26 juni 2025, 23:41:33

'Valkcity'

Gestart door Kirsten, 18 februari 2005, 22:58:34

« vorige - volgende »

Kirsten op haar werk

Hoi Gonnie,.

Je kan ze erg goed buiten houden. Trouwens ook samen met andere vogels. Het is een rustige lieve parkietsoort.
Ik heb overigens wel wat sites voor je waar je info kan vinden over ze, maar ik zit nu op m´n werk dus IM ik vanavond wel even naar je. Ze kunnen hetzelfde voer als je valken krijgen, ik merk hier alleen dat ze gek zijn op fruit en dat krijgen ze dus iets meer dan de valken

Groetjes
Kirsten

gonnie

Hoi Kirsten
dat vind ik harstikke lief van je , bedankt , het is nu parkieten virus geworden i.p.v valken virus , maar t.z.t komen er ook weer andere mutaties van valken bij hoor , maar dan wel apart buiten , ik wil 4 aparte delen maken met in en uitschuif bare wanden , zodat ze met de kweek apart zitten .
groetjes Gonnie

Bianca

voor de pruimpjes cleo-(patra) & cesar?

erg origineel al zeg ik het zelf.......... ;) ;D

voor je nieuwe hummel Tikkel?!
Eigenlijk moet er dan staan Tikkle, kriebelen in het engels, vind ie geweldig!(kriebelen dan he?!)

Of Nosey van nieuwsgierig?!
of had je zelf al iets in gedachte?

Je kleintje weegt nu rond de 89 gram, mooi he?!
maar dat wordt nog meer hoor met die eetlust!
whahahahahahahahaha

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

gonnie

Hoi Kirsten
heb al even  op de sites die je me gestuurd hebt , schitterend, en nogmaals bedankt.
je hoort het wel wat het gaat worden tegen die tijd , ik vind ze supermooi en ze zien er erg lief uit.
zet je nog jou pruimkoppen eens op de foto.
groetjes Gonnie

Bianca en marco

Hoi Kirsten,

Hoe is het nu in valkcity???
Alles  nog onder controlle?
Groeien de jongen nog?
En hoe is het met de jongen van buiten??
Zijn er al weer een paar bij gekomen?
Het is namelijk al ff stil in je dagboek, en ik vind het altijd zo leuk om je verhalen te lezen :)
Begin afkik verschijnselen te krijgen! :-\
Nog bedankt voor de foto´s die je in mijn verhaal hebt gezet.

Groetjes Bianca

Petra en Cheeky

Kirsten??? We missen je in je dagboek!  ;) ;D
Je bent wel druk bij anderen bezig, maar even niet hier? ::)

Groetjes,
Petra

Kirsten

Sorry :-[

Ik probeer alles even bij te werken, maar het is nog wat druk. Woensdag moet ik de sleutel van m'n oude woning inleveren, dus we zijn hard bezig met de laatste dingen in het huis. De nieuwe bewoonster wilde helaas mij duoligbad niet ::),. dus hebben we eruit moeten halen aangezien het een huurwoning is,.
Verder mocht alles gelukkig blijven zitten.
Ik heb net alle foto's geupload en vandaag zijn we weer naar België geweest, dus zometeen de update ;D

ehhh eerst nog even wat te drinken inschenken voordat ik eraan begin,.  ;)

tot zo

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Christine

belgie?? waar ergens??

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Kirsten

Hoi Christine,.

Bij Bernard in Haasdonk, prachtige vogels heeft ie zitten :D

Groetjes
Kirsten

Bianca

vertel vertel, ik ben nieuwsgierig, wat heb je daar gedaan dan?!
Whahahahahahahaha ;) ;D

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Kirsten

Zo ben ik weer,. ehhe het is een cola light geworden, maar met een chippie erbij  ;) :D

Oké laat ik bij het begin beginnen.
Afgelopen dinsdag heb ik een tweedehandskooi opgehaald in Capelle aan den Ijssel. Ik had de kooi van Nel overgenomen, maar merkte toch voor de jongen dat de spijlen te ver uit elkaar stonden. ik durfde het niet aan.

Dit is hem dus nu en daar zitten de 4 jongen van Moppy en Lucky in.

Verder zitten de jongen nu op twee voedingen van de ouders per dag. Vanaf morgen ga ik even kijken of ze het met één voeding ook redden, want er wordt al druk gegeten in de kooi.

