18 juli 2025, 21:48:48

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

caro

Hoi Valerie,

Bedankt voor je compliment. Ik ben ook super trots op die foto, hij staat ook op het bureaublad.

Die stenen hebben we er in gelegd voor de wilgentakken. Kunnen we de takken er tussen zetten.

Een vijver in de voliere lijkt me ook wel leuk .

Is bij jou het probleem al opgelost, heb je raad gekregen wat je moet doen.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Valerie

Hoi Caro,

Nee. Ik heb nog niks opgelost. peppie zit weer apart in een klein kooitje op dezelfde kamer. Hij is heel stil. Valko en Daffy zitten heel de dag in het broedblok. Af en toe kijk ik of Peppie eet. Maar hij eet niks.  :'(
Het liefst bracht ik Peppie enkele weekjes (tot ik een maatje heb) weg, naar iemand die of alleen is, of Peppie bij andere valkjes kan zetten.  :'(

Rianne

Hoi Valerie,

kun je Peppie's kooi dan niet naast de andere zetten?

Valerie

Dat heb ik al. Hij zit dan zielig te kijken en heen en weer van "waar zijn ze nu?". Valko en daffy zitten de hele tijd in het broedblok.

Ivy

Hoi Valerie.
Zitten ze altijd met z'n tweeen op? Grappig. Bij mij zaten ze ook vaak samen te broeden, maar toch was Nicky overdag nog te zien in de kooi.
Joepie zat aan het begin gewoon erbij en het ging ook goed... maar bij je ging het dus niet.
Arme Peppie. Maar misschien lag het echt alleen maar aan het voer, dat hij het niet wou eten.

Sterkte ermee! Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Valerie

Danje Ivy!
Ik hoor Peppie af en toe roepen. Ik vind het zo zielig!  :'(

Valerie

Goeiemorgen!

Ik heb deze ochtend weer wat anders uitgeprobeerd. Ik het het rooster van de jockkooi (dat je onderin kan doen) In de kooi neergezet om een kleine afscheiding te maken. Dus Peppie zit gewoon bij in de kooi. Ik moet enkel nog wat vinden voor de bovenkant, want hij kan er wel over kruipen. Maar, dit is IIG beter dan niks. Heb voor beiden de etensbakjes op dezelfde plek gehangen.

Monky

Hi Valerie,

Heb je Peppie nu bij de anderen in de kooi?
Ik hoop dat het goed gaat werken. Dat is natuurlijk het mooist. Als hij gewoon lekker bij je kan blijven  :) ... Zonder al te veel problemen  ::)

Zou je weer wat fotootjes kunnen plaatsen van je lieverds? Ik heb ze al zo'n tijd niet gezien  ;D

Groetjes,
Monky

Valerie

Ik heb een pagina of wat terug een foto van broedende Valo staan.  ;)
Ik zal kijken of ik er een keer nieuwe kan plaatsen.
Ricky heeft weer nieuwe veren (rui gehad) en zit onder de hulsjes aan zijn staart.  ;D

Monky

Valo is ook een leuke naam!!! Die moet ik onthouden ;D

:) Maar Valerie? Je weet toch dat ik gek ben op foto's ??? Hoe meer hoe beter  ;D Die foto's van Valko zijn wel heel erg lief  :)

Groetjes,
Monky

Valerie

Goeiemorgen!

Ben een weekendje weg geweest.
Sorry voor de foto's, Monique. Je zal nog even moeten wachten. Heb er nog geen nieuwe gemaakt. ff geen tijd.  :-X
Peppie eet wel hoor. Hij's ook nog aktief zat! Maar hij zal toch geduld moeten hebben, want ik kan geen pop toveren. En een pop van enkele dagen krijgt ie niet.
Er wordt nog steeds flink gebroed, nog niks horen piepen, maar volgens mij kan dat pas over een week, als ik het goed heb.  ??? Ik moet dat hier maar nalezen. Ik stoor ze ook niet. Pak de eitjes er niet uit. Ik merk alles vanzelf wel. ;)
Han is met de volière bezig, stuk voor stuk. We moeten nog enkele kokers bijhalen, want we hadden er dus idd 4 te weinig.
Dat was het weer even. Ik moet zo naar m'n werk.
Tot later!

Valerie

Gonnie en de anderen in haar dagboek maakten me supernieuwsgierig! Ik dus toch maar ff kijken.
Zie ik een kapot ei, in 2. Geen gepiep. Maar Valko gaat iets omhoog, zie ik daar een piepklein kuiken zitten. LIEFfffffffff!!!!!!!  :D

Valerie

Dat is erg vroeg!
Het is eitje nummer 2. Valko gaf me heel even de kans om te kijken. Is het normaal dat een jonkie niet piept en er zo raar uitziet? lijkt of ie helemaal zwak is?
Ik heb geen flauw idee wanneer die is uitgekomen. Ik kijk niet om de 5 minuten. Ik veronderstel vandaag. Ze voeden pas de 2de dag, juist?
Wow!  :o

Valerie

Ik heb een bakje met droog eivoer gevuld. Daar zit Daffy nu van te eten. En ik hoor het jong nu wel piepen. :)
OOOOOOH, dat gevoel is onbeschrijfelijk!  :) :) :)

Ivy

Hoi Valerie.
Gefeliciteerd! Babyboom vandaag op het forum ;D en mijn vierde die vandaag zou uitkomen komt niet...  :D
Mijn jonkies waren alle drie de eerste dag al gevoerd, maar ik heb al vaker gelezen dat ze een tijd zonder kunnen omdat ze dan op de eierdooier teren...
En ja, als ze geboren zijn, zijn ze heel zwakjes, ze hebben een heel moeilijk klus achter de rug!

Ik smelt met je mee! Het is inderdaad een onbeschrijfelijk gevoel! ;D

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie