20 april 2024, 05:23:18

'Valkcity'

Gestart door Kirsten, 18 februari 2005, 22:58:34

« vorige - volgende »

Lin

hoi Kirsten

Inderdaad niet leuk als je hond ziek is en ze kunnen het niet vinden. Ik ben benieuwd naar de fotos. Later wil ik ook een voliere als ik een koopwoning heb. En ben nu al een beetje aan het voor te bereiden door alle tips en fotos te bekijken.

Groeten Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

giovanni

hoi Kirsten!
Zo te horen schiet het goed op daar met de voliere,
voor je het weet istie af ;D
En hoe oud is je hond?? hopelijk wordt ie snel beter, want
ik weet hoe je je aan zo'n beest kunt hechten...
grtz

Kirsten

Hoi hoi,.

Sorry de foto's staan nog op het toestel en heb geen tijd gehad vandaag om ze even op de pc te zetten,.. Morgen dat beloof ik,. Verder hebben Clooney en Meg hun derde ei en broeden trouw. Vind het alleen raar dat ze al de bodembedekking aan de kant hebben gelegd om gewoon op het hout te gaan zitten,. is dit normaal :-\? Met de hond gaat het ook beter gelukkig, Hij is overigens pas 4. We wachten deze week even af want dan zijn z'n medicijnen op. Als ie daarna weer terugvalt dan laten we een buikecho maken om te kijken of zijn organen goed functioneren en er niets raar in zijn buik zit. Het is nog even spannend dus, maar hij oogt op dit moment fit, enthousiast en eet ook goed,. dus vooralsnog ben ik even gerustgesteld.

Verder was ik in Sliedrecht (vogelzaak) een hele mooie bonte valk tegengekomen,.maar ik heb me ingehouden,.  ;D Eerst rust in de tent en alles af, dan zien we weer verder.

Groetjes
Kirsten

Ps Lin dat heb ik ook ruim een half jaar gedaan, je bent dan wel goed voorbereid als je zelf wilt gaan bouwen. Ik had ook een hele map gemaakt met nuttige info en nu we echt bezig zijn heb ik er een hoop aan.


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Zo nu eerst even de foto's  :D



Hier de eitjes van Clooney en Meg,. Ze broeden echt trouw en zitten regelmatig allebei in het nest.. Vroeg me alleen af waarom ze niet op de snippers gaan zitten  :-\ Ik heb ze een keer verlegd, maar toen ik later weer kon kijken zag ik ze weer gewoon op enkel het hout liggen.



en hier dan de broedkooi die ik aan het maken ben,. Hij heeft een afmeting van 84b, 52d en 60h,. We hebben ook al laden voor erin en tevens ben ik bezig met kunstof snijden om het dicht te maken.

Voor zover even de foto's. Ook zijn we in de schuur bezig met de voorbereidingen voor het gedeelte binnenvoliere. Ik heb gisteren via vogelarena.nl 2 voederdraaiplateau's geregeld en kan ze waarschijnlijk vrijdag ophalen.

Groetjes weer
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Anita1

 ;D wauwww kirsten wat een machtige broedkooien zeg!
echt heeel gaaf.
en ik ben razend benieuwd naar je voliere.hoeveel valkjes heb je nu?
ik zal nu gelijk ff je hele dagboek lezen whoehahahaa.
en wat die eitjes betreft,dat had ik ook.
maar ik heb er nu een flinke laag zaagsel in gelegd,en nu liggen ze niet meer op het hout.
het kan geen kwaad hoor,maar je kan het bijvullen hoor
knuff en succes anita

giovanni

hoi Kirsten
Heb dat hier ook bij sommige koppels, dat kan geen kwaad
hoor. Ze hebben het graag of niet. Ik had er ook een hele
dikke laag zaagzel ingelegd, maar sommige schuiven dit gewoon
aan de kant.
En die kooi is erg mooi gemaakt ;) hopelijk kun je er snel
resultaten mee bereiken ;)
grtz

Kirsten

Dank je wel anita en giovanni, ben zelf ook enthousiast over de broedkooien en hoop dat de valken het ook een goeie plek vinden om te gaan broeden straks

Ik ben inmiddels al weer iets verder met de broedkooien,. helaas een aantal dagen ziek op bed gelegen, dus dan schiet het niet zo op,. hoop het weekend nog even verder te kunnen,..



zover ben ik in ieder geval nu,. Bij de onderste kooi zit er ook al een lade in, maar moet ik de zijkanten nog dichtmaken. Ga het weekend het proberen af te maken, zodat ik met de broedhokken verder kan.

Nog even een update van de ontwikkelingen hier,..
Buiten hebben Meg en Clooney (witmasker cinnamon gepareld en Witmasker) 5 eitjes waarvan er zeker 3 bevrucht zijn. Binnen hebben Lucky en Moppy(geparelde Lutino en cinnamon (voorheen ook gepareld(blijft ie die benoeming houden trouwens?)) ook een eitje,.of wacht,.. nog even checken,. eehh twee eitjes ;D.. Wel is het een nieuw koppel en moppy is net nog geen jaar Verwacht dus niet echt bevruchte eitjes, maargoed we wachten af. Ze zijn onafscheidelijk verliefd, dus zie wel wat het wordt.

Voor zover weer even,.

