18 juli 2025, 20:39:33

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

Ja, ik wil enkel Ricky apart. De valkjes kunnen wel samen.
Mogelijkheid is dat in de toekomst nog een popje (bont) voor Peppie bijkomt en mss een popje voor Ricky.
In eerste instantie zal wss een volière tegen de muur van de garage aankomen met 2 openingen die naar beide kooien leiden. Ik denk niet dat Han het ziet zitten om meteen een binnenvolière te maken. Buitenvolière is al werk genoeg en het breken en een muurtje maken, zodat ook nog een auto in de garage kan zonder de vogels te vergiftigen.
Plus Han heeft geen zin om 1000 en € uit te geven.
Ik heb al vogels gezien die kleiner zaten.
Plus dat ze er nu ook niet daags uitkomen bij mijn schoonouders.

Valerie

Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws. :-X
Eerst het goede maar.
We zijn bij een volièrebouwer geweest en we kunnen alles krijgen. Als Han het zelf in elkaar zet (en die man enkel het gaas op maat gesneden en aluminium etc...levert) scheelt het de helft van de prijs. Volgens Han makkelijke klus.
Maar het slechte nieuws is dat de volière geen meter diep kan zijn.  :-[  :'(  :-\
Als die een meter diep is, moeten we in de vijver staan om hem te plaatsen en kan je ook niet voor de volière staan. Je hebt dan net 10 cm tss de volière en de vijver. Veel te weinig!  :-\
Dus nu moeten we uitmeten wat de max diepte is dat kan om er nog voor te kunnen staan. Ik hoop dat 80 zou lukken, want ik zei al dat 50 VEEL te weinig is. De kooi waar Ricky nu in zit is 60 en bij de valkjes 55.  ::)
Dus dat wordt nog even uitpuzzelen.
Er komt geen deur of raam in de garage, wel 2 gaatjes (om de vogels naar binnen te laten, dus sluizen). Er komt een deur aan de buitenkant van de volière om binnen te kunnen.
En, nee ik ben niet gek!! Er komt een dubbele deur, zodat eerst de buitenste deur dicht kan en ik dan pas in de volière kan. Ik neem NIKS risico met wegvliegen van mijn schatjes hoor!:)
Dan komt er een extra panneel in de volière met deur, als scheiding tussen de valkjes en rosella. Dat panneel krijgt dubbel gaas, zodat ik geen afgebeten pootjes riskeer. ;)
Alles is bedacht.
Nu nog zeker weten waar we alles halen. Han wil prijzen vergelijken.
We zijn bij een man in Haarlo geweest. Best een vriendlijke man. Goede uitleg.
Maar belangrijker is de garage opruimen. Dozen wegkrijgen, zodat daar die afscheiding kan komen. De volière bouwen is, volgens Han, een dagje werk.
De vogels komen dus lekker voor de zomer hier!!! :):)
Dan moet ik nog HEEL VEEL speeltjes en grote zitstokken zien te regelen.:)
Ik kijk er echt al naar uit!
En dan een blok voor Valko en Daffy en een popje voor Peppie.
Hopen op een rustig popje, die dan in de woonkamer in Quarantaine kan.
  ;D bont popje gezocht  ;D

Valerie

Hoi!

Niet zo heel veel nieuws...
We moeten nog opmeten en mailen met de man die voor het materiaal zorgt. Maar die volièrebouwer is momenteel een weekje met vakantie.
Ik heb al wel 2 leuke dingetjes gekocht. 2 keer hetzelfde voor de valkjes en Ricky. Van hout 3 zitstokken (heel dik) in driehoek vast met kettingen en in het midden een speeltje met een sleutel.
In de ene winkel 17 € betaald, in een andere maar 13 €  ::)
Maar heeeeel mooi!  ;D
Verder niks nieuws.

Caroline

:D :D Zo eentje??

Zijn ze hier erg gek op.

