1 augustus 2025, 16:01:24

**Valkjesmama**

Gestart door Christine, 13 februari 2005, 20:58:11

« vorige - volgende »

bobbie

Meiske,

Ga toch eens met je huisarts praten. Of met iemand die je goed vertrouwt. Dit kan toch zo niet. Dit vergt veel te veel van je.

Iemand in je buurt in vertrouwen nemen is heel belangrijk. Dat heet: voor jezelf zorgen. Dat moet ieder mens doen, voor zichzelf zorgen.

Die kar kan je niet in je eentje blijven trekken. De huisarts bijvoorbeeld kent het hele gezin, misschien kan hij je adviezen geven?

Nel :)

Christine

het lijkt me zo raar om naar te dokter te gaan voor dat??? tja ik heb al sinds men kinds schrik om naar dokter te gaan als die vroeger hier kwam (is dan wel al een andere ondertussen) kroop ik altijd achter de zetel. ik heb hier ook veel meegemaakt met iedereen en ja denk dat het daar ook aan ligt nel kunnen we niet ergens anders gewoon ff praten buiten im of forum??? als dat kan en als je wilt

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

bobbie

Hoi Christine,

Gelukkig ben je nu geen klein kind meer die achter een stoel kruipt als de dokter binnen stapt  :D. Tegen dokters en tandartsen werd vroeger ook zo opgekeken, gelukkig is dat niet meer  ;).

Hoe dacht je dan te communiceren met mij Christine. Ik heb geen msn (zo heet dat toch?). Ik woon vlakbij Rotterdam dus ook heel ver bij jou vandaan  :-\. Ik heb ook geen valkparkiet die berichtjes heen en weer kan vliegen  ;).

Tuurlijk mag je me een IM sturen, altijd. Maar ik denk zelf dat het voor jou goed is iemand bij je in de buurt in vertrouwen te nemen. Het liefst je eigen ouders natuurlijk maar als dat niet kan iemand anders waar je vertrouwen in hebt.

Maar mij mag je altijd IM-men hoor.

Groetjes, Nel :)

Christine

ik ben blij dat jullie me een beetje helpen maar hmz tja ik weet niet bij ons moet je zeker 20€ betalen voor een doktersbezoekje dus ja liever niet naar de dokter daarmee gewoon ik denk wel dat ik iemand weet om tegen te praten maar als ik met iemand wil praten dan durf ik meestal gewoon niets meer zeggen raar is dat toch

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Ik denk dat ik nog veel moet leren voor ik uit deze periode uit ben hoe zwaar het ook is en hoe moeilijk het ook is ik ga gewoon proberen men eigen te zijn in moeilijke tijden ik herken men broer gewoon niet meer sinds hij met wendy is het zal daar wel aan liggen, heb net met hem gesproken en hij zegt dat het maar om te lachen was, zoiets zeg je toch niet om te lachen ofwel??? of ben ik zo DOM om het zo slecht aan te voelen ??? ???

Valerie

Ach Christine toch! Wat naar voor je!
En je bent helemaal niet dom hoor! Zeg dat niet!
Als ik wat voor je kan doen, je zegt het maar! ;)

Christine

Valerie  :-* meer heb ik niet te zeggen en ook jij nel dikke :-*

Riny

Hallo lieve Christine
Bestaat er in Belgie niet zoiets als het maatschappelijk werk?
(zo heet dat tenminste in Nederland)
Ik kan me voorstellen dat je niet zo heel graag naar de huisdokter gaat,je bent dan toch altijd een beetje bang dat er met je ouders over gepraat wordt.
Bij een maatschappelijk werkster kun je alles vertellen ,die helpen je en je weet zeker dat er niets terug verteld wordt.
Ze helpen jou om er beter mee om te gaan met die problemen,want je broer krijg jij toch niet veranderd.
Het is nu gewoon heel erg belangrijk dat jij je beter gaat voelen,en weer onbezorgd kunt genieten van je vriend en je valkjes.
Weet dat er hier op het forum heel veel mensen zijn die jou graag willen helpen,jij moet kiezen bij wie jij je het beste op je gemak voelt ,of wie je het meeste vertrouwd.
En ik ben het met Nel eens dat je het beter per im kunt doen.
Verbeeld je dat iemand van jullie gezin dit leest ,dat jij je problemen met ons deelt.
Dan krijg je nog meer ellende.
Heel veel groetjes van Riny :-* :-* :-*

Christine

één voordeel aleen peter leest dit en we hebben geen geheimen voor mekaar en hij weet hoe het thuis is dus ja daar moet ik al geen schrik voor hebben maar riny ik ga ook ff je im lezen :-* :-* :-*

Christine

Ik denk dat ik ff alles laat bezinken van wat er allemaal gezegd geweest is als ik er blijf over doorgaan tja dan gaat dat mij toch niet lukken om over iets anders te praten. ::)

Petra en Cheeky

Tjee, Chris, ik had heel wat bij je bij te lezen joh!

Mijn advies is : praat erover!
Natuurlijk kun je bij ons je verhaal altijd kwijt, en dat voelt dan even goed voor je, maar als je er echt iets aan wilt DOEN, moet je toch echt bij jezelf gaan beginnen! Niet dat ik zeg dat de oorzaak bij jou ligt, maar meer omdat je anderen nooit kunt veranderen, jezelf wel.

