28 maart 2024, 13:14:00

**Valkjesmama**

Gestart door Christine, 13 februari 2005, 20:58:11

« vorige - volgende »

Christine

13 februari 2005, 20:58:11 Last Edit: 14 januari 2006, 19:38:40 by Christine
ik had jullie al vertelt dat ik normaal gezien een popje en een mannetje had maar het popje bleek een mannetje te zijn en de mutatie van hem vond ik nergens maar ja ik wou dan toch liever een vrouwtje en met pijn in ons hart hebben we dat mannetje terug omgeruild. nu bleek het dus duidelijk dat het een mannetje was en dan hadden we een lutino popje gekregen.
alles ging goed en zeker toen we met het nieuw popje terug naar huis gingen flutty had zich al schoon gemaakt en blijkbaar zag hij dat het deze keer een popje was dat ik bij had voor hem, het scheelde niet veel want we hadden een vervoerkotje en we probeerden fien
zo in het groot kot te krijgen maar zo slim was ze nog niet, alleen dat flutty bijna in dat vervoerkotje ging in plaats van omgekeerd. :D

fien is nu ongeveer 6dagen bij ons en ze is op slag verliefd geworden op flutty.
ik had ze bij haar aankomst direct dezelfde avond buiten gelaten, wat bleek dat ze redelijk tam was wel schrik van handen maar dat is bij flutty ook zo.
flutty bijt lievervoor te spelen naar de handen dan hij er schrik van heeft maar fien maakt zich dik en blaast.
ik heb er ook een nestblokje buiten gehangen en ja blijkbaar is het bijna goed gekeurd.
hij gaat daar zo is inkijken en maakt een raar geluidje er bij, is echt schattig om te zien.
maar ja er in gaan doet hij nog niet echt, hij heeft het wel ondekt dat er iets nieuws was :D.
ik heb ook geprobeerd voor er trosgierst er in te hangen maar dat hebben ze nog niet gezien.

als ik flutty en fien in de keuken laat dan zitten ze op de kast (zo als je ziet bij fientje haar foto)
flutty heeft al een paar keer fien proberen te verleiden maar als fien dichter komt dan schrik flutty en vliegt hij weg, soms is het ook omgekeerd als flutty een gekke bui heeft en het duurt te lang vliegt fien weg maar het probleem is juist vliegen en er voor zorgen dat ze  niet tegen elkaar vliegen.
is dus bijna gebeurt.
als ze boven op de kast zitten moet fien precies hetzelfde doen wat flutty doet vb. aan een touw knabbelen, aan beeldjes pikken.

het is te hopen dat ze het goed met elkaar zullen vinden maar dat blijkt wel zo te zijn

groetjes piperke, flutty en fien  :D :D :D :D :D :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

ik ben blijkbaar door het valkenvirus getroffen en was meteen raak  :D :D :D :D

ik kan geen minuut zwijgen over de valkjes.

groetjes piperke, flutty en fien

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Paul

Hoi Piperke,

Wat fijn dat Fien en Flutty zo goed met elkaar overweg kunnen :-)
Zijn ze al wel oud genoeg voor een nestje omdat je al meteen een broedblok opgehangen hebt?
Het is altijd leuk om over je valkjes te vertellen dus ik kan me voorstellen dat je er al helemaal gek op bent :-)

Groetjes, Paul

Christine

flutty is twee jaar en ze hebben van fien gezegd dat ze al eitjes gelegd heeft maar ja heb het er gewoon ingehangen voor te zien wat ze zouden doen, blijkbaar zitten ze liever in de keuken op de kast  :D :D :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

28 februari 2005, 16:15:05 #4 Last Edit: 8 mei 2005, 11:55:57 by piperke
hier ben ik weer se
flutty inspecteerd het nestkastje elke dag.
fien moet alles nadoen wat flutty doet is wel grappig om te zien.
ze krijsen wel veel maar dat is gewoon meestal voor eten of aandacht te vragen.
maar ja het is zo raar ik vraag me af wanneer ze ooit eitjes zou leggen  ;D ;D
toch mis ik dat mannetje maar ja als we plaats genoeg hadden konden we het houden.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Piperke
Hoe gaat het met Fien en Flutty??
Zijn ze nog niet druk bezig in de nestkast??
Groetjes Riny :D :D :D

Christine

nee niet echt flutty verleid fien wel maar er is nog niet veel te zien als fien is in het nestkastje wil dan is alles goed maar ja als we gaan kijken dan stoppen ze dus ja wie weet wat er gebeurd als wij niet kijken, wat ik raar vind is dat flutty veel in het nestkastje gaat. waarom zou dat zijn?

groetjes christine, flutty en fien

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Christine
Flutty inspecteerd de nestkast en probeerd dan om Fien naar binnen te lokken.
Als Fien de nestkast ook accepteerd zal Flutty zijn balts laten zien.
Hij trippeld hierbij rondom Fien, met zijn kuifje recht omhoog.
Zijn vleugeltjes worden dan lichtjes opgeheven en gelijkertijd een beetje gespreid.
Tussendoor buigt hij steeds voorover waarbij hij zijn uit gewaaierde staart omhoog hout.Hierbij laat hij fluittonen horen.
Wanneer Flutty door dit gedrag Fien genoeg heeft geimponeerd gaan ze over tot de paring.
Ik hoop dat ik hiermee je vraag duidelijk heb beantwoordt ,en anders geef je maar een gil.
Groetjes Riny :D :D :D

