7 mei 2025, 14:49:56

**Valkjesmama**

Gestart door Christine, 13 februari 2005, 20:58:11

« vorige - volgende »

Christine

ja Ricky heeft Jazzy ingehaald maar Jazzy is nog altijd groter als Ricky wel grappig als ze naast mekaar zitten  :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Nieuwe weegbeurt Jazzy: 46 gram en Ricky: 50 gram.

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Mooie gewichten toch? Ben blij dat alles goed gaat. :)

Christine

ja ben aan het nadenken voor ze over te plaatsen in een voliere dat binne staat heb het ook ff bij spoed gezet want fien en flutty hebben gisteren gepaard en wil ze in de voliere zetten voor ze eitjes hebben snappie men ouders zeggen dat het al te vroeg is maar ben nu echt aan het twijfelen, je hoort jazzy en ricky heel hard schreeuwen als ze honger hebben zelfs tot in de living met tv aan hoor ik ze nog. wat denken jullie hiervan???

Rianne

Kun je ze niet met kooi en al in de voliere zetten?

Christine

dat kan ik ook maar dan past het nestkastje er misschien niet in pffffft ik weet het ook niet zit er echt over te piekeren niet normaal :( :(

XxLindaxX

Hoi Christine,

Wat een schattige jongen zeg ! :)
Jazzy is op de zelfde dag geboren als mijn coco. Alleen heb ik helaas nog geen foto van het valkje gehad, omdat de kweker de ouders zo min mogelijk wil storen. Ik kan nu via jou dagboek bijhouden hoe jazzy en ricky groeien en dus hoe coco  er ongeveer uit ziet. Coco wordt een wildkleur of een geparelde wildkleur. Jij zit dus net als mij ook te hopen op een geparelde. ;D

groetjes Linda

Christine

ze hebben het hier allemaal voor mij uitgerekend Jazzy is een gepareld popje en dat merk ik nu al ze is veel rustiger dan ricky echt niet te geloven Ricky krijst veel harder voor eten enzo maar een geluk dat de ouders ze nog voeren.

Christine

het is wel mooi meegenomen ik droomde er al van een geparelde te hebben en ineens zit er daar eentje te kijken naar mij in het nest ben zo gelukkig met haar, zij en Ricky zijn met twee schatjes maar Fien en Flutty zijn mijn grotere schatjes uiteraard

Christine

We hebben een nieuw paleis gekregen van baasje, eerst vonden we onze jonkies niet maar vandaag zijn ze ze meteen gaan voeren. het is nu veel klim en spring en eetwerk maar we doen ons best en voelen ons nu juist een koning en een koningin en zo veel speelgoed hebben wij al het speelgoed wat in de vorige kooi hing hebben wij nu ook terug gekregen maar baasje is nog opzoek naar de touwladder die ze ergens gelegd heeft. we zijn super blij met de verrassing maar Fien was toch tamelijk ongerust dat ze de klein niet vond achteraf deed baasje het nestblokje open (staat nu op de bodem) ging ze er direct in voor te voeden en natuurlijk wou ik ook voeden en dat deed ik dan ook maar we durfden in het begin niet in het nestkastje omdat we niet wisten hoe, nu heeft baasje daar iets gelegd wat we nog moeten uitproberen maar dat lukt ons wel na een uurtje ofzo. baasje heeft ook gezorgt dat we ons eten weten te vinden en dat op onze ooghoogte van een stok geplaats. we vinden baasje heel ontzettend lief dat ze dit voor ons heeft gedaan en nu zeker sinds dat we jazzy en ricky terug kunnen voeden vinden we het geweldig.

Ja Flutty ik vind het ook geweldig ik kan beter men vleugels strekken en kan me nu ook van boven tot beneden laten vallen maar dan pak ik rap de tralies vast om toch niet helemaal tot beneden te vallen want wil me niet echt pijn doen.

Fien je bent nog iets vergeten te zeggen: baasje kwam af met belletjes en ik werd gewoon zot, ze wou het belletje in de kooi hangen maar ik was haar telkens voor door van het belletje echt te snoepen en kwam zo meer en meer in contact met baasje.

Zo als je ziet amuseren fien en flutty zich nog al tamelijk maar het waren spannende uren voor mij ik had echt schrik dat ze niet gingen voeren maar uiteindelijk krijsen jazzy en ricky zo hard dat ze wel moesten iets gaan doen want precies op het moment toen ik het dak van het nestblokje open deed maakten ze erg veel lawaai dus ja uiteindelijk gingen ze toch voeren en deze uitdaging is gelukt wat ben ik blij :D :D.

Foto's volgen nog.

Groetjes, Christine, Flutty,Fien,Jazzy,Ricky

Christine

Hier een paar foto's van de nieuwe kooi ze doen het uitstekend er in en voeden ook heel goed de jonkies.

hier zie je de kooi helemaal en zie je ook het nestkastje staan.

Valerie

Hoi Christine,

Al een poosje niet meer langs geweest. Werk nu weer 4 dagen in de week, dus ben heel wat minder aktief nu.

Mooie volière heb je daar. Wat leuk dat ze meteen gaan voeren! Jazzy een gepareld popje? Mooi!!! :)
Ze groeien ook lekker lees ik. :)

valkje-jacco

hoi Christine,

ik ben een paar dagen weg geweest op vakantie en Jacco is meegeweest maar wat een schattige foto's vcan Jazzy en Ricky zeg... maar er is me een ding opgevallen..:
die rechtse die zit op zijn hielen volgens mij...ik heb dat pas geleden ook bij een ander jong valkje gezien maar wat is dat dan??...

groetjes: Mitchell en Jacco
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Christine

Jazzy kon moeilijk haar evenwicht vinden maar voor de rest is alles inorde met haar ben echt super blij dat je terug bent ik ga zo weer in jou dagboekje iets zetten mitchell.

Ja Valerie het was echt super spannend hier, als ik het nestkastje dicht laat kijken ze er niet naar om en als ik het open doet gaan ze als gekken gaan voeren dus ja heb het nu open gezet en de ganse nacht hebben ze zonder Fien gezeten echte super valkjes zijn dat, ze zijn niet eens afgekoeld ik had echt alle vertrouwen in dat koppel en voila het resultaat mag er echt zijn

Christine

op dit moment hoor ik de klein krijsen tot hier best wel gezellig als je op de pc zit en je hoort ze super duidelijk voeren