28 maart 2024, 14:12:21

Elmo's 1e eitje !

Gestart door XxLindaxX, 14 februari 2005, 01:04:49

« vorige - volgende »

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Ik ben zo trots op mijn lieve valkje. Ze heeft vanavond haar 1e eitje gelegd. Nu weet ik zeker dat het een vrouwtje is.
Het eitje is niet bevrucht , want ze heeft nog geen valkjespartner waarmee ze kan wipwappen.
Ze word 21 maart 1 jaar en was de afgelopen dagen niet helemaal zichzelf. Extreem veel kippetje zitten en hele dunnen poep. Gister en vandaag leek ze wat futloos en zag ik dat er een bolling onder haar poepgat zat en dacht ik dat ze misschien een ei ging leggen. Deze bolling had ik ook gezien bij de foto's van lique's valkje die een ei ging leggen. Nu was ze vanavond 2 uurtjes alleen thuis en had ze even zonder moeite een eitje gelegd. Ze is nu helemaal weer vrolijk en wil zelfs meer gekroeld worden en kusjes hebben.
Ik vermoed dat er nog 1 aankomt , maar dat zie ik vanzelf wel.

Ik weet alleen niet helemaal zeker of ik het eitje 2 weken moet laten liggen, of dat ik het meteen weg mag halen. Ik wil het eitje wel houden en uitblazen om te bewaren.

Hier nog wat foto's :





groetjes,
Linda

Paul

Hoi Linda,

Wat leuk dat Elmo een eitje heeft gelegd en dat dat zonder problemen is gegaan.
Je kan het eitje het beste laten liggen of vervangen voor een nepeitje die kan je bij sommige dierenspeciaalzaken vaak wel kopen.
Na 3 weken kan je het eitje weghalen en dan zal Elmo als alles goed gaat een tijdje niks meer leggen anders blijft ze misschien leggen.
Vaak komt het volgende ei met een dag ertussen.
Dus morgen niet maar overmorgen de volgende tot er 4 tot 6 eitjes zijn gemiddeld.

Groetjes, Paul

XxLindaxX

Hoi Paul,

bedankt voor je reactie. Ik zal het eitje laten liggen en ik wacht gewoon maar af.
Jullie hebben me vanaf het begin al goed geholpen met vragen die ik had. Pluspunt hoor !!!!  :D

groetjes Linda

Jaimy_en_Viggo

wauw..elmo is echt een prachtige valkparkiet zeg!!  :o :o Is het een geparelde lutino..kan ik net niet goed zien.

Groetjes Jaimy

XxLindaxX

Hoi Jaimy,

Ja ze is inderdaad een geparelde lutino, en weer bezig om een eitje te produceren. Nu is ze ook pogingen aan het doen om te broeden of wat er op lijkt.

Hier een foto van gisteren waar je de parels beter kunt zien



groetjes
Linda

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Vandaag heeft Elmo er nog een eitje bij gelegd. Vanaf vandaag is ze ook officieel aan het broeden. Niemand mag te dicht bij komen, echt lief om dat te zien :)
Ik merk wel dat wat moe is, maar ja wat wil je na zo'n bevalling en wat er nog aan moet komen. hahahaha

hier nog 2 foto's van vandaag.





groetjes
Linda




~Natas~

Hoi Linda,

Wil eerst even zeggen wat een PRACHTIGE valk zeg.
Echt een heel mooi popje, ben er meteen verliefd op  :o
En ja nu gaat het beginnen he, het beschermen van haar eitjes dus niemand mag in de buurt komen dus jij ook niet.
Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Gr Natas en Joepie

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Mijn valkje heeft sinds 13 februari elke maand 4 eieren gelegd. Ik vind het niet zo heel erg, want ze krijgt goed te eten en is maar om de dag chagie als ze eieren gaat leggen.
Met toeval heb ik nu 2 keer gezien dat ze een ei legt en ook gefilmt met mijn telefoon.
Ziet er wel zielig uit zo'n ei uit zo'n klein kontje. :o
Aan het gedrag te zien lijd ze er niet onder want ze eet de hele dag en ziet er rond en gezond uit.

groetjes Linda

Lin

Hey naam genoot!

Jeetje wat een beeldschoon valkje!!! Zijn die parels later zo mooi geworden of zag je dat al na twee maanden.Ik heb in mijn vorige nest ook een geparelde lutino gehad en op dit moment ook weer. Dus was even benieuwd! Wel jammer dat de eitjes niet bevrucht zijn. Maar aan de andere kant beter omdat ze nog zo jong is. Leuk dat je even een verhaal met geweldige fotos heb geplaatst. en wanneer komt er een partner voor Elmo?

Groeten Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

XxLindaxX

Hoi Lin,

Ik zag de parels al toen ze 4 weken oud was. Ik heb haar namelijk gekregen toen ze 2,5 week oud was en met de hand groot gebracht. Het was wel een verassing dat ze gepareld was, want de kweker had nog nooit een geperelde gehad.
Ik wil dolgraag een maatje voor elmo, maar ik woon nog even thuis en mag het daarom niet.
Zo snel ik op mezelf woon komt er als eerste een maatje voor elmo. Ik weet wel dat de 2e coco komt te heten, maar wat voor een maakt niet uit.
Wat leuk dat je ook een geparelde lutino in de nestje had. Ik vind zo'n tekening heel mooi, maar een valkje zonder parels kan ook heel mooi zijn.

Hier een foto waar ze 4 weken oud was en je de parels al goed kon zien.


groetjes Linda

Rianne

Jeee wat een hoop parels! Denk dat je wel trots op je valkje bent! Ze is mooi hoor! :)

Lin

Wow  :o Echt veel parels. En ook zo mooi patroon. Ik denk dat de mijne dat nooit zullen worden. mocht je volgend jaar een twee valkje erbij mogen dan heb ik misschien wel een voor je. Wat een beeldschoon valkje. Ik wou dat ik er zo'n een had!!

Groeten Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Dit is meer een tijgerprintje! ;D

XxLindaxX

He,
Dank jullie wel voor de complimentjes. Ik had zelf ook nooit verwacht dat het een geparelde zou worden, omdat de kweker alleen maar gewone lutino's heeft. Maar ik ben zeker trots en vooral omdat ze een vrouwtje is en de parels blijven.
Leuk Lin, dat ik eventueel een valkje van kan kopen als het zo ver is. Kom je ook uit brabant ?

groetjes Linda

Lin

28 april 2005, 09:47:51 #14 Last Edit: 2 mei 2006, 07:08:01 by *Marianne*
Citaat van: Tigergirl op 27 april 2005, 16:07:42
He,
Kom je ook uit brabant ?

groetjes Linda


oh...uh..nee. Noord holland sorry!

Verhaal gesloten.
Er is een jaar niets ingeschreven.
Weer open, neem dan contact op.

Groetjes Marianne


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)