Was alleen wel eventjes wennen.  :D

Let wel op, ik weet van Rianne dat ze niet tegen nat kunnen, bij haar waren de kettingen gaan roesten. Op letten dus.  ;)

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

Ja! Dat zijn ze, Caroline!!! Dankje!
Niet tegen nat kunnen? Bedankt voor die tip! Dan hang ik ze neer dat ze droog blijven als het regent. Er komt toch een dak op de volière. ;)

Valerie

Ik krijg wel eens het gevoel dat ik tegen mezelf loop te praten hier... maar ik weet wel dat het gelezen wordt, dus dat scheelt weer een hoop.  ;) Wel moet ik mijn dagboekje steeds opzoeken op de derde pagina. Zal ook wel ten dele eraan liggen dat ik zo weinig aktief ben hier en ik heb ook al een hele tijd geen foto's meer gemaakt.  :-X
Han en ik hebben afgesproken om dit weekend op te meten hoe groot de volière precies kan worden. Dan kunnen we die man mailen en materiaal bestellen.
Ook ga ik lekker nog een 2de vogelbadje aanschaffen. Dan hebben zowel de valkjes als Ricky een badje. :)

Gisteren 5 minuutjes bij de vogels gezeten. ( meer tijd had ik niet  :'( )  :o Wat zijn die in de rui zeg!  :o Wat een veren! alle 4!
En wat een gier wordt Valko! Maar m'n schoonmoeder heeft Valko en Daffy betrapt tijdens het wipwappen!  :P Dus dat wordt deze zomer lekker een blok in de volière!!  ;D En een popje voor Peppie!
Ik moet weer een advertentie gaan zetten, want ik vind geen popje wat ik zoek. Ik wil bont (of witkop bont) of minstens split bont. En dat is moeilijk.  :-\
In die 5 minuten gisteren even Peppie eruit gehaald en gekroeld. Lekker hulsjes weghalen en over z'n koppie krabben. Vindt ie heerlijk! Maar ik had zo'n hulsje vast en dat voelde raar aan, hard. OOPS!  :-X Ik had een nieuw kuifveertje uitgetrokken! FOEI!  :-X En Peppie vond het maar lekker!  ;D Wat een kroelventje! Jammer dat ik zelf geen valkje ben, anders was ik zoooooo verliefd op hem!
Wou dat ie nu bij me zat. :'( Zoooo lief! :)

Monky

Hi Valerie,

Citaat van: Valerie op 16 juni 2006, 16:30:45
Ik krijg wel eens het gevoel dat ik tegen mezelf loop te praten hier... maar ik weet wel dat het gelezen wordt,

Ik weet wat je bedoeld  ;D

Ben je nu een beetje gesettled in je nieuwe huisje? En bevalt het goed? Wij zijn eind vorige maand verhuisd. Heel langzaam verdwijnen de dozen....hhhhheeeeellllll lllaaaaannngggzaaaammmmmm.....

Heerlijk dat je nu aktief met de voliere bezig kunt gaan. Weet je hoe lang het duurt voor je de bestelling kan ophalen?

We hebben de voliere van Rick toch maar binnen gezet in verband met het ontbreken van een sluis. Jocko vindt het heerlijk dat hij nu zijn vleugels goed kan strekken. En oh wat een prachtig gezicht. Ik heb ook ringen hangen en hij vliegt daar gewoon doorheen!!!  :) Zijn snavel moet alleen weer gesnoeid worden. Dat is wat minder. Hoe gaat het verder met Ricky?

Ik heb heel benieuwd hoe het allemaal bij jou gaat worden.

Groetjes,
Monky

Ivy

Hoi Valerie!
Volgens mij had Riny deze beauty nog over

Ik weet natuurlijk niet of het een pop is, maar als je met Riny afspreekt wilt ze vast veren opsturen...

Je hebt het vast moeilijk met je birdies nog steeds niet bij je thuis, ik zou ze ook heel erg missen! Ik kan me niet voorstellen dat mijn drie monstertjes zo lang ergens moesten logeren...

Hopelijk kunnen jullie gauw beginnen met de voliere!
Alvast veel succes!
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Valerie

Hoi Ivana,

Ja, ik mis ze verschrikkelijk! En nu las ik net het hele verhaal van Sanna.  :'(  Nu wordt ik al bang dat de overgang van lekker warm binnenzitten naar een buitenvolière te groot wordt. Maar er komt wel een sluis, zodat ze naar binnen toe kunnen.
Enne....Riny die mooierd over?? Ik ga meteen in haar dagboekje piepen, want die is wel erg mooi!  ;D

Hoi Monique,

Jammer dat die dozen niet vanzelf weglopen eh.  ;D
Onze garage staat nog steeds vol.  :-X Als de vogels dan op de dozen gaan poepen, zullen de dozen dan sneller weggaan?  ;D ;D
Er is nog zooo veel te doen. *zucht* Waarom kan het niet gewoonweg met een vingerknip?  ;D

Ivy

Citaat van: Valerie op 16 juni 2006, 17:06:25

Nu wordt ik al bang dat de overgang van lekker warm binnenzitten naar een buitenvolière te groot wordt. Maar er komt wel een sluis, zodat ze naar binnen toe kunnen.
Enne....Riny die mooierd over?? Ik ga meteen in haar dagboekje piepen, want die is wel erg mooi!  ;D

Dan moet je ook even bij Rob of Mariska langs, die hebben hun valkjes net naar een buitenvoliere verhuisd en die genieten heel erg!
Ik ben benieuwd of je binnenkort een Americaantje gaat halen ;D

Groetjes, Ivana

Valerie

Nou, ik heb Riny wel beloofd ooit een bontje bij haar te halen. Als ze nou even de gansjes achter slot zet, kom ik vannacht zo bij haar langs.  ;D ;D
Ze zijn zooooooo prachtig!
Ik vind alleen zo jammer dat ze zo ver van ons woont. Anders was ik al lang een keer gaan kijken bij haar. Telkens ze weer foto's plaatst van al dat bont... kwijl...  ;D  :)

Ivy

Wat is 1,5uur rijden  ;D ;D ;D het is het wel waard voor een dag vogelparadijs... ;D

Valerie

1.5?? ik dacht 2.
Nou, dan moet ik dat nog eens opzoeken.
Maar... hoe krijg ik dan Han zover om voor een valkje zo veel km te maken. Die snapt dat niet. En die laat me natuurlijk nooit alleen gaan.
Tegen die tijd bedenken we wel wat...  ;D
Als ik bij Riny een valkje zou halen, mag ze nog wel in Zuid Duitsland wonen. Dan ging ik nog. Bij een vreemde (lees: onbekende) zou dat anders liggen.

Valerie

Het ziet er naar uit dat de vogels in kleine kooitjes gaan belanden of ik even alleen wonen met de vogels.  :-\
Mijn schoonouders vertrekken niet eind juli, maar over 2 weekjes al.  :-\ Wij krijgen nooit alles af. Ja, de voliere, maar geen opening naar de garage. Ik ga ze niet meteen dag en nacht al buiten laten. Stel dat er wat gebeurt(kat ofzo).
Dus als het ons niet lukt komen ze in kleine kooitjes even hier te staan of ik moet tijdelijk in het huis van mijn schoonouders wonen. Ik weet anders niet hoe. Niemand die ik kan vragen ze eten en drinken en aandacht te geven.
Maar we hebben de maten voor de voliere. Dus man mailen voor offerte. Kijken of het goed is en Han beetje puchen op te schieten...  ;D
Ik laat mijn boeffies niet alleen hoor!!
En dan een zoektocht starten voor een popje voor Peppie.  :D :D :D

Valerie

Mijn schoonvader belde net. Ze kon geen slechter moment uitkiezen.  :-\ Daffy heeft een eitje gelegd. Kans dat het bevrucht is is aanwezig, daar ze wippen.
Het licht onderin de kooi. Ze zit er niet op.  :-\ :-\ :censuur :censuur :censuur BAD TIMING! Ik kan hen daar onmogelijk een blok geven. Wat ik wel kan doen is het volgende. Een kennis van mijn schoonouders heeft valkjes en ik dacht momenteel een nestje. Ik zou de komende eitjes kunnen markeren en vragen of het in hun nestje kan/mag en Valko & Daffy een blok geven met nepeitjes (waar haal ik die?).
Wat moet ik nu doen?? Ze is TE vroeg! Hier zouden ze een blok krijgen in de voliere.  :-\  :'( Als ze moet broeden en verhuizen komt dat nooit goed en daar broeden kan niet op zolder. Dat gaat te veel rotzooi geven.
Mijn schoonvader was bezorg, wist niet wat ie moest doen.
Wat vinden jullie? Gewoon enkele daagjes wachten en dan alles weghalen?  :-\