20 juli 2025, 22:22:54

**Valkjesmama**

Gestart door Christine, 13 februari 2005, 20:58:11

« vorige - volgende »

Christine

flutty en fien zijn blijkbaar goed bezig sinds de maandag paren ze zelfs tot twee keer per dag het is hun bezigheidje aan het worden. ik zei voor te lachen tegen men papa ja dat gaat ze nog 7 dagen op 7 doen en men papa antwoord daar zo op zo van ja zo moet dat.

ik ben er helemaal zeker van als fien nu eitjes zou moeten leggen dat het wel allemaal bevruchte gaan zijn en daar ben ik heel blij om dat ze het deze keer wel weten wanneer ze moeten paren. zoals vorige keer, paren na het derde ei en dan proberen of ze bevrucht gaan zijn er kan niet veel meer verkeerd gaan en als er nog problemen zijn, met valkparkieten of het eerder wat over dieren ik weet dat ik terecht kan hier  :-*.

christine (dit weekend de beloofde foto van fien)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

hier nog is een paar foto's van het koppel.
dit vind ik de allermooiste

dit was het dan dit weekend komen er nog meer ik zal dan is zien of ik die twee nog is kan buiten laten.

christine

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Je hebt een mooi koppeltje Christine! :)

Christine

ja ik heb ze toch nog goed getrokken en daarom staat hij ook in mijn profiel voor die eerste keer dat ik is een mooie trek van die twee tesamen.
ik geniet zo van dat moment als ik naar die foto kijk.

christine

Christine

met flutty en fien gaat alles heel goed, ze worden stilaan meer en meer aan elkaar gehecht en dat zie ik ook als één van de twee in het nestblok zit dan roept de andere er naar precies omdat hij/zij de andere kwijt is. ik zou ze nog is dringend buiten moeten laten want ze hebben niet meer gevlogen sinds dat ze gebroed hebben ::).
maar nu met school heb ik andere dingen aan mijn hoofd. ik probeer de moed er nog bij te houden ookal gaat dat nauwelijks lukken.

christine

Christine

13 juni 2005, 18:37:04 #140 Last Edit: 14 juni 2005, 21:46:39 by piperke
het was tijd om te eten in ik keek in het kot en ja fien zat er in en flutty zat in het nestblok. toen ik eraan kwam was hij er rap uit en heb een kijkje kunnen nemen en ja wat zag ik daar een eitje  :o. nu maar hopen dat deze bevrucht zijn anders weet ik het echt niet meer

christine

Christine

flutty hier nog is  ;D.

ja het is weeral een tijdje geleden dat ik van baasje nog iets mocht zeggen. ik vond het heel spijtig dat mijn eerste nestje mislukt was maar op dit moment is fien al bevallen van een ei en ik voel me zo super zenuwachtig omdat ik denk dat ze nog een ei moet leggen. ik ben zo fier op mijn vrouwtje en hoop dat alles deze keer goed komt. baasje heeft al verschillende namen klaar voor de klein als er moesten zijn hier komen ze : tosca en kea. zelf vind ik ze heel prachtig maar mijn naam vind ik ook heel mooi gekozen en zeker dat naampje van mijn vrouwtje.
ik zie mijn vrouwtje doodgraag en laat dit ook merken door te paren met haar. in het begin wist ik niet waarom ze kippetjes stond maar nu wel. fientje komt altijd heel dicht met haar koppie naar mij en nu ja wij kroelen bijna elke dag. ik vind wel dat baasje veel plezier heeft met ons en daaar ben ik heel blij mee.

flutty is soms een beetje te ongeduldig zeker als ik een ei moet leggen. meestal komt hij dan bij mij zitten en zit hij vrolijk te fluiten. amai mijn oortjes in dat nestblokje dat weerkaatst dat geluid. flutty heeft veel deuntjes van baasje geleerd en die gebruikt hij ook veel.

groetjes
flutty en fien

Christine

fien heeft vandaag haar tweede ei gelegd.
flutty is er heel blij mee en dat zie je ook aan zijn gedrag  ;D.
hij is juist een zonnetje in huis en zeker als je hem hoort terwijl we tv aan het kijken zijn ;D.

christine, flutty en fien

Tara

Gefeliciteerd met het tweede eitje weer ;D

Christine

ja weeral is bedankt ;D.
ja se fien en flutty doen zo hun best en heb ze in het oog gehouden of te het ook juist deden  :P.
allé je hoort alles wanneer ze aan het paren zijn zelfs tot in de living en dat vind ik zo schattig aan die twee.

Tara

Hoi Christine,

hahaa, ik had al gereageerd hier voor je postte bij kweken ;).
In elk geval,
het lijkt me ontzettend lief hoor, je mag van geluk spreken, is een goed koppeltje!

Groetjes, Tara

Christine

15 juni 2005, 20:58:46 #146 Last Edit: 15 juni 2005, 21:01:03 by piperke
ja dat had ik niet gezien men mails werken trager dan het forum blijkbaar ;D.
op dit moment zit flutty weeral zot op zijn stokje te lopen en te krijsen ;D. hier en daar een deuntje van wat ik hem zelf heb aangeleerd daarstraks ook ik heb hem lang leren fluiten zo van dat heel zacht gefluit en ja meneer doet dat na heb het al een tijdje niet meer gehoord bij hem ik mag hem kroelen wanneer ik die deuntjes zing anders moet hij niets van mijn vinger hebben, hij denkt dan njammie lekkere vinger. ;D.

Ankie

Hoi Christine

Je hebt schattige valkjes en daar moeten toch schattige kleintjes van komen!!!

:-*Zazou & Ankie

Christine

de voliere waar ik al over vertelde gaat hier niet maar als ik plaats vind binnen mag ik een kamervoliere hebben en mag de grote zelf kiezen maar ze moet ook nog buiten geraken en dat zal altijd een grote probleem blijven ;D.
ja ankie het zijn schattige valkjes en wil daar ook wel schattige valkjes van. ik ben is benieuwd wat de split van hun ga zijn echt ik ben benieuwd welke mutatie eruit gaat komen wie weet een geparelde of nog een paar wildkleurtjes maar ik sta vol verrassingen en ik mag er zeker 2 van houden maar dan is de vraag kan ik de rest dan wegdoen  :(. daar ga ik het dan heel moeilijk mee hebben.

Tara

Gaaf dat je de grootte zelf kiezen mag, neem gelijk een gehele kamer ;D