Christine

zeg heb je msn??? ja nu weet ik het duidelijk daarmee dat flutty zo veel melodietjes fluit deze morgend ook ik wou ff gaan kijken en doe de kat buiten en dan begint hij al en hij is ook verzot op zen belletje gisteren zat hij met een groot belletje juist groot genoeg voor zijn gans kopje er in te steken en dan begint hij te fluiten dus ja als ik het zo hoor hebben ze nog niet gepaard, maar ja ik weet het ik moet geduld hebben maar heb nog nooit een klein valkje in het echt gezien

groetjes christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

ik wist nog niet dat valkparkieten zo boeiend zijn, dus ja mag me blijkbaar nog aan verschillende verrassingen verwachten  :D
flutty is men tweede valkparkiet de eerste heette kuifje maar had daar niet zo een grote band mee maar is in men handen gestorven :'(, ik weet de oorzaak niet maar daar zat precies een zaadje vast in de keel want bij flutty zie ik dat nu ook maar ja flutty heeft het alle geluk niet zo erg als kuifje toen ik ben wel blij met fientje nu ja ze krijsen soms heel erg en ja flutty gaat de laatste tijd veel achter fien aan precies of zij het nestkastje inmoet maar ja ik denk dat fien nog ff wilt afwachten om er in te gaan, want ja ik kijk meestal door het sleutelgat en ja fien heeft dat rap door, ik wist nog niet dat valkparkieten zo slim waren  :D :D :D

groetjes christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

~Natas~

Hoi Christine,

Elke valkparkiet heeft echt zijn eigen karakter.
En ook is echt elke valkparkiet anders qua gedrag en op de manier van praten en fluiten.
En het is ook inderdaad erg leuk om te kijken hoe een valkje reageert, maar ja net als jij wilt kijken dan heb je pech want dat hebben ze gelijk door hoor  ;D
Ik het er zelf ook zo 1 zitten dus............................ ::)

Groeten

Natas[/color]

Christine

ja se ik vind zo een valkje toch maar raar, ja ik weet wel dat flutty nu minder tam is maar daarom zie ik ze alle twee doodgraag ik vind het wel leuk als ze op de kast zitten das waar dat fien getrokken is want daar staan beeldtjes op en daar prutsen ze graag aan dus we moeten oppassen.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

hier ben ik weer eens.
met de valkjes gaat alles zeer goed alleen is het bizzar aan het worden de laatste weken probeert flutty fien te verleiden.
ik heb nog altijd het nestkastje aan hangen en dat intereseest hun blijkbaar wel.
ze wisselen om de beurt af om er in te gaan maar tesamen lukt helemaal niet.
het is precies of ze nog altijd een beetje schrik van mekaar hebben maar ja we zullen zien wat er van komt
ik vind zelf dat flutty veel bijgeleerd heeft, hij begint te fluiten in de nestkast, meestal zoekt fien flutty dan en begint ze te schreeuwen maar als fien naar het nestkastje wil gaan jaagt flutty haar weg, misschien dat dat na een tijd betert maar ja fien gaat er ook in dus ja ze zijn er blij mee  :D :D


vandaag heb ik voor het eerste fien kippetjes gezien :D wat was ik blij om dat is te zien met dank aan lique weet ik dus wat dat betekent want heb aan natas gaan vragen en ze wijsde me door naar lique.

Lique en natas heel erg bedankt voor me op weg te helpen  :-* :-* :-*.

meer nieuws volgt nog.

christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

~Natas~

4 mei 2005, 21:51:14 #13 Last Edit: 4 mei 2005, 21:56:09 by *Natas*
Hoi Christine,

Tja ik heb je al gesproken op msn verder.
Maar helaas weet ik nog veel te weinig van kweken af omdat ik altijd maar 1 valkje hebt gehad.
Maar omdat ik zag dat Lique on-line was hebben we ff met z'n drieen erover gesproken.
Nou ik ben ook erg blij dat je weet wat hebt opgestoken en weer dingen erbij hebt geleerd.
En zo zie je maar.............je leert van elkaar via deze site.

Tis nu afwachten hoe de 2 tortelduifjes reageren op elkaar en hoe het verder gaat?
Want zoals ik je al gezegd heb moet je nooit teveel hopen bij je eerste nestje.
Je moet altijd afwachten of de eitjes bevrucht zijn en hoe het verder gaat als de jongen er eenmaal zijn.
En verder heb ik er echt geen BALLEN verstand van  :(

En EINDELIJK heb je je verhalen weer een opgehaald.
Het is echt een HELE tijd gelee zeg pffffffffffff.
Nou hopelijk hou je het nu een beetje bij.

Groetjes en tot laters

Natas en Joepie

Christine

deze keer zal ik het bijhouden ja maar heb me bezig gehouden bij andere dieren over de kalkoenen dat ik dees stuk echt vergeten was, en ja ik weet dat er veel kan mislopen maar ik wil toch minstens één valkje erbij  ;D

christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**