, en vrijwilliger in Veghel. Als kind inderdaad ook altijd en klein pyromaantje geweest, vuurwerk, lucifers en kleine fikkies stoken. Als brandweerman helemaal in zijn sas, genoot bij wijze van spreken ook van iedere brand die hij moest blussen en dat waren er best veel grote in zijn tijd maar ging iedere keer weer door een hel bij het hulp verlenen bij ongevallen, dus met namen inderdaad de zwaardere gevallen waar zwaargewonden en stoffelijke overschotten uit de wrakken moesten worden verwijderd. Ik denk dat dit ook de reden is geweest dat hij er uiteindelijk mee is gestopt, met pijn in zijn hart.
Ook Ed, mijn man, is bij de bedrijfsbrandweer, op de Mars, chocoladefabriek, en is ook om dezelfde reden niet bi de vrijwillige gegaan. Het is mooi werk wat ze doen die mannen. Petje af hoor.

En dan nog even over de huisdieren. Ik weet ook 100 % zeker dat als het in hun macht ligt, ze hun best zullen doen om de aanwezige huisdieren te redden, uiteraard niet met gevaar voor eigen leven. Zelf weet je nooit hoe je bij brand zult reageren. Ook al zeg je van te voren nog zo hard, ik ga niet zonder mijn dieren, als je levend aan het verbranden bent of stikt door de rookontwikkeling heb je weinig andere keuzes meer dan zo snel mogelijk naar buiten te gaan en je zelf in veiligheid te brengen. Uit voorlichtingsfilmpjes weet maar al te goed hoe snel het allemaal gaat, dan heb je geen kans om op je dooie gemakje alles een rustig naar buiten te brengen, geloof me maar.

Even weer over valkjes(het is tenslotte wel een valkenforum, hihihi). Ik vind het heel erg leuk voor jullie dat het zo goed gaat met Coco, alleen vervelend dat ze maar last blijft houden. Als ik hier niet meer kom voor morgen, heel veel sterkte bij Dr. Feld. Fijn is dat hè, zoals hij tegen je praat als je hem in het weekend aan te telefoon hebt. Had ik ook toen met Binky, hij zei toen: "Hoezo ik was niet te bereiken? Je mag me altijd dag en  nacht op mijn mobielnr. bellen, ik bel je zo spoedig mogelijk terug en bij Avifauna had je me zelfs gewoon op kunnen laten roepen hoor." Wat een kanjer hè??

Nou het is wel een heftig en lang berichtje geworden.

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kirsten

21 november 2005, 11:23:25 #888 Last Edit: 21 november 2005, 11:29:33 by Kirsten
Hoi hoi,

Nou m'n grote meid is alweer thuis :-\. Ik had al een vermoeden dat ze misschien een blaasontsteking had,. en op school had ik de juf ervoor gewaarschuwd. Na een half uurtje werd ik al gebeld,. ze was aan het huilen en had last van buikpijn,. ook al meerdere malen naar de wc geweest,.
Ik heb haar dus opgehaald en de juf erg bedankt voor de zorg.

Ze ligt nu in bed met een stickerboek van sinterklaas en ik heb de huisarts gebeld om later vandaag nog even na te laten kijken of ze inderdaad een blaasontsteking heeft,.
pff jammer van de eerste schooldag, maargoed is niet anders. Ook moet ik even kijken voor oppas, want morgen heeft Jan overdag een cursus en ik ga met Coco natuurlijk naar Feld,.

Bedankt voor je berichtje Caroline, je beschrijft het inderdaad ook helemaal zoals ik het beleef. Ik denk wel dat de mannen een hechte band krijgen, want op de moeilijkste tijden sta je klaar en vorm je samen een team. Ik kan me nog herinneren dat ze maanden terug met wateroverlast een hele nacht hadden lopen pompen in gorinchem,.pff koud en nat,. maar toch met een glimlach terugkomen,.knap hoor,.
En wat betreft dieren,. ze zullen inderdaad hun uiterste best doen, maar Jan zegt ook dat binnen no time de kamer zo zwart is, dat je geen handen voor ogen meer kan zien,. ook de dampen zijn dan verstikkend en zonder masker, is het niet meer verantwoord om binnen je dieren te gaan halen,.
Het gaat echt heel snel,. ik heb inderdaad ook al meninge oefening meegemaakt van ze ,. nou pff mij te eng allemaal :-\
Ik denk dat je op de eerste plaats moet zorgen dat de kans dat er brand bij je uitbreekt erg minimaal is,. geen standby,. geen frituurpan aan laten, geen kaarsen laten branden als je niet in de kamer bent, zorgen dat kinderen niet bij gevaarlijke dingen kunnen. Zorg dat je eventueel een blussertje in huis hebt. En tot slot bedenk je inderdaad dat als je de mogelijkheid hebt, hoe je je dieren zo snel mogelijk uit huis zou kunnen krijgen,.en wie eerst (bijv wie je het snelst kan pakken),. enzovoort
Coco heeft echt geluk gehad, maar is er helaas na drie maanden lichamelijk nog niet overheen,.Maar het gaat wel de goede kant op :)

Tot slot nog even een foto van de traktatie,. hij staat nu op school, dus ze gaat het deze week vast nog uitdelen :D

Groetjes
Kirsten

Caroline

Ach wat zielig voor Demi, haar eerste schooldag, haar verjaardasgdfeestje op school, de eerste keer trakteren.

