19 mei 2025, 01:48:26

gezondheid

Gestart door gonnie, 4 maart 2005, 10:39:25

« vorige - volgende »

gonnie

hallo allemaal

Eigenlijk vraag ik me al een tijdje af of het wel gezond is voor de mens meerdere valkjes in je huiskamer ,aangezien ik graag verder wil in de toekomst met meerdere valkjes en dan het liefst in de huiskamer,met name onze longen, mijn valkje verliest veel [het lijken wel]mini veertjes of stofjes .momenteel heb ik in ons gezin een extra persoon voor enkele maanden opgenomen [volwassene] die zegt als er meer valkjes in huis komen ze daar veel last van krijgt, ze heeft n.l. bronchitus . nu met een valkje gaat het wel zegt ze ,
ze komt in de toekomst waarschijndelijk vaker logeren
dus vandaar .

Groetjes Gonnie

Paul

Hoi Gonnie,

Ik ken iemand die astma heeft en die heeft iets van 5 valkjes en dat gaat prima.
Ik denk dat de een er meer last van heeft dan de ander.
Ik weet wel dat mensen die veel duiven hebben last krijgen van het stof in de longen en die worden echt ziek maar duiven zijn groter en verliezen veel troep die in de veren zit.
Maar ik denk dat het met 2 valkjes wel meevalt en je kan ook altijd een luchtreiniger neerzetten die halen een hoop stof uit de lucht.

Groetjes, Paul

aletta@wanadoo.nl

Hoi gonnie
ik heb zelf ook bronchitus en in huis ook een valkje.ik heb er ook niet zoveel last van,wel maak ik de vogel weleens nat met de plantenspuit dat scheelt een hoop stof.

Groetjes sandra

Inger m

Hoi,
Ik heb vogels op mijn slaapkamer gehad en moest regelmatig stoffen. Inmiddels heb ik geen dieren meer op de slaapkamer en raad ik het ook af (hoewel ik geen gezondheids en/ of luchtwegklachten heb). Ik ben van mening dat de stof idd niet goed voor je is (zeker niet als je astma/ bronchitus hebt). Persoonlijk ga ik dus al mijn dieren buitenshuis houden.

Als je toch vogels binnenshuis hebt, is het beter om goed te luchten, te stoffen en evt een luchtreiniger te gebruiken.

Op welke manier heeft de betreffende persoon last van de vogel? luchtwegen/ allergie?
Ik denk dat 1 of 2 vogels weinig verschil uitmaakt in principe, maar bij grotere aantallen vogels kan het onprettig zijn als je al klachten hebt.

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Riny

Hoy Gonnie
Wij hebben jaren geleden ook valkparkieten in huis gehad.
Maar onze zoon was steeds ziek,zat constant aan de peneciline.
We hebben daarna op aanraden van de dokter de valkjes naar buiten gedaan.
Nu jaren later is hij er over heen gegroeid en heeft zelf ook valkjes.
Groetjes Riny :D :D :D

~Natas~

Hai,

Nou ik zal je eens wat zeggen.
Ik ben zelf een astma patient en ben echt allergische voor alles wat los en vast staat.
Dus ook voor VEEL dieren, zoals honden, katten, cavia en zelf voor vogels.
Maar ja ik ben nou eenmaal met vogels opgegeroeid en kan toch niet zonder.
Wat ik nu wel extra veel doe is echt 1 keer per week de kooi verschonen en iedere dag stoffen en zuigen, dan heb ik het het minste last van.

Groetjes

Natas[/color]

gonnie

hoi

Mijn logee ,is daar allergie`s voor en krijgt het benauwd bij veel van die stofjes, ze heeft ook nog Cronische bronchitus , maar daarstraks vertelde ze dat er een sprankje hoop is op nieuwe woonruimte binnen nu en twee maanden , dus zolang moet ik toch ook nog wachten op een nieuw valkje ,en als ze op bezoek komt zegt ze is dat toch ook niet de hele dag.
Maar ja ,ik vroeg het ook voor onszelf er daar ben ik nu ook al wat antwoorden op gekregen bedankt :D

gr Gonnie