23 april 2024, 17:40:38

schuld gevoel

Gestart door nicole_20, 15 februari 2005, 00:42:25

« vorige - volgende »

nicole_20

ik ben vandaag weer bij sammy geweest en hij was heel erg aan het zeuren om eten (je weet wel...dat krijsende geluid). En ik weet dat dat vanzelf over gaat als ze eenmaal op gewoon voer zitten, maar zijn broertje had dat helemaal niet. Die zat heel rustig op schoot en die vond alles wel best. Alleen als hij eten kreeg krijsde hij even. Nu hebben die mensen wel gezegd: als je zijn broertje liever wilt mag dat. Maar ik heb zoiets van: Ik heb sammy al uitgekozen. Dat kan ik niet maken!! Maar het is zo moeilijk! Omdat ik bang ben dat hij altijd schreeuwerig blijft! Wat moet ik nou doen?? Want als ik zijn broer neem voel ik me zo schuldig! En geen parkiet is perfect, dat weet ik. Maar we hebben een keer een grijze- roodstaart papegaai gehad en die krijsde ook bij iedereen (behalve mij). En tja...die hebben me ouders weg gedaan! En dat wil ik absoluut niet nog een keer meemaken. Ik was er kapot van dat hij weg moest! Heeft iemand goed advies? Of kan iemand me gerustellen dat sammy niet altijd zo blijft?? Dat dat niets met zijn karakter te maken heeft? Want ik voel me echt niet blij nu....

xxxies nicole

es

Hi,

Ik neem aan dat sammy nog heel jong is omdat ie nog niet zelf eet.
Wordt ie met de hand gevoerd??

Groetjes Esther

nicole_20

ja hij is van 4 januari. Volgende week maandag zou ik hem krijgen.

xxxies nicole

es

en wordt ie met de hand gevoerd of niet?

gr.Es

nicole_20

o, sorry...vergeten erbij te zetten... ja hij word nu met de hand gevoerd. hij had eerst nooit zoveel trek. Tot ongeveer de laatste paar dagen. Dus nu eet hij nog 3 keer per dag.

xxxies nicole

es

Hi,

Ik heb namelijk een valkje gehad Rocko, die zit sinds kort bij een vriendin van mij, omdat ie hellemaal doordraaide als ik maar heel even de kamer verliet.
Hij is vanaf een week of 3 รก 4 met de hand gevoerd en was dus hellemaal op mensen gericht.
Het schreeuwen om voer gaat over als ze eenmaal zelf gaan eten is dat over, bij rocko toen wel en bij zijn zusje is dat ook over gegaan.
Alleen het schreeuwen om aandacht ging niet over en werd eigenlijk alleen maar erger, en de enige optie was nog een erbij maar daar ging mijn man niet mee akkoord, hij heeft het nu wel heel erg naar zijn zin in zijn nieuwe huis, alhoewel ik hem vreselijk mis natuurlijk. :-[
Dus ik weet niet of er nog meer mensen met deze ervaring zijn?

MAAR HET SCHREEUWEN OM VOER GAAT WEL OVER HOOR. :)

gr. Esther

nicole_20

daar ben ik blij om...want ik wil niet kiezen voor zijn broertje..maar de verleiding word wel groter op deze manier. En daar voel ik me zo rot over!!

xxxies nicole

es

Rocko zijn zusje heeft wel iets langer geschreeuwt om voer, maar dat is echt wel overgegaan.
Ook al zitten ze op gewoon voer, heb je kans dat het schreeuwen nog even aanhoud, maar op den duur moet het overgaan.
Ze zitten dan in mekaar met de kop naar achterend en schreeuwen dan zo'n krijsend geluid,  ::) ::), en denken dat ze dan nog door mensen gevoerd worden, ookal eten ze zelf.


Groetjes van Esther

nicole_20

ja en dat doet hij de hele tijd! behalve als hij gaat slapen dan hahaha. En hij is verder heel lief hoor! hij vind alles interessant maar als je eenmaal iets verkeerd doet en hem weer heb afgeleid begint het weer van voor af aan.

xxxies nicole

es

dat komt me zeer bekend voor, maar geloof me het heeft even tijd nodig, MAAR HET GAAT OVER, ik vind het een beetje babygedrag. ;)
Je kan het beste het gewoon negeren.
Ik weet je wordt er gek van, maar je kan er niks aan doen.
komt allemaal wel goed joh, let maar op. :)

gr. Es

nicole_20

thanks...ik voel me echt een stuk beter...in je achterhoofd weet je het wel...maar het is toch lekker om van een ander de bevestiging te horen. nu kan ik tenminste echt voor sammy gaan.

xxxies nicole

es

Tuurlijk heb je die bevestiging nodig , hebben we allemaal wel eens nodig, ookal weet je in je achterhoofd dat het goed zit, maar soms heb je een klein beetje twijfel en een ander kan je daar dan weer goed bij helpen, no problem ;).

Dat heb ik zelf ook meegemaakt met de keuze om mijn valkje weg te doen, maar ik zag dat ie alleen niet echt gelukkig was, en ik krijg nog steeds de steun van mensen die achter mijn besluit staan, dat heb ik ook nog steeds nodig, en dat geeft niks, toch ;)

Heel veel plezier met sammy en het gaat zeker lukken, en mocht je nog ergens mee zitten, gooi alles er maar uit dan, we horen het wel. ;D

Gr. Esther


nicole_20

bedankt!! En ik zal zeker meer vragen als ik ergens mee zit.

xxxies nicole

Paul

Hoi Nicole,

Ik kan je aanraden om gewoon op je gevoel af te gaan en de gene nemen die je graag wilt.
Dat zeuren om eten gaat grotendeels al over als ze zelf zaadjes eten en dan zeuren ze nog maar af en toe en dat gaat helemaal over.
Het is juist een gezond teken dat hij zo zeurt want dan is het een goeie eter met veel honger :-)
Dus je hoeft om dat zeuren niet echt in te zitten hoor.
Ik heb een kleintje groot moeten brengen vanaf 2 weken en die zeurde ook de hele dag terwijl hij dan uren lang nog niks mocht hebben.
Maar dan moet je gewoon dat geluid negeren ook al lijkt dat zielig.
Nu dat voeren achter de rug is en ze zelf eet is het een hele stille vogel ze schreeuwt amper.
Dus ik zou gewoon voor het valkje gaan wat je op het oog had :-)

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Nicole,

Zoals meerdere mensen al zeiden, gaat het geschreeuw vanzelf over namate ze ouder worden.

Bij mij heeft het een maandje geduurd voordat het helemaal over was.

Zoals Paul al zei, moetje gewoon voor het valkje gaan die je op het oog hebt.
Afgaan op je gevoel.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006