15 mei 2025, 04:27:55

paren

Gestart door bianca27, 22 februari 2005, 12:19:59

« vorige - volgende »

bianca27

22 februari 2005, 12:19:59 Last Edit: 23 februari 2005, 02:24:41 by Paul
hallo sinds kort kom ik hier en ben nu ook lid van dit forum maar nu heb ik misschien een rare vraag. ik heb een viertal valkparkieten en twee ervan die paren maar is dat normaal dat ze dat vaker dan een keer doen en hoe lang per keer doen ze dat eigenlijk?? want het is elke keer(zo'n vijf keer per dag) heel kort dar ze op elkaar zitten. alvast bedankt hoor.

groetjes van bianca 26 :-*

Rist

hallo
ik denk dat het heeel normaal is heel veel dieren doen het ;) 8) mijn gerbils wel 20 keer per uur!!!

ziralioness

Hahaah gerbils zijn inderdaad heel erg... ko-nijnuh...

Valkjes wipwappen inderdaad meerdere keren per dag, dat kan geen kwaad. Een paring duurt bij mijn vogels volgens mij ongeveer een halve minuut....

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Paul

Hoi Bianca,

Een goeie paring duurt hier soms wel 1 a 2 minuten best wel lang en ze piepen dan behoorlijk zodat het ook meteen opvalt dat ze bezig zijn :-)
Hier doen ze het een keer of 3 als ze echt broeds zijn maar dat kan per koppeltje afwijken natuurlijk.
Dus het is heel normaal hoor wat jouw valkjes doen.
Zelfs als er al eitjes liggen blijven ze paren om de grootste kans te hebben dat de eitjes allemaal bevrucht worden.
In princype is 1 paring voldoende om een heel legsel te bevruchten dus de rest van de paringen is gewoon voor de zekerheid  ;D

Groetjes, Paul

ep

of voor hun plezier  :D :D :D :D