19 juli 2025, 01:37:54

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Maar is dat niet slecht voor de niertjes? Daar hebben ze vorig jaar last van gehad en ik mocht van Dr Feld geen eivoer en trosgierst meer geven. Enkel 1 keer in de zoveel tijd een beetje.  :-\ Maar Daffy is echt dun nu.  :o

Valerie

Peppie met een cinnamon bont geparelde witmasker zou geven:

Moeder:bont witmasker cinnamon gepareld
Vader:wildkleur split voor bont {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}

man afkomst:
25% cinnamon gepareld split voor bont witmasker
25% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld}
25% bont cinnamon gepareld split voor witmasker
25% bont split voor witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld}

pop afkomst:
25% cinnamon gepareld split voor bont witmasker
25% lutino split voor bont witmasker
25% bont cinnamon gepareld split voor witmasker
25% bont lutino split voor witmasker

Valerie

Ik heb bij vakantieoppas een oproepje geplaats.
Het gaat hier niet meer.
Peppie blijft roepen en fluiten. Hij eet en drinkt niet. Hij kan Valko horen, maar die zit in het blok. En Peppie wil bij hen zitten, maar dan zou hij het nest verstoren?
Ik weet geen raad meer. Als ik hem buiten zet, roepen ze naar elkaar toe.
Ik moet nog+- 2 maand wachten tot ik een vriendinnetje voor Peppie heb.  Wat een situatie. Dat omdat Daffy nu met eitjes komt.

Valerie

Ik heb Peppie bij in de jockkooi moeten doen. Het was niet meer te houden. Het schreeuwen ging door merg en been.
Peppie zat buiten en Valko binnen. Deuren en ramen dicht. En nog hoorden ze mekaar.  :o  :-\
Maar dit gaat natuurlijk ook niet goed gaan. Ik ben bang dat dat het nestje gaat verstoren.
Han was nog zo blij en opgelucht dat het met Valko en Daffy zo goed ging. Ze maakten niet te veel lawaai.
Valko even roepen heel luid, maar dat was even. Daar hadden we geen last van.
Ik weet me echt geen raad meer. Als ze hier uitgebroed zijn, gaat het dan beter zijn? Als Valko en Daffy in de volière zitten en Peppie heeft een popje. Gaat het dan beter zijn?  :'(  Of gaan ze dan nog naar mekaar toeschreeuwen? Ook rekening houdend met de buren.
Als ik Ricky een maatje geef, gaat die dan gelukkig zijn en niet de hele tijd een alarm nadoen en de buren gek maken? Hij is nu behoorlijk kalm, maar snapt er niks van. Zijn grote kooi staat er, maar hij mag er niet in. Peppie komt bij hem en wordt weer naar boven gebracht.
Het lijkt hier soms wel een gekkenhuis, al zeg ik het zelf.
Wat moet ik nu doen?
Al mijn plannen, Peppie een popje, Ricky een maatje/popje. Doe ik er allemaal wel goed aan? Ben ik niet impulsief?
Wie kan me helpen?  :'(
Ik houd zielsveel van mijn vogels. En Ricky is me nog het allerdierbaarst. Sorry voor die woorden. Ricky heb ik van in Duitsland, samen met Rocky. Ricky was heel bang en wild. Ik heb hem zover gekregen dat hij zaadjes uit mijn viingers pakt.
Gisterenavond zat ie met zijn tongetje aan mijn vinger, denkend dat het iets lekkers was. Toen ik hem uit de grote kooi ving om in de kleine te doen, schreeuwde hij niet. Ik heb hem nu zo ver gekregen, ik wil hem niet kwijt.  :'(
Han vond het gisterenavond zelfs gezellig, toen hij vrolijk heen en weer sprong in zijn kooi. We zaten toen buiten onder het afdak.  :'(
Maar ik moet een oplossing hebben voor Peppie. Tenzij het bij het koppel goed gaat en hij geen kabaal gaat maken.  :-\
Wie kan me helpen?

Riny

Hoy Valerie
Ik kan je geen raad geven, sorry.
Misschien was het toch beter geweest, zoals ik je voorgesteld heb, om de eitjes te vervangen voor neppers.
Als ze dan aan de nieuwe situatie (verhuizing) gewend waren, hadden ze dan aan een nestje kunnen beginnen.
Dat neemt niet weg ,dat ik deze situatie heel vervelend voor je vind.
Ik hoop dat er mensen reageren ,die wel een oplossing voor je weten.
Groetjes Riny :D

Valerie

Als ze nepperds hadden, was het nog niet opgelost of toch?
Als ze in het blok zitten, zit peppie daar te staren en roepen van "waar zijn jullie?". Dit is voor Peppie ook niet fijn. Ik zie hem niet eten.  :'(
Maar ik heb al ergens 1 besluit genomen. Dit 1ste nestje zal wss toch niet lukken en als er een volgend komt, dan zorg ik voor nepeitjes. Ik heb in heel dat gedoe (gestress enzo) even geen zin meer in.
Ik zat daarstraks bij Han op de bank te huilen.
Ik vind het heel lief, dat je aan me denkt en wat neerschrijft, Riny. Dat doet me toch wel deugd.  :-*
Ik hoop dat het nu wel rustig blijft. Han z'n moeder had de vogels graag nog langer gehouden, maar met 3 weken vakantie ging dat helaas niet.
Han wil komende week in de avonden rustig aan de volière beginnen.
Ik hoop dat het binnenkort weer beter is, dat de rust teruggekeerd is.
Ik ben doodop. Ik ga naar m'n bedje toe, lekker bij Han liggen.
Welterusten!  :-*

