28 maart 2024, 11:27:04

Groot nieuws

Gestart door Lique, 17 februari 2003, 19:17:09

« vorige - volgende »

Mandy

AAAHHH, wat een dotje zeg. ;)

Hartstikke leuk,
geniet maar lekker van jullie kleintje!
En dat lieve gepiep dat ie maakt,
ik hoop het ook snel weer te horen. :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Angelique en Peter,
Het lijkt wel of dat valkje elke dag 2 keer zo groot word :-)
Het begint echt al een stuk groter te worden zeg.
Ik zal het met die van mij ook wel zien en kan net even van te voren kijken wat mij te wachten staat hoe ze eruit gaan zien :-)
Hoe zit het trouwens met het andere ei want dat had toch eigenlijk vandaag uit moeten komen?
Mijn tweede ei hoop ik ook van de week nog uit te zien komen en het derde ga ik het einde van de week nog even bekijken maar heb er nu ook wel een goed gevoel bij nu die andere twee in elk geval zo ver gekomen zijn :-)

groetjes, Paul

Peter

Hoi Paul,

Inderdaad komen de eitjes om de dag uit. Maar er zijn ook een paar eitjes niet helemaal goed  :-[ Dus we zullen even geduld moeten hebben want we hadden 5 eitjes waarvan er drie niet goed waren en we hebben niet genummerd dus het zal nog wel een paar dagen kunnen duren voor de volgende uit komt.

De kleintjes groeien echt als kool  :D

Groetjes en succes met je nestje!
Peter

Lique

21 februari 2003, 02:45:44 #18 Last Edit: 21 februari 2003, 02:45:59 by Angelique
[shadow=white,left,300]Hoi allemaal,

Weer een nieuwe foto van de kleine rakker:


Groetjes @ngelique
[/shadow]

Speedy

Oh wat groeit dat toch snel zeg.
Schattig hoor, zo klein teder.
Is het niet erg, dat je het beestje er dagelijks uithaald?
Ik bedoel, stoten de ouders het dan niet af?

Groetjes,
Trudie

Peter

Hoi Trudie,

Onze valkjes vinden het helemaal niet erg. Als we de kleintjes eruit halen zijn de ouders aan het eten en komen als ze klaar zijn met eten even bij ons kijken omdat wij het kleintje dan hebben. Loky voerde vorig jaar zelfs de kleintjes bij ons op schoot!! Hier nog even een foto van Loky en Baloo (2 dagen oud) van vorig jaar:
groetjes,
Peter

Mandy

21 februari 2003, 21:43:15 #21 Last Edit: 22 februari 2003, 01:04:44 by Mandy
Wat een mooi wonder is dat toch hé...

zucht, ik moet nog ff geduld hebben...

En wat een mooie foto's zeg!
Wat voor toestel hebben jullie?
Ik heb een cursus moeten volgen om zulke foto's met m'n spiegelreflexcamera te maken; een Nikon F60 + close-up lensjes. Maar tegenwoordig heb je ook al hele goede digitale camera's die dergelijke foto's kunnen maken.
En hoe staat het met de web-cam vorderingen?

Op die 1e foto van dag 3 kan je trouwens ook heel goed het eitandje zien hé. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

22 februari 2003, 01:15:20 #22 Last Edit: 22 februari 2003, 13:34:07 by Angelique
Hoi allemaal,

Hier weer een fotootje van de kleine, hij is nu 5 dagen oud.


Hij groeit goed, en paps en mams geven hem ook goed te eten.

Groetjes @ngelique

Tara

Oh fijn zeg, zo'n schatje, het is mooi weer hier nu en de vogels staan buiten, en ze hebben het naar hun zin, misschien gaan ze wel eens paren vandaag :)

Mandy

Hier was het ook goed weer en hadden ze er ook wel zin in! :D
Alleen ging Pino (bonte man) vreemd met Marrie... :(

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

22 februari 2003, 21:11:46 #25 Last Edit: 23 februari 2003, 01:15:41 by Speedy
Wat een mooi mannetje is dat zeg, die bonte.
Nou Marrie is er niet vies van zo te zien  :D :D :D :D
Leuk joh, zullen mooie jonkies kunnen worden.

Groetjes,
Trudie

Paul

Hoi Angelique,
Je ziet ze echt met de dag groeien he :-)
Het leuke is dat je zelfs al de pootjes goed kan herkennen en de nageltjes zie je ook al goed zitten :-)
Het is gewoon ongelofelijk als je zo'n klein balletje in je hand hebt liggen :-)
Het oppakken vind ik alleen wat eng want ik ben bang dat ik ze zo fijnknijp zo klein zijn ze .

En Mandy, je moet maar eens met je valkjes gaan praten hoor want normaal gesproken koppelen ze voor het leven en het is niet gepast om dan op een ander popje te springen van die man :-)

Groetjes,  paul


Peter

Hoi allemaal,

Hier weer een fotootje van de kleine, op de foto is tie nu 6 dagen oud.


Het andere eitje piept nog niet maar ziet er nog wel goed uit! Het kan nu nog max. 5 dagen duren voor dat deze uit komt.

Groetjes,
Peter

yentl

Zit er echt zoveel tijd tussenin het uitkomen van de eitjes. Hopelijk komt het echt snel uit en krijgt het jonge valkje er dan een mooi zusje of broertje bij!

groetjes Yent'l

Peter

Hoi Yenl't

Normaal gesproken komen ze om de dag uit. Maar diverse eitjes van P.D. bleken niet bevrucht. De meest eitjes komen niet uit, vandaar de lange tussen pauze.

Groetjes,
Peter