praten valkparkieten of brabbelen ze?

Gestart door ~Natas~, 17 februari 2005, 21:19:22

« vorige - volgende »

~Natas~

Hallo allemaal,

Ik wil hier even wat kwijt.

Ik heb een vriendin en die heeft een grijze roodstaart papegaai
Ik zelf heb een pratende valkparkiet.

Nu beweert zij dat valkparkieten niet praten maar brabbelen, en dat alleen de papegaai soorten praten.
Is dit nou waar of niet.

Ik hoop op reacties?

Gr Natasja

Rox4nne

17 februari 2005, 21:48:05 #1 Last Edit: 17 februari 2005, 21:49:12 by Rox4nne
Hey Natas,

Wat raar dat je hier die vraag stelt, tuurlijk praten valkjes! Dat moet jij toch weten? Joepie praat toch verstaanbaar? Dan is dat volgens mij geen brabbelen..

 :)
Liefs,
Roxanne
(oja en volgens mij is een valkparkiet meer familie van een kaketoe dan een parkiet? tenminste, dat heb ik ooit ergens gelezen.. weet 'et niet zeker)

ep

Heb ik ook gelezen maar ze zijn bij de parkiet soorten ingedeeld om dat parkieten een lange staart hebben en de meeste papagaaien niet of zo iets.
Nou vind jij joepie praten of brabbelen, sorry hoor maar als jou vogel potverdorie zgt dan praat hij gewoon zeker.
Je vriendin moet een s een dagje bij  jou komen!!!
veel plezier met joep de pratende valk parkiet.
Trouwens grasjes kunnen ook praten en dat is zzeeker geen papagaai.
petra

bobbie

17 februari 2005, 23:39:01 #3 Last Edit: 17 februari 2005, 23:39:34 by bobbie
Hoi hoi,

Hier een antwoord van iemand die zelf 2 papegaaien heeft en 4 valkparkieten. : ;D

JA, ER ZIJN VALKPARKIETEN DIE WOORDEN KUNNEN ZEGGEN, DUS DAT HEET PRATEN. ;D

Er zijn natuurlijk ook valkparkieten die brabbelen, maar het staat vast dat er valkparkieten zijn die woorden duidelijk uitspreken.

Groetjes, Nel :)

~Natas~

17 februari 2005, 23:47:13 #4 Last Edit: 17 februari 2005, 23:51:51 by Natasja22
Hoi allemaal,

Nou ik had gister dus een hele discussie op msn over Joepie die praat. Zij bleef volhouden dat valken niet kunnen praten maar brabbelen, en ik zei duidelijk nee valkparkieten vallen ook onder ''kleine papegaaien''.

En ik zei van dat Joepie praatte en ze bleef volhouden van nee das brabbelen. Volgens mij was ze gewoon JALOERS  :o

En ik heb DUIDELIJK een pratende valk!!!!!!!

Hoi Ep:

Nou ik heb een praatende valkparkiet hoor. Joepie is duidelijk verstaanbaar, dus een echte praater.


Paul

Hoi Natasja,

Het ligt er aan wat je onder praten verstaat he maar als je het hebt over praten wat mensen doen dan kan een papagaai ook niet praten.
Vogels hebben ook geen stembanden die maken de geluiden anders.
Maar ik vind het wel degelijk praten wat valkjes doen hoor die van mij zegt duidelijk een aantal woordjes.
Alleen praten grijze roodstaarten veel duidelijker en ze kunnen wat meer woordjes leren.
Mijn rosella praat ook weer net iets duidelijker dan mijn valkjes.
Ik denk hoe groter de vogel hoe duidelijker ze kunnen praten.

Groetjes, Paul