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Hey Kirsten,

Zo dat is mooi geworden die broedhokken!  :D Ben je nu trouwens weer wat beter? Ik hoop dat alle eitjes bevrucht zijn. Maar misschien toch maar beter van moppy niet omdat dat nog erg jong is. En volgens mij mag je gewoon cinnamon gepareld blijven noemen hoor.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anita1

 ;D hoi kirsten.wauwww ben echt jaloers op die broed/kweekkooien zeg!
een plaatje kan niet anders zeggen!
leuk hoor al die eitjes,gaat dus ook echt de goede kant op!
en als ze nog geen jaar zijn,kunnen de eitjes best bevrucht zijn hoor.poppie van mij is ook nog jong,en als je ziet hoe ze broedt zeg!!
geweldig gewoon.daar krijg ik dus dit weekende jonkies van.waarvan 1 voor mn dochter is
veel eitjesplezier en knuff anita :-*

Kirsten

Zo ik geloof dat ik die griep eindelijk een beetje de baas begin te worden,. pff mindere dagen waren dat :-\

Bedankt voor jullie complimenten over de broedkooien ;D,. ben er zelf ook super happy mee en trots dat ik ze grotendeels zelf in elkaar gezet en gemaakt heb,. dit weekend wil ik ze graag af hebben,. hoop dat het lukt.

Verder hebben we binnen dus twee eitjes nu. Moppy(man) zit nu sinds vanmorgen vroeg te broeden erop, deze man is inderdaad nog geen jaar, maar verbaasd me wel. Weet iemand waar ik eventueel op moet letten en wat er zou kunnen gebeuren bij zo'n jonge papa. De pop is wel al ouder, dus daar maak ik me geen zorgen om. Dit verliefde koppel was vanaf het begin al niet te houden en Lucky is ook zo trouw aan haar man, dat ze geen enkele andere ziet staan, al doen ze nog zo hun best,. ;D. Ik kon ze niet tegenhouden, dus heb ze maar laten gaan.

Ik ga strakkies nog even buiten kijken, Het is m'n eerste ervaring met kweken, maar geniet van zoveel kleine dingetjes.. Het samenwerken tussen de man en pop bijvoorbeeld en hun toewijding voor hun nestje,. echt mooi

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Citaat van: Kirsten op 16 april 2005, 12:52:13Moppy(man) zit nu sinds vanmorgen vroeg te broeden erop, deze man is inderdaad nog geen jaar, maar verbaasd me wel. Weet iemand waar ik eventueel op moet letten en wat er zou kunnen gebeuren bij zo'n jonge papa. Groetjes
Kirsten



Bij te jonge valken kan het misgaan met de bevruchting niet goed bebroeden en soms gaan ze de jonkies niet voeren of niet consequent voeren.Er kan dus veel misgaan.

Groeten, Linda


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Hoi Kirsten,

Wat een schitterende voliere en wat een mooie broedhokken zeg. Heb jij die gemaakt, las ik dat nou? Heeeeeel mooi 8)

Die valk je hebt gekocht in Zwolle (Bo), echt ontzettend mooi, kan me voorstellen dat je daarvoor bent terug gelopen.

Ik zal het blijven volgen hier, heel leuk dagboek.

groetjes, Nel :)

Anita1

 ;D hoi kisten,
ik weet helemaal hoe,je je voelt.als je zo voor het eerst alles mag meemaken.die eitjes enzo..en toch gaat het supersnel als ze uitkomen.echt zooo gaaf wat je dan voelt.ik kan wel gillen zo blij kan je dan zijn.ze zullen wel denken vandaag! die anita is niet helemaal wijs.
maar tja het gevoel is er,en zeker met mn dochter..die met smart wacht.
ze noemt hem in mn gastenboek ook bo.maar het is beau,maar doordat ze gehandicapt is,vind ik het juist zo lief ,dat ze het zo schrijft.
vind alles geweldig vandaag!
meiss geniet maar lekker.ik gun het je.
dikke knuff anita :-*

Kirsten

Hoi Nel, wat leuk dat je hier even komt kijken. Ik vind Bo ook één van de mooiste die we hebben,. Hij(waarschijnlijk) fluit ook zo mooi,. niet te hard, maar wel genieten.

En Anita, ik kreeg een onwijze glimlach van je op m'n gezicht ;D,. Je verteld het super en vind het ook zo leuk voor jou en je dochter,. Mijn dochtertje is 3 en ik smelt al helemaal als ze bij de kooi tegen de valken aan het praten is,.Kan me jouw gevoel zo voorstellen,. Je gaat je dochter haar eerste valkje geven,. Echt ik wacht met spanning en hoop voor je(jullie) dat die kleine bo(eau) maar snel op de wereld mag komen,.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Cor_en_Petra

17 april 2005, 08:58:28 #44 Last Edit: 17 april 2005, 09:02:25 by Cor_en_Petra
Ha Kirsten!
We raakten nu ook eens verzeild in jouw dagboek en het ziet er leuk uit hoor! Jij bent ook al zo'n enthousiasteling en dat straalt er gewoon vanaf. Echt een liefhebster van de valkjes! De broedkooien zien er prachtig uit. Deels zelf gemaakt, schreef je?, knap hoor!
We zullen je dagboek in de gaten houden! Succes met kweken!
Groetjes van Cor & Petra