Riny

Hoy Valerie
Ik bedoelde daarmee te zeggen dat als ze neppers hadden , het geen kwaad kon als Peppie bij hun zat.
Ze kon dan toch niets verstoren.
Als bij jou alles in orde is, voliere bedoel ik, en je vogels hebben hun plekje gevonden, dan wordt jij vast valkjesoma.
Maar helemaal zonder stress gaat zoiets meestal niet.
Ik heb 38 valkjes , dus kan er over mee praten.
Riny
[/color][/b]

Valerie

Het valt tot hier toe nog mee.
Valkko en Peppie zitten samen de hele tijd op een stok. Als Peppie nu maar ook mee gaat eten (wil ik wel met eigen ogen zien). En zolang Daffy goed broed, is er geen probleem. Wel zal Valko haar nog moeten helpen.
Nou, ik zie het wel. Als ze niet meer gaan zitten schreeuwen, vind ik het best. Wel in de gaten houden dat er geen ruzie ontstaat, dat Peppie ongewenst het blok ingaat.

Joyce28

Citaat van: Valerie op  4 juli 2006, 21:06:48
Ben ook niet van plan ze in water te dompelen, hoor. ;)

Ik heb wat op het oog... Wat vinden jullie er van? Wat kan ik hier voor bieden en kan je al weten of dat echt een pop is? Staat op de verkooppagina. Heb er ook al mee gemaild om duidelijke foto.

Jammer dat ze al weg was Valerie,dit is een zusje in mijn onderschrift.Heel veel wit,en een 1e klas kroelkip
Wacht je nog op de volgende jongen die geboren gaan worden?Alle bonte cinnamon geparelde witmasker en albino's zijn poppen heb ik me laten vertellen door Nick

Valerie

Als er een pop bij zit, wordt die wss voor mij. Cinnamon bonte witmasker (gepareld of niet).
Echt jammer dat ik ze nu niet heb. Dan had ik wss dat schreeuwprobleem niet gehad.

Rianne

Hoi Valerie,

het is toch altijd goed als je in het belang van je vogels iets wilt ondernemen? Een maatje erbij is hier een perfect voorbeeld van! :) Jij wilt het beste voor je valkjes, alleen lopen sommige dingen niet zoals ze gepland zijn. :-\
Ik ben er bij mijn eerste nest ook van uit gegaan dat het niks zou worden, maar heb toch 2 kleintjes gehad. :) Houd moed hoor! :D

nick01

effe in je dagboek neuzen he.
wees niet bang als er een poppie bij zit is die niet wss voor jou , maar zeker voor jou jij hebt nu een beetje achter t net gevist daarom heb je zometeen eerste keus.
net als joyce , leuk trouwens om een eigen vogel terug te zien.
de 2de van links op haar onderschrift foto was van tzelfde nest als waar jij er 1 van zou krijgen een volle zus dus.
gaat t trouwens goed joyce met je kroelkip alias valkparkiet?
nog even geduld er liggen er nu 4 , daar moet toch een pop bij liggen?
t kan altijd raar lopen want t vorige nest waren 5 poppen je weet maar nooit.
we houden kontakt.

Joyce28

Je hebt IM Nick,heb net de foto ververst,dus de tekst klopt niet meer,maar het is het zusje wel ;)
Zal je dagboekje in de gaten houden Valerie,hopelijk krijg je er zo'n mooie bij,en hoop dat je intussen een oplossing voor Peppie krijgt :-\

Valerie

Wat zijn jullie ontzettend lief!!!  :-*
Ik zit wel een beetje met een naar gevoel. Peppie zit nu op het stokje voor het blok. Kijkt af en toe naar binnen, fluit een keer. Valko zit dan te blazen.
Kan dit kwaad? Gaat Peppie wel goed eten en komt Daffy er nog wel uit??
Han is bezig met de voliere. (nou even gestopt). Paneel 1(zijkant), 2(voorkant) en de 2 panelen voor de dubbele deur zijn gemaakt(nog geen gaas, dat komt op het laatste pas).
Ik heb net een mail gestuurd aan de volierebouwer, omdat we twijfelen of er 2 kokers te weinig zijn.
Hij zei dat de ene zijkant van de voliere, waar de buitendeur in komt, ook dubbele kokers moet hebben, dan tellen wij in totaal 20 kokers (paneel 1(moet aan 1 kant dubbel, is ansere zijkant), paneel 2, 3, 4(voorkant voliere), paneel 5 en 6(voor en achterzijde aan de dubbele deur), paneel 7 (buitedeur, zijkant) en dan een middenstuk voor afscheiding vogels. Neeeee, ik tel zelfs dan 22 kokers.  :o Zowieso 2 tekort.  :-\
Wat denken jullie?

Valerie

Peppie net weer apart gezet.  :-\ Paniek in de kooi. Alles is nu weer rustig.  :-\