18 juli 2025, 21:52:44

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi hoi,

Peppie gaat niet naar de preparateur waar ik eerst aan dacht. Dankzij m'n schoonmoeder heb ik het beter geregeld. Kost een paar cent (5 €) meer, maar daar rijdt geen auto op.
Mijn schoonouders waren afgelopen zaterdag op een beurs. Daar stond een man die dieren opzet (heeft eigen bedrijf). Schoonmoeder geinformeerd naar het opzetten van een valkje. Geen probleem. Zijn vrouw werk dicht bij ons in de buurt en kan hem meenemen en weer terugbrengen.
Ik heb met die man gebeld en hij bijgrijpt maar al te goed hoe het is gehecht te zijn aan een valkje (heeft er zelf gehad).
Ik kan een foto mailen, hoe ik Peppie wil. Evt een handdoekje ofzo meegeven, waarop Peppie op komt. De man was erg vriendelijk en meelevend. Het kost me bijna 90 €, maar ik hoef niet ver te rijden en pas te betalen als ik Peppie terug heb.
Is dat niet mooi?
De andere man was +- 1 uur rijden en kostte me 85 €. Dan is dit toch niet klagen? ;)
Luna doet het nog steeds goed, maar treurt wel. Valko is nu vaker van het nest en blijft bij haar. Daffy broedt dan trouw alleen op de 3 eitjes (2 van Luna).

Ook heb ik mail gehad van alle valkjes die afgelopen weekend zijn opgehaald. Ze doen het allemaal goed. Heb ook foto's gehad (mooi!). Dat geeft toch een fijn gevoel, niet? :)

Hermien

Inderdaad leuk als nieuwe eigenaars van jouw valkjes je met mails en foto´s op de hoogte houden. Doe ik zelf ook en bovendien zitten de kwekers van Goofy, Silvo en Binky hier ook op het forum Makkelijker kan het toch niet?

*Manon*

Ondanks alles toch fijn nieuws dat je opgehaalde valkjes het zo goed doen  ;D

Fijn dat je iemand hebt kunnen vinden in de buurt die ook valkjes opzet, wanneer gaat dat gebeuren?

Groetjes Manon

Anke

Hoi Valerie,
Fijn dat je nu een goede oplossing heb gevonden voor het opzetten van Peppie.

Heerlijk is dat he als je bericht krijgt over je "uitgevlogen" jonge valkjes :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Valerie

Hoi hoi,

Het gaat nog steeds goed met Luna. Ze wordt ietsjes aktiever. Papa Valko is heel vaak uit de kooi om haar in de gaten te houden. Lief. :)
Ik heb nog geen nieuw maatje voor haar gevonden.
Morgen breng ik Peppie weg. Ik heb nog geen idee wat ik met hem wil, wat voor houding.  :-\  :-X Wat is leuk? En waarop laat ik hem zetten? Een ring? Handdoek?
Iemand enig idee?

kenay86

wat ik zelf zou doen is peppie op zijn favoriete speeltje zetten.. ik heb geen idee of dit kan hoor, heb hier geen ervaring mee, maar denk wel dat ik zou gaan na vragen of dit 1 van de opties is omdat dat echt iets voor hem is.. kwa houding kan ik niks over zeggen, dit is een keuze die je zelf moet maken :) ik denk dat ik tailey (klinkt misschien stom) op dr kop op een houten kralen speeltje zou laten 'hangen'.. zo hangt ze namelijk het liefst in de tralies al zit ze ook erg graag op haar schommel dus dat zou bij mij een twijfel geval wezen.. ik denk dat je zelf na moet gaan hoe je peppie het leukste herinnert of zou willen herinneren en op die manier laten opzetten :)

heel veel sterkte morgen!

Valerie

Goeiemorgen,

Ik zit te denken aan een trapje of ring. Maar beiden (die ik nog van Rocky heb) zijn net iets te groot om bij in het kastje van Rocky te passen.
Vleugels helemaal open, raad de man af. Dan vangt hij te veel stof. Dus ik zit nu al te denken over vleugels normaal. Een houding die Peppie heel vaak had. Maar ik krijg later nog foto's gestuurd met voorbeelden. Zo krijg ik een idee.
Ook ga ik straks even bij de dierenwinkel kijken of ze iets speciaals hebben.

Caroline

Kun je eens een foto van Rocky (opgezet) plaatsen .... ik lees hier je plannen maar kan me er helemaal geen voorstelling bij maken.  ;)

Persoonlijk zou ik het zo natuurlijk mogelijk houden, dus ik denk op een stokje en als houding misschien duttend met zijn koppetjes naar achter .... dit vind ik zelf een hele lieve houding maar uiteraard is dit ook persoonlijk.  :)

Vleugel gespreid is natuurlijk het allermooist maar wordt een stofnest, oplossing misschien in een vitrinekast plaatsen. Een ring is ook erg mooi maar, die kun je niet neerzetten, het mooiste is om die op te hangen, gaan je valkjes er dan niet bij op zitten als ze los zijn??

Ik ben benieuwd wat je keuze gaat worden.

Sterkte met het wegbrengen.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Van mij ook heel veel sterkte gewenst.
Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat, zal vast erg mooi worden!

Ja tips.... eigenlijk zijn er al heel goede punten gegeven... ik heb er niks meer aan toe te voegen eigenlijk.

Sterkte meis  :-*

Groetjes Manon

Hermien

Ik denk dat wij allemaal wel erg benieuwd zijn naar het resultaat.

Sterkte met alles.

Kimm

hoi valerie,

ik wens je heel veel sterkte met peppie.
ik ben wel benieuwd hoe het gaat worden.

groetjes kim :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Valerie

Hoi Caroline,

Je weet toch dat mijn valkjes niet meer binnen zitten, maar in de garage/volière? ;)
De bedoeling is dat Peppie bij Rocky in het plexikastje komt.
Vleugels open wordt idd een stofnest, dat is al geen optie meer. Wordt ook niet vaak gedaan.
Ik zat aan enkele dingen te denken: slaaphouding, kroelhouding, poetshouding... Maar wil eigenlijk typisch Peppie.

Ik heb Peppie net weggebracht. Toch moeilijk om hem daar af te staan.  :'(

Rocky ziet er zo uit:

Caroline

Inderdaad heel mooi gedaan!!

En ik weet dat je alles in de garage hebt maar ik ging er vanauit dat je de jongen binnen tam maakte.  ::)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

Oh Caroline, met een donderse kat als Daisy zeker?
Die vertrouw ik geen seconde alleen met de vogels.
Als ik de jongen binnen had, dan waren ze of gepakt door Daisy of in de stress door Daisy. Die springt er echt naar, hoor. Nee ik mag er niet aan denken.
Ik heb alles in de garage. Jammer, want tammaken is lastiger. Ik zet dan ook niet bij m'n advertenties dat het om tamme vogels gaat. Als we verhuizen, misschien dat ik dan het binnehok beter voor mekaar kan hebben, meer ruimte om jongen apart te zetten. Ik zie dat al helemaal voor me.  ;D  ;)

Caroline

Oh ja tuurlijk, Daisy .... vergeten.  ::)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.