19 april 2024, 07:23:45

De vogeltjes van Valerie. FOTO'S

Gestart door Valerie, 18 februari 2005, 17:12:37

« vorige - volgende »

Valerie

18 februari 2005, 17:12:37 Last Edit: 20 juli 2010, 22:34:54 by Valerie
Woensdagmiddag kon ik Daffy ophalen om haar te redden uit de wanhoop bij het koppeltje van Anita.
Ze is een superlief valkje, heel erg mooi en is niet van de schouder af te slagen.
Anita vroeg me een dagboek bij te houden, dus hier gaan we dan maar.
Vanochtend heeft ze een lauw badje genomen, dat vondt ze heel erg fijn. Vanmiddag heb ik een zitstok gekocht voor haar nageltjes, die wel erg scherp zijn, te slijpen. Je hebt het soort ook in een blok, maar ik heb nu een zitstok, heel erg dik. Ik maak wel eens een foto.
Ik heb van Daffy in het badje een leuke foto.

Daarnet zag ik dat Daffy onderaan vol ontlasting hing. Had ze op de zitting van haar etensbakje gepoept en was er met de onderkant van haar staart tegengekomen.  :-/ Nu wil ze het natuurlijk niet laten schoonmaken. Ik kijk zo wel of het met een handdoek lukt, anders wacht ik tot Suus er is en vraag of ze me eventjes helpt. Nu weet ik meteen dat die voerbakjes niks voor Daffy zijn.  :P Ik hang ondertss ook al onder, want ze loopt tot in m'n nek en laat haar niet pakken. Ik zit al onder de krassen.  :D
Knuff,
Valerie en Daffy



Lin

Inderdaad een mooi valkje. Erg leuk dat jullie goed met elkaar hebben.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

~Natas~

Hoi Valerie,

Tis inderdaad een BEAUTY van een vogel zeg  :o
En hoe oud is Daffy nu eigenlijk?
Ach ja en het onder de krassen zitten ik ken dat?
Ik zit nu ook door Joepie helemaal onder, en ik heb ook nog wel een speciale pedi perch stok aangeschaft (nou merk er nog weinig van) hoor.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst

Gr Natas en Joepie

Valerie

Met Daffy gaat het heel erg goed. Vanochtend nam ze weer een badje en de ontlasting is ondertss van haar staart af.
Peppie en Valko zijn nu weer opnieuw gekortwiekt door Suus (op de juiste manier, want Valko was aan de buitenste 2 veren geknipt :o) Ze blijven nu ook weer bij me op de schouder zitten. Dus het gaat de goede kant op en Ricky komt als ik de vinger tegen de kooi houd, eraan lekken. :o Woaw! Ik krijg Ricky tam!!!
Hier nog een mooie foto van Daffy:




Anita1

 :D ;D wauwww das een mooie foto van daffy zeg! maar ze is ook mooi.daffy is nu een half jaar.
en als ze jong zijn hebben ze meer scherpe nagels,als dat ze ouder zijn.dus dat gaat wel over.de stokken zullen niet veel helpen,maar je kan het proberen.daffy's kontje kan je makkelijk schoonmaken,ook als het nog een keer gebeurd.je moet het alleen durven hahahahaha.en afleren dat ze op plekken zit,waar JIJ dr niet hebben wilt.ik had n.l nooit krassen in mn nek.
maar dat gaat goed komen.heeel leuk dat je een dagboek bijhoud van daffy.maar waarom niet de andere valkjes erbij? dagbek van daffy en de anderen?
die horen er toch ook bij? knufffff anita succes ;D

Valerie

Oh, de krassen zijn niet in de nek hoor. Die zijn op m'n armen, als ze erover stapt. Maar die van Valko zijn ook best scherp hoor. :o
Ik heb een heel mooi rond badje gekocht bij de Marskramer voor 10 €. Morgen laat ik haar daarin baden en neem er een foto van.
Lekker als ze dan zo nat op m'n schouder komt zitten.  :D
Oh en de pope van de staart afkrijgen was in het badje geen probleem. Ik ging gewoon met m'n hand onder haar staart. In het water liet ze dit best toe. ;)
Enkel haar van m'n schouder afhalen moet ik nog leren, als ik haar niet zie, weet ik niet goed hoe pakken, maar gelukkig is Han er meestal bij om haar er dan af te halen. Haar stevig vastpakken zal met de tijd wel lukken. Ze is wel erg lief! :)
Maar van de mannetjes moet ze nog niet heel veel.  :D :D En ze bijt wel van zich af als Peppie een poging waagt aan haar te zitten.  ;D



