25 april 2024, 01:41:25

Open wondje

Gestart door Ivy, 15 februari 2005, 23:08:48

« vorige - volgende »

Ivy

Hoi!
Mijn nieuwe valkje schrok van een harde geluid en heeft hard tegen de plafond aangevlogen. Hij heeft een open wondje op zijn hoofdje en er zij een paar kuifveertjes uitgevallen. Wat moet ik met het wondje doen? Ik heb thuis wel Betadine zalf en ook Epithol en wondzalf van Bogena maar het wondje lijkt wel erg open. Was het niet zo laat ging ik naar een dierenarts maar nu moet ik tot morgen wachten. Is er iets wat ik wel kan doen voor Frankie? Help!
Groetjes, Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hoy Ivy
Dat heb ik ook wel eens gehad bij een valkje van mij .
Meestal was het daags erna mooi droog.
Maak je maar niet teveel zorgen ,ik denk dat het wel mee zal vallen.
Groetjes en succes Riny ;D ;D ;D

Ivy

Hoi Riny.
Bedankt. Het was even schrikken want toen we eerst keken met mijn vriend leek het net alsof het erg diep was, omdat het huid rondom was ook rood. Het zag erg slecht uit. Maar kwartiertje later hebben we een zaklantaarn bijgepakt en we zagen dat de huid wat betere kleur had gekregen en het wondje bloedde niet, dus het was niet echt diep. Hij vloog niet echt hard tegen de plafond, alleen heel dichtbij. Helft van zijn kuif bleef in de structuurverf zitten... en hij is al kaal (lutinotje). Er zitten ook een paar afgebroken kuifveertjes tussen die vol blood zitten. Ws niks aan te doen meer. Na tien minuten was ie weer vrolijk en aan het eten, ik kijk morgen hoe het met hem gaat maar ik denk dat alles goed komt.

Groeten, Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Paul

Hoi Ivy,

Is de wond echt boven op zijn kopje of boven de snavel bij het washuidje?
Je kan er altijd een beetje Betadine of betadinezalf opdoen voor het ontsmetten maar dat moet je eigenlijk al meteen doen nadat het gebeurd is anders heeft het niet veel nut meer voor het ontsmetten.
Vaak lijkt het erger dan het is als ze maar niet te veel bloed verliezen maar een druppel lijkt soms al heel erg zeker bij een lutino en dat kan niet zoveel kwaad hoor.
De veertjes groeien vanzelf weer terug met een paar weken en dan zie je er niks meer van.
Wel even in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken.

Groetjes, Paul