20 juli 2025, 21:24:21

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Jong 2

jong 3

Ik kan het verschil tussen jong en en 2 niet meer zien?? Hoe houd ik die uit elkaar?? Iemand enige ervaring mee?
?

Rianne

Hoi Valerie,

daar is het bij mij ook misgegaan, ik kon jong 3 en 4 ook niet uit elkaar houden, met gevolg dat mijn jong een ring van Lin heeft en het jong van Lin er 1 van mij ;) Verder maakt het niet uit hoor, het valkje word er niet minder mooi of lief door :)
Vorig jaar kon ik het aan het dons zien, ik had 2 jongen en eentje had wat meer dons als de ander :)

Ivy

Hoi Valerie.
Misschien begint bij jong 2 eerder het kuifje door te komen?

Gefeliciteerd met je drietal!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Valerie

Dankje, Ivana. Ik hoop het! Dan haal ik ze toch nog uit elkaar.
Lastig eh, Rianne?

Het laatste ei tikt ook al. :)

Valerie

Het 4de jong is kort voor half 11 (nacht) geboren en het 5de is ook al onderweg. :)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

:'( Jong 5 heeft het niet gehaald. Ik heb uiteindelijk, na ruim een uur niet meer piepen, het ei open gemaakt. Het jong zat er dood in.
Ik wil er verder even niet over praten. Ik heb daarstraks gehuild en voel me enorm schuldig. Ik heb het ei uit het nest gehaald, om te kijken. Toen piepte het hevig en zag ik het bewegen. Het ei was bijna volledig rond gepikt. Plots werd het ei stil. Ik dacht dat het jong moe was en heb het ei terug gelegd, lekker warm bij de jongen. Ruim een uur later deed ie nog niks. Toen heb ik het ei volledig opengemaakt (dopje eraf) en zag dat het te laat was. Ik had meteen het ei moeten openen, toen het jong stil werd.  :'(
Ik heb het jonkie weer in het ei gestopt, in een boterhamzakje gedaan en daarna achter in de tuin, onder de lijsterbes begraven.
Ik haal nu niks meer uit het nest. Laat alles z'n gangetje maar gaan! Enkel controle (MET HET OOG) of alles nog levendig en gezond is.  :'(

Mara

Hoi Valerie

Dat is inderdaad naar. Ik wens je veel sterkte...Meer zal ik er ook niet over zeggen, je hebt gedaan wat je dacht dat goed was.

mara

Valerie

Ik blijf maar denken: ik had het ei er niet uit mogen halen, of ik had het jong er uit moeten halen, toen ie stopte me piepen.
Maar ik moet dat van me afzetten. Het is een harde les geweest.  :'(

Mara

Hoi Valerie

Ik denk dat je er weinig aan kunt doen. Het kan allerlei oorzake geweest zijn, ik haalde de eitjes er ook uit om te horen of ze piepten. Ik weet niet of het daar aan lag. Maak jezelf geen verwijten, je hebt naar best weten gehandeld.

Mara

Valerie

Ik las, zag wel eens dat een ei op iemands hand uitkwam. En omdat ie zover was, wilde ik dat graag een keertje meemaken. Maar blijkbaar heeft het niet mogen zijn en moet ik maar echt puur geluk hebben dat ik een keer het blok open (om aleen te kijken), op het moment dat er eentje net uitkomt.
De 4, wel uitgekomen, jongen doen het prima. Ik kijk nu aleen in het blok en doe even de grootste aan de kant (om te kijken of ze er nog goed uitzien. Ik zie meteen (als de koppies omhoog gaan) goed gevulde kropjes.  :) Het oudste heb ik gisteren proberen te ringen. Maar ik kon de ring er ook zo weer afschuiven. Dus proberen we dat vandaag nog een keer.
Het is nu dag 8 voor het jong (vanaf dag 7 kan gering worden). Vorig jaar waren ze ook op latere tijd pas geringd. ;)

Valerie

Ik heb vanochtend jong 1 geringd. Ik heb niet meer geprobeerd of de ring er weer makkelijk afging. Ik controleer het wel daags met het oog. Anders moet ik hem er telkens opnieuw uithalen en proberen te ringen. Die stress wil ik ze niet aan doen.
Valko en Daffy zijn zo makkelijk. Die zitten dan te eten en laten me rustig bij de jongen komen.
Ik heb wel eens meegemaakt dat ze een jong voeren op mijn hand.
Maar zij zijn dan ook supertam.

Valerie

Anja

Hoi Valerie,

Wat een schatjes zijn het toch.
Zo kaal nog en zo teer.

Groetjes Anja

Caroline

Wat een scheetjes maar wat zij ze kaal!!! Of lijkt dat maar op deze foto??

Wel gaaf, een bonte.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.