20 juli 2025, 01:01:12

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Rianne

De krop zit inderdaad goed vol, hij bedelt dus goed. Je weet het maar nooit Valerie, straks kom je terug van vakantie en herken je hem niet meer terug zo groot :)

Valerie

Ik hoop het Rianne.

Ik zal straks nog even wat foto's maken. Maar zijn kropje ziet er verre van de foto's van een vgl jong uit. Hij is zo klein. Lijkt op de foto van dag 1 hier op de site.  :-\
Mss straks toch even wegen. Volgens mij nog geen 10 g.  :-X

Valerie

Rianne

Ik vind het jong erg donker op zijn buik, en de kropinhoud lijkt wel keihard te zijn. Deze krijgen zeker geen eivoer, vanwege de gezondheid van moeders? Geef je dan andere dingen waar vocht in zit?

Valerie

Ze krijgen wel eivoer, maar droog. Als ik het vochtig maak, weigeren ze ervan te eten.  :-X
Ik zal het nog maar eens proberen. Daffy drinkt wel ontzetten veel.

Valerie

:-X Het waren de aminovit, die ze niet wilden eten. Ik heb het weer vochtig geprobeerd, en ze eten er nu als een gek van.  ???

Caroline

Ik vind het jonkie er niet geweldig uitzien.  :-\

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Inge88

Hey Valerie,

Wat sneu van het 4e jong. En hopelijk komt het goed met het 3e. De anderen doet het wel prima?

Hopelijk krijgen de wildkleurtjes in de dierenwinkel ook gauw een goed thuis. Zitten ze daar wel in ruime kooien? Want vind het altijd zo zielig dat ze met vele in een te kleine kooi moeten zitten. Ook al is het voor tijdelijk.

Valerie

het heeft niet mogen zijn. Ik trof het jong net koud en dood aan in het blok.  :cry:
Ik heb het vermoeden dat z'n krop niet leegde en hij mss ook niet schreeuwde, daardoor ook niks bijkreeg. Als ik naar de kleur, grote en ook die harde zaadjes in de krop kijk.
De andere jongen doen het erg goed.
1 van hen zal Nino heten en is gereserveerd.

Inge,

Er zat nog 1 wildkleurtje in de dierenwinkel. Of de anderen verkocht zijn, of bij de dame van de winkel thuis zit.

Mara

Hoi Valerie

Wat jammer van het donsje. Het heeft helaas niet zo mogen zijn en het is inderdaad de mindere kant van het kweken. Wat het geweest is...ik zou het niet weten...Heel veel sterkte.

Mara

Valerie

Het is gewoon achterstand geweest. Het jong was +- 7 dagen later dan de anderen uit het ei. Ik ben al blij (dubbel gevoel) dat ei 4 het niet gehaald heeft, wat voor lijdensweg had die dan wel niet gehad?

Caroline

Ondanks 7 dagen verschil hoeft er geen achterstand te zijn hoor, zo is mijn ervaring hier.

Ik heb hier ook pas een nest gehad met 5 jongen uit 6 eitjes, dus bijna 10 dagen verschil tussen jong 1 en jong 5, zolang de jongen gezond zijn en de ouders goed voeren geeft dit geen problemen, ik heb zelfs de oudere jongen amper uit het blok gehaald om de jongere te laten voeren, ook dit regelde de ouders helemaal zelf, allemaal keurig gevulde kropjes.  :D

Persoonlijk denk ik dat jouw jong gewoon iets heeft gemankeerd en misschien jong 4 ook wel, dat dit de reden van zijn achterstand was en ook de reden dat hij er zo beroerd uitzag, triest maar gewoon de natuur.

Sterkte met je verlies en succes met de 2 andere jongen.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

Caroline,

Dan praat je over het verschil tussen jong 1 en 5. Ik praat over het verschil tussen jong 2 en 3. Een paar daagjes is normaal. Maar een verschil van 75-7 dagen tussen 2 opeenvolgende jongen is toch veel.
En volgens mij hebben de 2 laatste het te koud gehad. Op de laatste eitjes is niet meer gebroed. Dus wss hadden ze te weinig energie.
Maar ik denk erover volgend jaar nepeitjes te geven. Daffy plukt trouwens te veel naar m'n zin. Volgens mij blijft ze jong 2 op de rug plukken.  :-X

carco

Wat sneu van je jonkie :'(
Hopen dat de andere 2 gewoon goed blijven gaan nu.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Valerie

30 augustus 2007, 11:26:15 #2924 Last Edit: 30 augustus 2007, 11:28:27 by Valerie
De 2 jongen doen het nog steeds goed. Goede kropies... De kleinste heeft wel nog kleine oogjes, net zoals toen ze net opengingen. Ach, komt wel goed. Ze zien er echt goed uit.
Ik heb van de week een koop gedaan! Van het geld dat ik van de eerste ronde kreeg (van de jongen), heb ik 3 bakken gehaald bij blokker. Daar hadden ze van die voerbakken... Ik zoek wel een foto op, anders snap je niet wat ik bedoel. Het geld wat ik voor de jongen krijg, bewaar ik altijd om iets te kopen voor de vogels. Zij het speeltjes, of nu deze bakken.
Ik heb in 1 bak (de kleinste) 2 zakken voer van 5 kg zitten.
In de andere 2 houtsnippers.
Echt handig!

Niks geen zakken snippers onder het stof. Dit is makkelijker af te stoffen. Het voer had ik in 2 tonnetjes (waar net 1 zak in past). Dit is echt handiger, want met jongen geef ik 2 tot 3 maals daags nieuw voer, want dan is het grote bakkie echt op. In de 2 tonnetjes zit nu zwarte en witte zonnebloempitten. Die krijgen ze af en toe en vaker in de winter.
In een andere ton, zit trosgierst.