20 juli 2025, 17:59:05

**Valkjesmama**

Gestart door Christine, 13 februari 2005, 20:58:11

« vorige - volgende »

Lin

Hey ik zou gewoon de niet bevruchte eitjes weghalen en vervangen door nepeitjes. dat kan al vanaf nu hoor. Maar niet weghalen en niks terugleggen want dan blijft ze bjileggen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

~Natas~

Hoi Chris,

Ik ben het met Linda eens.
ZOdra je nu ineens de eitjes gaat weg halen dan blijft ze leggen.
Vervang ze door nepeitjes.
En jammer hoor dat ze niet bevrucht zijn.
Nu maar hopen dat de laatste 2 wel bevrucht zijn.
Ik zal voor je duimen.
En uh is Fien nu een geparelde lutino?

Groetjes,

Natas en zielige Joepie

Christine

ik weet het echt niet natas ik vind ook dat ze ineens zo supper veel parels heeft het blijft een raadsel maar in het begin viel dat niet zo goed om maar nu haar ik langer heb is het echt veel parels dat ze heeft echt niet normaal k'vind haar dan ook wel een super mooi valkje.

christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

jullie zeggen iets van de onbevruchte eitjes weg te halen maar dan heb ik nog een groter probleem, die andere twee daar kan ik het niet bij zien dus ja kan nog altijd geen nepeitjes daar in leggen dus dat gaat gewoon niet ik ga nu nog exact een week wachten dus volgende week ga ik ze nog is schouwen en dan zal ik zien of die andere twee bevrucht zijn of niet, zo niet weet ik niet wat ik dan ga doen maar wanneer mogen ze dan terug eitjes leggen??????.

christine

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

Nou als je er niet bij kan dan kan je ze ook niet weghalen. Maar wij zeiden dat want als je eieren gaat weghalen je altijd iets moet terug leggen. Maar als je geen eieren gaat weghalen dan gaat ze vanzelf van de eieren af als er niks uitkomt. Wanneer verwachtte je dat de eieren uitkwamen?

Groeten, Lin

Christine

het eerste ei zaterdag, het tweede zondag en dan zo twee dagen er tussen.
maar als ze nu niet bevrucht zijn vrees ik ook voor de laatste twee want ik denk dat ze pas gepaard hebben na het derde ei want heb het toen gezien en de dag daarna hadden ze weer gepaard.

christine

Lin

Hey,

Gewoon afwachten, misschien heb je het wel mis. Ik heb ook jongen gehad en nooit gezien dat ze gepaard hadden. Ze komen toch bijna uit toch?

Groeten, Lin

Christine

ja maar ze zijn niet bevrucht ik zie nog altijd eigeel inplaats van adertjes ja als ze zaterdag niet uitkomen weet ik echt niet wat te doen ja die andere twee eitjes schouwen dat is het enigste wat ik kan doen en dan afwachten. anders zal het gewoon voor het volgend nestje zijn en trouwens ik heb gekeken op de mutatie's van valkparkiet.com achter een lutino maar die van mij heeft te veel parels voor een lutino te zijn en te weinig parels voor een geparelde lutino ik weet het echt niet wat zij is.

christine en monty de kat

Lin

Hey,

Is er al nieuws? En wel even afwachten hoor kan soms wel een tijdje langer duren. Maar plaats even een duidelijk foto van de rug. Dan kan ik even kijken of ze een geparelde is.

Groeten, Lin

Christine

hier ben ik nog is eventjes.
het is een hele tijd geleden maar spijtig zijn er geen enkele eitjes bevrucht maar..............
......................... flutty en fien paren nu en dit niet na het derde ei dit zonder dat er eitjes zijn dus ja goed nieuws is dat nu ook wel ben er echt blij om en lin ik zal nog is een duidelijke foto moeten trekken en ga daar ook werk van maken in het weekend dan kan ik ze nog is in de keuken laten vliegen waar ze nu wel echt van zullen genieten. ik heb nog een paar foto's naar natas gestuurd en zei zegt ook dat het een geparelde is maar ja ik vind het toch maar raar ik denk dat ik ga moeten afwachten hoe dat de klein er uit zullen zien ::) ::).

christine

~Natas~

Hoi,

Erg jammer dat de eitjes niet bevrucht zijn.
Maar ja we hadden je er al een beetje voor gewaarschuwd, en vooral als het hun 1e nestje is.
Maar zo te lezen zijn Fien en Flutty weer druk bezig dus nu maar afwachten of deze as eitjes wel bevrucht zijn.
En ik weet het ZEKER dat Fien een GEPARELDE is.
Probeer nog maar eens leuke foto's van der te maken, dan weet ik het echt 100% zeker.
Nou succes met Fien en Flutty,

Groetjes,

NAtas en Joepie  :-*

Christine

ja natas we zullen zien op de foto in het weekend :P.
maar ik sluit bij je aan en dat was iets wat ik niet wist van haar.
nu dat ze niet meer op haar nest zit is ze nog altijd beetje kwaad als je te dicht bij haar komt, ik vind het eigenlijk wel heel grappig hoe ze daar dan zit met haar vleugels open en omhoog en dan propeert ze mijn vinger te pakken ;D.

christine

Christine

fien en flutty paren nu veel dus ja ik ben er gerust in dat ik de volgende keer dat ze eitjes leggen en dan zijn ze bevrucht. de verver plaagt fien dikwijls en dan kan ze zo eigenwijs doen is wel super grappig als hij zijn vinger in het kot steekt gaat fien er naar toe bijten.

voor de rest is alles goed met de twee, ik had tijdens de broed een fruitstokje gehangen zo één met graantjes... niemand at daar van en nu sinds dat fien terug in het kot is is het helemaal op
trostgierst eten ze ook heel graag daar zijn ze echt verzot op. flutty speelt zeer veel met zijn bel, nu dat fien er terug is ja doet flutty weer zelfstandig tegen over mij is wel te begrijpen we hebben toen veel kunnen kroelen zeker als hij zijn deuntjes begint te zingen dan moet je klaar staan om te kroelen.

groetjes
christine, flutty en fien

Lin

Hey,

Jammer dta het niks geworden eerst. Maar nu ben je wel goed voorbereid  op het aankomende nestje. Ik heb het erg druk met school dus vandaar dat ik niet reageer. Maar ik zal duimen dat dit nestje gaat lukken.

Groeten, Lin

Christine

Lin succes als je examen hebt  :-*. misschien dat dit kan helpen ;D.
ik ben heel goed voorbereid op het tweede nestjes alles is in huis dus ja als er nu wel is bevruchte eitjes zijn en daar ben ik bijna helemaal zeker van dan zou ik echt een gat in de lucht springen. ik mag een kleine volaire waar toch zeker 4 valkparkieten inkunnen en misschien na lang zagen kan ik er één nemen dat nog iets groter is ;D ;D.

christine