Heel veel beterschap kleine meid, lekker warm in bedje en dan kun je vast deze wek nog trakteren op school.

:-* Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Hoy Kirsten                         
Jammer dat het zo gelopen is voor jou en Demi.
Verwen haar maar lekker ,blaasontsteking is geen lolletje.
En de tractatie ziet er prachtig uit.
Groetjes en beterschap Riny :D

Mariska

Hoi Kirsten,

Wat sneu nou voor Demi.
Zou ze voor de eerste keer haar verjaardag op school vieren word ze ziek. Maar je had wel een hele leuke traktatie gemaakt. Gelukkig kan die ook bewaard blijven ;)
Beterschap voor Demi en ik zou inderdaad even langs de dokter gaan. Dan kan die wat voorschrijven.

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

valkchico

hallo kirsten,

wat jammer van de verjaardag op school van Demi. Hopenlijk gaat het snel over en heeft ze dan alsnog een leuke dag om de traktaties uit te delen.

morgen succes bij feldt

gr Esther

Kirsten

Hoi Iedereen

Bedankt voor de beterschapwensen voor Demi,
Ze heeft inderdaad een blaasontsteking en ik kan straks een kuurtje voor haar ophalen,. erg sneu, maar ik ben er gelukkig vroeg bij.

Groetjes en ik hoop vanavond weer wat tijd voor het forum te hebben, mis het erg op dit moment, maar Demi en de nasleep in huis van de verjaardag gaan even voor,.

Dikke :-* voor iedereen van hier
Kirsten

Ankie

Hoi Kirsten

Arme Demi ...maar met een kuurtje zal ze snel weer opknappen en dan kan ze lekker naar school.
De eerste dagen /weken dat mijn meiden naar school gingen heb ik als een kip zonder kop rondgelopen . Vooral toen Dianne ook naar school ging want toen was ik ze ineens allebei kwijt overdag ! Moest er wel aan wennen ,maar ik ben heel veel op school bezig geweest en dan was ik toch bij ze in de buurt!
Leuke traktatie heb je gemaakt en gelukkig blijft het goed....geen ingepakte worstjes toch?

Ik hoop dat het met Coco allemaal meevalt met de behandeling.

Doe rustig aan en kom eerst maar lekker bij van de verjaardag !!!

Groetjes van Ankie

Monky

Mjin hemel, wat heb jij er veel werk ingestopt!!
Jij mag je handen wel dicht knijpen met Demi als kind zo lief, maar dat geldt ook anders om. Demi heeft een moeder die zielsveel van haar houdt. Werkelijk, petje af.

Wel jammer dat het een beetje in het water is gelopen, maar ja, kan gebeuren. Ik hoop dat ze snel weer opknapt zodat ze als nog kan uitdelen.

Doe lekker rustig aan en beterschap.

Groetjes,
Monky

Gerda

Hoi Kirsten,

Wat sneu van Demi's eerste dag/trakteerdag op school.
Hoop maar dat ze snel opknapt. Van blaasontsteking kun je je erg ellendig voelen.

Gelukkig heeft ze wel kunnen genieten van haar verjaardagsfeest en mooie taart!!!

Groetjes Gerda

bobbie

Hoi Kirsten,

Beterschap voor Demi. Het is zo iets vervelends, blaasontsteking.

Hopelijk slaat de kuur gauw aan.

Groetjes, Nel :)

bobbie

Vergeet ik bijna:

Sterkte morgen met Coco bij de dierenarts

Petra en Cheeky

Ha Kirsten en Jan,

Arme Demi, blaasontsteking is zeker geen pretje! Sterkte ermee!

Jullie verhalen over de brandweer intrigeerden mij ontzettend. Je staat er als buitenstaander eigenlijk nooit zo bij stil dat brandweerlieden toch vaak geconfronteerd worden met het redden van dieren! Meestal denk je alleen aan mensen. Ik vind het een heel fijn gevoel dat ook de dieren meetellen en dat je daar zelfs stickers voor hebt om aan te geven dat er dieren in huis zijn. En met elkaar schokkende of hele vervelende dingen meemaken, schept meestal een enorme band! Zowel prive als op het werk! Dus ik kan me voorstellen dat het een beroep is waar veel emoties een rol spelen en dat het belangrijk is als je dan bij elkaar terecht kunt.

Lieve foto's van de verjaardag van Demi... zoveel kadootjes wil ik ook wel hebben!  ;D

Liefs,
Peet