6 mei 2025, 17:11:08

nieuw valkje erbij

Gestart door dick, 21 februari 2005, 16:00:15

« vorige - volgende »

dick

hey,

Ik heb 2 valkjes thuis nu krijg ik er vanavond nog 1tje bij. Nu vraag ik me af of dat problemen kan veroorzaken en hoe ik dat het beste kan aanpakken. Ik neem er nog 1 bij omdat ik dacht een mannetje en vrouwtje te hebben maar ik denk nu dat het 2 mannetjes zijn daarom komt er vanavond een nieuwe bij waarvan ik 100% seker weet dat het een vrouwtje is.

groetjes sander

Paul

Hoi Sander,

Met twee mannetjes heb je wel de kans dat ze gaan vechten om het popje maar het kan soms ook heel goed gaan.
Het beste kan je een nieuw valkje altijd eerst een paar dagen in een tweede kooi naast de eerste zetten zodat ze aan elkaar kunnen wennen.
Dan buiten de kooi kennis laten maken met elkaar ( als ze tam zijn en je laat ze eruit natuurlijk).
Als dat goed gaat dan kan je voorzichtig kijken wat ze doen als je ze in een kooi zet.
Meestal gaat het op die manier het beste want als je er gelijk een nieuwe bijzet zien ze het als een indringer in hun kooi en dan kan het wel eens vechten worden.

Groetjes, Paul

dick

maar 2 mannen en 1 vrouw hoeft geen probleem te zijn dus?

Paul

Hoi Sander,

Het kan heel goed gaan dat is gewoon een kwestie van proberen.
Als ze vechten om de pop dan kan je altijd nog een tweede popje erbij zetten dan heb je weer evenwicht maar vaak is dat ook niet nodig en gaat het prima.
Hoe zijn de mannen nu tegen elkar kunnen ze goed met elkaar opschieten?

Groetjes, Paul

dick

zoals ik het zie kunnen ze goed met mekaar opschieten ze kunnen in ieder geval geen seconde zonder mekaar want dan worden ze echt gek.