Buiten zijn de laatste eitjes van Bo en Luna helaas niet uitgekomen. Ze hebben nu twee gele donsjes, één van 22 aug en één van 25 aug. Ik weet nog niet zeker wat het wordt, maar zelfs als er wildkleur bij zit, heeft ie prachtige splitten, dus vind ik vast een baasje voor (cinnamon, bont, witmasker en lutino).

Jong 1, dag 5

Jong 2, dag 2

Bij Meg en Clooney is op 26 aug het eitje van Moppy en Lucky uitgekomen, een gele dons. Het verschilt aardig met hun eerste jong van 18 aug, maar wordt tot nu toe wel erg goed gevoed. Ik hou het uiteraard erg goed in de gaten.
Van deze twee kleine valkjes plaats ik morgen even een paar foto's. Ik wilde vandaag het nest niet meer storen.

Verder gingen we vandaag twee valkjes halen. Één bij Mandy en één bij Bernard. Ook was er nog een andere grote verrassing, want Bianca (kwetterflat) ging mee en nam onze prachtige geparelde bonte witmasker mee :-* Werkelijk een prachtige mop, waar we superhappy mee zijn.

oké tijd om ze voor te stellen :D

Bij Bernard een prachtige fallow geparelde pop. Op de foto's kan je het niet goed zien, maar haar gele parels lijken wel fluoriserend. Echt erg mooi.

Ze heeft de naam Nemo gekregen.

Dit is een geparelde man (parels verliest ie al een beetje) split fallow en komt bij Mandy vandaan. De bedoeling is dat hij Nemo leuk gaat vinden en andersom, maar dat is nog even afwachten. Ze zijn allebei nog erg jong.

We hebben hem de naam 'Crush' gegeven (de schilpad uit 'finding nemo')

Tot slot de tamme geparelde bonte witmasker van Bianca vandaan. Ze vermoedt dat het een man is, maar dat wachten we nog even af. Hij heeft vanavond lekker met Jan film gekeken :D en eivoer (had ik gemorst) van z'n shirt gesnoept ;) :D.

Deze hebben we de naam 'Tickle' gegeven :D

Al met al weer een drukke dag, maar heb weer super genoten :D. Bianca ik vond het ook erg gezellig dat je mee ging :D :-* en we hebben bij Bernard weer het één en ander geleerd,. hihi gaat goed met ons!

Jullie zijn weer bij ;D,. ehhh geloof ik ;)

Groetjes vanuit Valkcity
Kirsten

ps,. ohnee,. we hebben ook namen voor het tweede koppel pruimkoppen gevonden,. Katrien en Donald,. hihi aangezien het andere koppel Mickey en Minnie heet, hebben we het in het duckstad gehouden ;)
Oh en Gonnie ze raken al aardig door de rui heen, dus zal morgen ze ook even aan een fotoreportage onderwerpen.. haha

bobbie

Hoi Kirsten,

Zo, dat is echt een gave kooi. Daar ben je inderdaad beter mee af.

En wat een schitterende valken heb je erbij zeg. Jeetje, die geparelde fallow, echt mooi  :o.

Die mop van Bianca is ook een liefie zeg. Kijk ze smikkelen.

Leuke namen voor je birdies. Ook Donald en Katrien hihihihi.

Tot de volgende keer.

Groetjs, Nel :)

Bianca en marco

Hoi Kirsten,

Wouw nog meer valken erbij!!!
Het wordt een gezellige beestenboel bij jullie!
Leuk hoor!!!!
En wat vind ik tickle een mooi beestje! Heeft ook weer een hoog knuffelgehalte!!
Wat fijn dat het met de 4 jongen van meg en clooney zo goed gaat. Nog maar 2 voedingen per dag?? wouw!!!!!!

Tot heel erg snel ;D

Groetjes Bianca

hippysuus

Hoi Kirsten,

Mooie kooi en mooie valkjes. Ik vind met name Tickle erg mooi....leuke naam ook!

Vind je het niet moeilijk om de valkjes aan anderen mee te geven als ze eenmaal uitgevlogen zijn?

Ik zou volgens mij helemaal geen afstand kunnen doen ;D

Kirsten

Hoi hoi,

Ik probeer me aan de jongen niet te hechten en me er van te voren op in te stellen dat ze allemaal naar een liefdevol thuis gaan. Als ik dan ook nog zie hoe enthousiast mensen zijn die een valkje bij me komen halen, kan ik er eigenlijk heel goed mee omgaan. Ik ben ook best trots, dat ze hier opgroeien en ik voor ze mag zorgen samen met hun ouders :D.

Groetjes
Kirsten