4 mei 2025, 03:03:19

vraagje

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 13 februari 2005, 18:27:00

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

16 februari 2005, 14:09:44 #30 Last Edit: 16 februari 2005, 19:01:22 by Jaimy_en_Viggo
Hier zijn wat foto's! (weer wat onduidelijk..maarja  :-/ )
Jong twee is er nu ook uit! en ik denk dat hij de laatste is, want het andere eitjes was koud en stil geworden.
Het tweede jong is vandaag geboren..16 feb..op mijn verjaardag!!! niet te geloven toch..1 op valentijn..en 1 op mijn verjaardag!  ;D :) :D

Ze bewegen aardig..dus lekker onduidelijk op de foto.. :D

Lekker bij papa Viggo  ;D

Je kunt wel een beetje verschil zien tussen de jongen.

Heeft iemand trouwens ringen voor mij van 2005? die hij over heeft..want ik heb ze nog niet besteld helaas.. :-X

Groetjes Jaimy!!

boezempje

hai

liefff hoor erg leuk,
ik heb nog wel ringen voor je van 2005 als je wil

gr essie

Jaimy_en_Viggo

Lief he..maar..jong 1 is niet veel groter als 2..je moet wel even goed kijken wil je het verschil zien..is dat erg??  :-/

Hey es..graag als je over hebt zou ik graag 3 ringen willen..hoeveel kost het?

Groetjes Jaimy

boezempje

hai

het kost je niks geef me je aderes maar via de mail dan stuur ik ze op.

gr essie

ep

Ja ik heb er geen verstand van, maar er staan toch gegevens in zo,n ring van de vogelclub waar je lid van ben of zo?
Dus kun je toch geen ringen van iemand anders gebruiken of wel.
petra en tico

Jaimy_en_Viggo

het gaat mij erom dat je kunt zien van welk jaar hij is en alleen met ringen kun je mee doen aan tentoonstellingen. vandaar :) alleen nu staat het kweeknummer van essie erop, maar dat maakt niet uit hoor.

ep

o oke.
Weer wat geleert dus. ;)
gr.petra en tico

boezempje

hai

ik was dit jaar ook te laat dus zijn het ringen met een gewoon nummer en jaartal 2005 erop meer niet.
komt goed hoor je kunt ze gewoon omdoen

essie

Jaimy_en_Viggo

daarom :) kun je ze opsturen essie..of woon je in de buurt van Zwolle?

maaru..nu mijn vraag nog een keer..het eerste jong..dat bijna twee dagen ouder is als het tweede jong..is niet heel veel groter..scheelt heel weinig.. :-/ moet ik het jong bijvoeren..of gaat het wel goed komen..ik heb ook geen kleine weegschaal om ze te wegen..

boezempje

hai

het kan dat er wat verschil in zit,
maar als je ziet dat ze goed gevoerd worden dan moet je niks doen,
kun je steets goed zien dat het kropje vol zit of niet.
je moet eigelijk de natuur zijn werk laten doen dus nog niet bijvoeren.
alleen als het echt fout zou gaan laat je een kleintje niet honger lijden maar vaak is het een reden dat de ouders dat doen dacht ik hoor,
ik heb mijn emailaderes naar je im van het forum gestuurd
kun je je aderes ff doorgeven

essie

Jaimy_en_Viggo

hey es,

Okeej, dan hou ik het kropje in de gaten. zal wel goed komen..want vandaag had hij wel een bol buikje en krop  :) en het bakje eivoer gaat ook snel leeg.
heb je een mailtje gestuurd!

Groetjes Jaimy

boezempje

hai hai

gewoon blijven zorgen dat je genoeg eten hebt staan.
en elke dag ff keer kijken naar de kropjes dan komt het allemaal wel goed,
voor je het weet zijn ze groot ;)

gr essie oke zie de mail wel aankomen en ik stuur ze op voor je

Paul

Hoi Jaimy,

Als je ringen van een ander gebruikt dan kan je zonder meer niet aan een tentoonstelling medoen want je mag alleen met je eigen vogels inschrijven normaal gesproken.
En de ringen van Esther zijn inderdaad niet geregistreerd zoals ze al zei dus daar lukt het zonder meer niet mee.
Maar het is in elk geval wel fijn om te kunnen zien uit welk jaar de vogels zijn.
Ik denk dat kwekers die eigen ringen hebben nooit weten hoeveel jongen ze krijgen dus die zullen aan het einde van het jaar pas ringen over hebben.

Groetjes, Paul

Jaimy_en_Viggo

Ja, dat is zo. Maar goed, ik was te laat, dus dan maar zo.

Maar nu goed nieuws!! Jong 3 is er ook uitgekomen!! Had ik niet verwacht..want de laatste keer was het stil en koud geworden..maar nu is hij otch uitgekomen..vandaag..17 feb!!

Riny

Hoy Jaimey
Zo zie je maar eind goed,al goed!!!!!
Meestal weten de ouders toch wel wat ze doen anders was dit eitje niet uitgekomen.
Proficiat ik ben benieuwd naar foto's.
Groetjes Riny :D :D :D