En dan bedoel ik: vraag aan je ouders, aan je broer, zijn vriendin en eventueel je vriend (als hij goed kan verwoorden wat jij nu beleeft) of ze allemaal om tafel willen komen zitten.

Zeg dat je heel veel verdriet hebt om een aantal dingen die nu gebeuren. Dat je dat heel graag wilt veranderen. Dat je hun advies wilt hoe je dat het beste kunt aanpakken. Kortom: blijf bij jezelf met wat je zegt (dus nooit zeggen, ja maar jij hebt dit... of jij doet dat... ; nee, altijd: ik voel het zus... of ik ervaar dat zo...) . Dan klinkt het namelijk niet zo verwijtend en houd je het gesprek open. Wie weet is de uitkomst wel verrassend voor je!

Naar een huisarts of een andere vertrouwenspersoon kun je altijd nog gaan, maar ik zou het eerst eens zo proberen!
(het mooiste zou zijn als je er een onafhankelijk persoon bij zet, die kan het gesprek dan leiden als het dreigt te escaleren).

Sterkte ermee!
Liefs,
Peet

Christine

Wij zijn nog is buiten geweest (in de keuken).
in het begin waren we enorm stil omdat we denkt baasje nog altijd schrik hadden omdat er gisteren wat gebeurt is met ons we hebben namelijk alletwee tegen het plafond gevlogen. nu waren we meer aan het rond kijken. maar baasje heeft ons dan toch getrokken.

Eigenlijk heb ik me tamelijk stil gedragen normaal sloop ik alles wat ik tegen kom, maar dan maar een lekker stille foto

Ik had vandaag enorm veel schrik van handen :o ik weet niet waarom maar ja daarom dat ik ook zo ver sta die chocolade poeder stond aan de andere kant van de tafel

Ikke nog is alleen

Nu ben ik toch actief bezig als ik maar een stukje hout in men bekkie kan houden, het is wel met men koppie naar de andere kant maar het is toch mooi

het liefste vanal zit ik dicht tegen baasje aan zodat ik haar ketting kan slopen en daar kan ik uren mee door gaan

ik kan ook genieten van lekker bij haar te zitten

Zusje zegt dat ik een enorme kroeler ben hier het bewijs

maar het liefst vanal krijg ik kusjes en het blijft gelijk van wie. zelf geef ik graag kusjes op de mond maar het liefst van al krijg ik zelf de kusjes

toch nog even lekker bij de mama zitten

Hier zie je baasje haar gezicht maar wat ben ik toch allemaal aan het doen, ik zal je het is vertellen ik sloop alles wat blinkt en baasje heeft net zo een lekkere oorbelletjes waar wij heel veel aan zitten en baasje heeft dat graag maar soms willen we wel eens doortrekken

als slot twee foto's van ons twee saampjes lekker op de arm van baasje, baasje had uiteindelijk pijn in haar arm maar ja wij zaten daar goed

uiteindelijk zijn we nog ff naar de papa gegaan maar daar heeft baasje geen foto van getrokken daarna zijn we terug naar ons kooi gegaan en hebben we lekker gegeten.

baasje is ook enorm fier op ons want ze heeft ons heel goed in het oog gehouden in verband met eten we beginnen al heel goed zelf te eten.

Kroetjes Jazzy en Ricky[/color]

ik heb hun vandaag heel goed in het oog gehouden en ricky bedelt nog een beetje achter eten en jazzy helemaal niet meer dus alles komt inorde en daar ben ik enorm blij om

Dikke kusssss Christine en haar 4 tal :-* :-*[/color]

@ petra: ik weet niet wat men broer bezield daarstraks weeral ik was hem aan het plagen en hij vloog ineens uit tot het gevolg dat men pa op tafel begon te kloppen maar men broer bleef door gaan. hij was aan het klagen dat hij met de fiets in de regen moest rijden ik zei daar gewoon op dat hij dan met de bus moest gaan maar soit pffft

ff oproep voor patricia pls schrijf nog iets in haar dagboekje :'(

Riny

Hallo Christine
Wat een mooie fotoreportage.
Wil je ze allebei houden?Het zal wel heel erg moeilijk voor je worden om er een weg te doen denk ik.
Maar als ze met elkaar gaan wip wappen kom je ook in de problemen.
Ik hoor wel wat je plannen zijn .
Groetjes Riny :D :D :D

Lin

Hey,

Nog even over het gewicht 90 gram is gemiddeld. Maar onder de 80 is wel weinig voor een valk van die leeftijd. dat kan heus wel meer.

en kom op christine.. Gewoon luisteren naar je familie en  niks zeggen, op het laatst stoppen ze wel met hun domme gepraat. en anders zeggen: 'wat is nou precies het probleem want ik wil dat het ophoud'. Verder kan je straks via school praten met een decaan of andere hulp krijgen als je die zoekt.

Verder worden je fotos steeds mooier. Kijk maar eens terug in je dagboek.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

@ Riny: ik hou deze twee schatjes ik kan ze nu al niet meer los laten was gisteren echt in paniek geslagen toen ze tegen het plafond aan vlogen :'(

@ lin: ik mag gewoon mijn mening niet zeggen tegen men broer of hij is kwaad.
wat die foto's betreft ik maak nu nog alleen foto's met men gsm gaat veel simpeller en is veel duidelijker