Valerie

Dromen vogels als ze slapen?
Gisteren konden we voor het eerst in lange tijd in rust film kijken. Alles vogels zaten heel erg mooi met hun kopje in de veren te slapen. De film was bijna ten einde toen plots Ricky heel hoog begon te piepen, de rest meteen mee wakker natuurlijk. Ik ging kijken en het leek of Ricky helemaal geschrokken was. Net of hij een nare droom had. Ik heb hem ff gekalmeerd. Toen ging het beter en ging hij weer slapen.
Vanochtend hebben Daffy en Ricky een badje genomen in het nieuwe badje. Ik heb er foto's van en een paar filmpjes van Ricky. Alles was kletsnat, hij speelde er zolang mee tot alles onder water zat.  :D :D :D




Valerie

Lekker, die Daf hoor! Gisteravond mee naar beneden op men schouder. Han lag even op bed. Vliegt ze daarop af. Nee, daf, niet in de slaapkamer, kom es hier. "heeft ze niks laten vallen?" "ik zie toch niks hoor". Jawel, had madam wel mooi iets laten vallen, heel de lakens onder. Konden we gisteravond nog de lakens verschonen.  :D :D :D Die Daf toch.
En ze wil maar steeds over men toetsenbord lopen en aan de kabeltjes zitten.  :o Foei!
Gisteren had ik haar even met Peppie samen gezet. Nou van mannen hoeft ze nog niks te weten hoor.  ;D



Lin

Ja dat heb je ja dat ze overal gaan poepen. En wat een doerakken kunnen het af en toe zijn he, wel leuk om te zien als ze op onderzoek zijn.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anita1

 :o :D dafff!! en de computer grrrrrrrrrrrrrrrrrrr hahahaahaha.weet er alles van!!! pffffff vreselijk..ik laat dr altijd in de kooi als ik ging computeren.niet te doen!
leuke foto's echt waar.en een heeel dekbed verschonen voor 1 poepje??? never noooit.haal het poepje wel ff weg ahhahaaa.kusss anita,ps geef daf een knufff :D ik mis dr vreselijk!

Valerie

Nou het laken was best besmeurd en omdat we altijd een dekbed wat bij het laken past op bed hebben liggen, hebben we maar alles verschoond. Ik kon de vlek er niet afkrijgen.
Vanochten heeft Daffy weer met het badje gespeeld en Ricky dit maal in de badkamer.
Valko en Peppie houden meer van een douche.



Valerie

Hoi,
Met de vogels hier gaat alles goed. Valko gaat zaterdag naar Anita. Ik zal hem vreselijk missen.  :'( Maar het is voor het beste voor hem. Daar zal hij bij Jippie mogen en lekker gekroeld worden zoveel hij maar wil. :) En dan kunnen Daffy en Peppie bij elkaar. Want Daffy bij 2 mannetjes zag ik niet zo zitten en de 2 krijsen te veel, als Han er is. Vooral Valko.
Maar Valko is ook degene die zo voor Rocky zorgde toen die ziek was. Hij hielp Rocky de veren poetsen. Sh*t! Ik mag zo niet denken of ik ga nog janken. Het is gewoon het beste voor Valko.



Valerie

Anita heeft net Valko opgehaald. Ik mis hem nu al.  :'(
Heb hem nog ff gekroeld en kusjes gegeven voordat ie wegging. Het is nu stil in huis. Peppie en Daffy zaten zich te poetsen en Ricky was met een belletje bezig, op de grond te krijgen. Die Ricky toch.  ;D



Lin

Ik kan het wel begrijpen dat je Valko al mist. Ik zie nu al tegen het moment op dat ik mijn kleintjes een nieuw huis ga geven. Gelukkig maar dat Valko goed terecht komt. Daar gewoon veel aan denken.  :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Valerie

Ik heb daarstraks Valko weer opgehaald. Hij is 10 kilo vermagerd, weegt nu nog maar een 74-76 g. :o Heb Peppie nu bij Jippie gezet en dat gaat heel erg goed. Maar met Valko gaat het niet. Ik maak me zorgen. Ik heb nog geen halve ml van de pap bij hem binnengekregen. Hij eet en drinkt niet. Heeft een heel klein beetje trosgierst genomen. Zat zich net even te poetsen, maar is heeeeel stil. Dit ben ik niet gewend. Zou hij toch Peppie missen?
Hoe kan ik hem de pap toch geven? Hij was helemaal gestressed dus heb ik hem weer de kooi in gedaan bij Daffy, maar voor Daffy heeft hij geen aandacht. :'(