19 juli 2025, 17:26:07

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Valerie,

Symbool van de wijsheid: een uil  :)

Ik vind dat je een wijs en knap besluit genomen hebt. Dat meen is serieus. Wat je hebt besloten is heel moeilijk maar je hebt het wel gedaan.

Heel knap.

Groetjes, Nel :)

Valerie

Dankje, Nel! :-*

Riny, is het echt pas zo laat aan het gedrag te zien? EEn bont mannetje alleen, neem ik liever niet. Dan zit ik met 3 mannetjes en 1 pop.  :-\ En ik wil zoooo graag weer een bont valkje zoals Rocky. Maar is DNA dan zo duur?

Riny

Hoy valerie
Een DNA onderzoek kost €22,50.
Ik kan het mis hebben maar volgens mij kun je het bij een bont valkje pas aan het gedrag zien of het een man of een pop is.
Maar als ik fout zit zal me wel iemand verbeteren.
Groetje Riny :D :D

Valerie

:o
Da's wel erg duur. En dam afhankelijk van hoe duur het valkje zelf is.  :-\

marga

hoi valerie
knap van je dat je die beslissing hebt genomen
ja we weten hoe moeilijk het is om bij bont te kijken wat het is  he riny kijk maar naar coco
iemand die dacht verstand van valkjes te hebben zei dat coco zeker een man zou
maar ik  had mijn twijvels ze vertoonde kippetjes gedrag en ja hoor het was een pop en geen man
eitjes als bewijs groetjes marga

Petra en Cheeky

Wel duur ja, maar ja, wat is duur? Een inenting voor onze poes is duurder...! Maar als je het met dna-onderzoek nog niet zeker weet bij bont dan heeft dat ook geen zin... of begrijp ik Riny verkeerd? Ben moe en snotverkouden, dus het zou zomaar kunnen!  ;)

Groetjes,
Peet

carco

Hoi

Er is nog een mogelijkheid hoor:via de erfelijkheidsleer.
Sommige van het forum kunnen aan de hand daarvan bepalen wat de poppen en de mannen zijn:zo ben ik aan mijn bonte man gekomen.
Mandy weet bij 1 koppel dat de bonte (alleen zijn die bont gepareld) poppen zijn. En zo zijn er vast wel meer hier.
Dus gewoon goed zoeken en veel informeren zou ik zeggen ;)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Valerie

carco

Hoi

Ik heb begin van de zomer heel veel kwekers gemaild en veel op marktplaats gereageerd en naar de splits van de ouders gevraagd:zo kom je een heel eind.
Alleen je hebt nu de pech dat heet seizoen is afgelopen.
Ik weet dat Kirsten, Bianca en Karin ook binnen kweken nu, maar geen idee wat eruit kan komen.
Misschien ook een oproepje plaatsen bij te koop/gevraagd??
Succes!!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

~Natas~

hey Val,

Ik kan alleen maar zeggen dat je een goede beslissing hebt genomen.
Ik vind ook dat Peppie nu voor gaat, en dat zij inderdaad een heel mooi popje verdiend.
Ik kan begrijpen dat je je rot voelt na deze beslissing.
Hopelijk vrolijkt die je een beetje op

Valkengroet,

Natas

Caroline

Sterk van je hoor, erg knap.

Succes met je zoektocht naar een bonte pop.  :D

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

:-[ Dankje Natas!!!! :-* Erg lief! Maar Diddl IS lief.  :)
Caroline, ook dankje. :)

Rianne

Hoi Valerie,

knap hoor dat je tegen jezelf hebt gezegd, 'ik ga niet naar die dierenwinkel'. Lief dat je nu een popje voor Peppie gaat zoeken.
Inderdaad, via de vererfingsleer kun je zien of bijv alleen de popjes parels krijgen, of alleen de mannen. Maar als je de splits niet weet, kun je het niet zien. Zo'n DNA test is een uitkomst, Linda heeft het toen ook laten doen bij Kaiyo. De uitslag is er vrij snel. Maar ja, stel dat het getestte valkje een man blijkt te zijn, dan heb je nog niks.
Je kunt contact opnemen met Mandy, zoals al eerder gezegd heeft zij een koppel waar geparelde bonte vrouwtjes uitkomen. Tiara is daar 1 van, hoewel zij het mannelijke gedrag en gefluit van Tinco nadoet. Misschien laat ik haar ook wel testen, dat weet ik nog niet.

Valerie

Ik zag wel dat ze nog 1 te koop heeft, maar niet tam? Maar eigenlijk zoek ik geen geparelde, maar een gewone bonte.
Dan maar even opzoeken...
Man: wilkleur, split bont
Pop: bont gepareld
Jongen??
Volgens hier zou ik dan volgende jongen krijgen:
Jonge man 50.0 % Bont split to {X2:Gepareld}
50.0 % Wildkleur split to Bont {X2:Gepareld}

Jonge pop 50.0 % Bont
50.0 % Wildkleur split to Bont

Rianne

Dit klopt wel hoor :) Als je geen geparelde pop erbij zet, valt het (x2) gepareld weg bij de mannen.