19 april 2024, 19:17:12

Vriendje van rico

Gestart door rico, 11 februari 2005, 10:50:52

« vorige - volgende »

rico

Onze Rico van ca. 5 maanden (vrouwtje) heeft sinds afgelopen zaterdag een vriendje (mannetje) gekregen van ca. 3 maanden. We hebben Cody (het vriendje) een eigen kooi gegeven en naast de kooi van Rico gezet. Rico was vanaf het begin zeer geinteresseerd in Cody. Hij zit heel veel op en bij de kooi van Cody en als cody vliegt dan vliegt Rico gezellig mee. Het ging eigenlijk heel goed. Rico is wel de baas, als cody zit te eten dan propt hij zichzelf tussen Cody en de voerbak in en af en toe wil hij wel eens aan de kuif van Cody trekken of in zijn pootjes bijten maar niet op een rot manier. Maar gisteren begonnen ze een beetje te ruzieen met de snavels en blazen. Cody bijt wel terug maar je kunt zien dat Rico de baas is. Ze doen elkaar geen zeer maar het is ook niet leuk. Graag van jullie tips wat wij kunnen doen, zodat de twee het goed met elkaar kunnen vinden

Riny

Hoy Rico
Ik denk dat je het gewoon even op zijn beloop moet laten.
Ze zitten nog zo kort bij elkaar.Ze moeten nog wennen en misschien is het wel zo dat er een de baas is,en dat ze dat nog uit moeten vechten wie dat dit wordt.
Wel leuk dat je er een speelkameraadje bij gehaald hebt voor Rico!!
Veel succes en groetjes Riny :D :D :D

patty_dordtse valkjes

hoi,

ik heb zelf 4 valkjes en 2 etensbakjes en 2 waterbakjes erin staan.
hier doen ze ook wel eens bekvechten en dan zet ik de een bij de andere neer hahaha.
maar misschien 2 etensbakjes erin zetten!!!
dat is al 1 idee.

mvg,
patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

rico

Hoi Patricia,

Ik heb het idee dat het niet om het eten gaat, want Rico heeft zijn eigen kooi met alles erop en eraan. Maar ik heb het idee
dat Rico gewoon aan cody wil laten zien van ik ben hier het langst en ik ben de baas. Hij zit normaal ´s avonds altijd op zijn stokje voor zijn kooi te papegaaien en nu zit hij opeens op het stokje voor Cody zijn kooi. Waar Cody zit, zit hij ook. Vroeger kon ik altijd lekker met hem kroelen maar daar heeft hij opeens geen tijd meer voor. Als ik hem bij mij neem dan bijt hij in mijn vingers en lip en gaat hij gauw op weg naar de kooi van Cody. Mijn man kan nog steeds van alles met hem doen. Gisteravond wilden we ze allebei in de kooi doen, maar rico was niet in zijn kooi te krijgen voordat Cody in zijn kooi zat. Het is ook allemaal niet zo erg, zo lang als ze elkaar maar niet bezeren. Ik heb ook wel het gevoel dat rico het toch wel leuk vind dat er een vriendje is gekomen.